Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Electronische brandstofinjectie home-brew (MegaSquirt) LPG
ziet idd erg ingewikkeld.

ik hoop dat het me gaat lukken haha Smile
over de inlaat ik denk wanneer je luchtfilters plaats het ook al wat stabieler word, of heb je dat al?

klinkt raar maar een lucht filter remt altijd wat luchtstroom, waardoor je volgens mij een lucht filter ook wel als een deel inlaat traject mag rekenenen.

ok als je rijd zonder luchtfilters, dan is de langstromende lucht die ontstaat door de beweging van je auto ook al een factor die tegen werk of een veranderent beeld geeft.
Antwoord
Bozzma schreef:Je moet een aantal componentjes op je boardje installeren. Het valt wel mee, 5 of zo. Je kan ze zo bij de plaatselijke electronicaboer halen.

We hebben een circuit gemaakt voor het shift-light,

oke, dus met wat componentjes installeren en een unit met ledjes en wat draadjes en de software instellen is het te doen?

zou je mijn het geheim achter dit verhaal kunnen geven of het geheim, de waardes en componenten die ik nodig heb?

of moet ik het schema wat op de ms site staat pakken?

m.vr.g frank
Antwoord
vwmk2driver schreef:ziet idd erg ingewikkeld.

over de inlaat ik denk wanneer je luchtfilters plaats het ook al wat stabieler word, of heb je dat al?

klinkt raar maar een lucht filter remt altijd wat luchtstroom, waardoor je volgens mij een lucht filter ook wel als een deel inlaat traject mag rekenenen.

ok als je rijd zonder luchtfilters, dan is de langstromende lucht die ontstaat door de beweging van je auto ook al een factor die tegen werk of een veranderent beeld geeft.

Klopt helemaal !

Maar ja... Mijn filtertjes zijn onderweg..... Ik heb vandaag de computer omgebouwd naar DIS ontsteking dat rechtstreeks de bobine's aanstuurt zonder tussenkomst van EDIS. En ik moet zeggen... Het is weer een stapje in de goede richting ! Meer controle en minder kastjes en bedrading. De computer moest wel enigzins aangepast worden. Maar dat is nu ook geen enkel probleem meer. De computer is nu omgebouwd naar MS1 met extra-code.
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl
Antwoord
Bozzma schreef:
vwmk2driver schreef:ziet idd erg ingewikkeld.

Klopt helemaal !

Maar ja... Mijn filtertjes zijn onderweg..... Ik heb vandaag de computer omgebouwd naar DIS ontsteking dat rechtstreeks de bobine's aanstuurt zonder tussenkomst van EDIS. En ik moet zeggen... Het is weer een stapje in de goede richting ! Meer controle en minder kastjes en bedrading. De computer moest wel enigzins aangepast worden. Maar dat is nu ook geen enkel probleem meer. De computer is nu omgebouwd naar MS1 met extra-code.

ik zