Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Alweer een 240... (nu met meer turbo)
#11
en nog vergeten te zeggen, ik heb de laatse tank een op 12 gereden.... ongeveer 120 km autobaan, 200 km op ene neer pendelen voor de studie naar eindhoven vanuit een dorpje 45 km er vanaf.. elke keer die 100 stoplichten van helmond etc.. best netjes.. 8)
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
#12
Dat klinkt heel netjes. Mooi hoor die IPD kit. Ga je veel plezier van hebben. Ik heb alleen de rubbers voor de achteras (silentblocks) op de kop getikt bij Wagner und G?nter op de VKB. En een setje rubbers (2) voor de panhardstang achter. Ik was ook ?120 lichter. Maar scheelde weer verzendkosten, en kreeg 2 tientjes beurskorting dus ik mag niet klagen. Even eronder bastelen binnenkort!
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
#13
Jw240 schreef:Hey,

Ik ben nieuw hier, dus ik laat even mijn auto zien en wat info over wie ik ben....


Hallo,


ik zie dat je nieuwe achterlichten hebt, betekent dat dat je de oude wilt verkopen? Ik zoek nog een goede voor rechtsachter....


Groetjes, Ton-Herman
Antwoord
#14
Ton-Herman schreef:
Jw240 schreef:Hey,

Ik ben nieuw hier, dus ik laat even mijn auto zien en wat info over wie ik ben....


Hallo,


ik zie dat je nieuwe achterlichten hebt, betekent dat dat je de oude wilt verkopen? Ik zoek nog een goede voor rechtsachter....


Groetjes, Ton-Herman

hey,
ik heb er even over gedacht om ze weg te doen, maar ik bewaar liever even de originele onderdelen. helaas...

JW
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
#15
het monteren van de stabilisatoren ging goed, maar er waren een paar dingen die niet volgens plan gingen.
De staafjes die de voorste stabilisator met de wieldraagarmen verbinden zaten heeeel erg vast. een ging wel nadat we de boel in de bankschroef hadden gezet en even wat kruipolie en heel veel kracht zetten. de andere hebben we heet gestoookt, weer kruipolie, wat vaster proberen te draaien, en dat 5 keer herhaald en toen ging ie eindelijk. de schroefdraad is niet echt goed meer maar voorlopig is het wel goed. even een nieuw halen of ff zelf wat maken met een kogelkopje.
verder zaten de bouten van de schokbrekers achter enorm vast en het bleek dat de achteras aan de schokbrekers hing dus moesten we even met een krik de boel ondersteunen en kant voor kant doen.
verder heb ik nog een ander boutjhe kapot gedraaid, ik dacht dat het nog niet vast zat dus ik geef het een slagje en het voelde al niet goed, dus misschien dat iemand anders dat moertje al gemold had. gelukkig was dit boutje door IPD geleverd bij de set dus kon ik het originele volvo boutje + moertje gebruiken.


nog even de foto's..

[Afbeelding: p9090957k2wh.jpg]
even de auto op de brug bij iemand in de straat... luxe!


[Afbeelding: p9090956k1rh.jpg]

de oude en de nieuwe voor stabilisator. echt een enorm verschil...


[Afbeelding: p9090964k5yj.jpg]

beschermingskap nog niet terug gezet, eerst even een paar kilo modder + olie vanaf gehaald...


[Afbeelding: p9090963k8cn.jpg]

het kapotte boutje werd snel met passend gereedschap weggehaald.... Smile

het weggedrag is stukken beter, maar ik heb nog niet echt goed kunnen testen. even wat leuke weggetjes met haarspeldbochten door het heuvelland, indrukwekkend.... maar het was al erg laat en ik was moe dus ik heb niet echt hard gereden... :wink:

JW
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
#16
Kijk, zo willen we het zien hier op volvolvo.nl Lekker wat foto's bij je project. Om te smullen JW, ga zo door. Ik krijg direct zin om ook zo'n kit eronder te schroeven!! :-)
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
#17
ik heb vanmiddag nog even gereden met mn vader, even een klaverblad flink hard gereden, dat ging met 80-90 km/h nog comfortabel, terweil die snelheid anders met de oude stabilisatoren echt heel oncomfortabel was met behoorlijk wat glijden.... en veeel minder stabiel en veel onrustiger.
met de oude 14" wielen was die bocht met 70 bijna maximaal Big Grin

Ik kan iedereen aanbevelen om die stabilistaoren op z'n 240 te zetten... zeker in combinatie met virgo's geeft het een zeer goed weggedrag. Mijn schokbrekers zijn al 10 jaar oud (achter) en zeker 7-8 jaar oud voor, geen verlagingsveren etc, dus zoals veel 240's rondrijden.

enne het verbruik was 1:12,75!!!!
even nog toevoegen: dat verbruik is gereden door in totaal 530 km te rijden: van maandag tot donderdag op en neer naar eindhoven vanuit een dorpje er 45 km vanaf, dus door helmond met de 100 stoplichten, beetje files, veel en soms hard optrekken (heb wel een kleine stoplichtsprint tegen een BMW 530 verloren... Big Grin Als ik dan een turbo blok gehad zou hebben en em eruit had getrokken met flinke wielspin had ik zn gezicht wel eens willen zien, maar ik heb me nu al kostelijk geamuseerd hoor Tongue ). Ik heb ook vaak rustig gereden hoor. en daarbij kwam ook een verschrikkelijke terugreis naar zuid limburg, de A2 was om de 10 km afgesloten en er was file, dus ik heb er 2 uur en 30 minuten over gedaan met allemaal provinciale wegen en veel stoplichten en eindeloze omleidingen die doodliepen in the middle of nowhere... en gisteren dat testritje van 30 km, ook wel pittig gereden...

en toen mn pa nog even een testritje maakte heeft ie nog even de 180 op de teller aan getikt (was wel bergaf, in duitsland natuurlijk), zat er zo op 8)
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
#18
1:12,75!!!! WEL ERG WEINIG....kan je wel goed rekenen?? Big Grin Big Grin Big Grin
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Antwoord
#19
henqui schreef:1:12,75!!!! WEL ERG WEINIG....kan je wel goed rekenen?? Big Grin Big Grin Big Grin
ja ik vraag het me af.... af die tank wel goed afvult... maar als je een half uur goed door rijd op 500 km totaal dan blijft het verbruim wel zuinig.
en de teller-afwijking geeft natuurlijk ook een iets positiever verbruik (als de km-stand ook iest ooverdrijft net zoals de snelheidsmeter)
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
#20
maar goed...'t rijdt een stuk lekkerder met zo'n gevoel! Big Grin
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Voorstellen : De Turbo Intercooler Kogelman 3 1.074 7 June 2024, 18:14
Laatste bericht: Kogelman
  Even voorstellen 240 Turbo Brick Japster 2 2.599 16 August 2021, 08:49
Laatste bericht: Yezzz
  amazon turbo edwin 184 151.734 27 January 2021, 23:09
Laatste bericht: edwin
  Pontiac astre Turbo project Joey 3 3.198 21 November 2020, 01:33
Laatste bericht: Dopski
  Mijn Volvo 242 turbo Volvo 142 B23 279 197.385 28 October 2019, 13:47
Laatste bericht: EduardW
  Volvo 244/240 turbo Naciremus 1 3.098 30 November 2018, 19:04
Laatste bericht: UraniumFever
  Brum; de blauwe 245 turbo Schipper 126 103.151 30 May 2017, 23:08
Laatste bericht: Schipper
  De Volvo's van Estoque - '83 245 Turbo & '77 242 Turbo Estoque 779 472.171 6 May 2017, 20:38
Laatste bericht: sander69
  Mijn nieuwe aanwinst!! En alweer rood! KennOne 3 4.913 24 January 2017, 10:22
Laatste bericht: dwarswind
  even voorstellen: Volvo 142 turbo Project jehannes 151 95.988 23 January 2017, 16:12
Laatste bericht: jehannes

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)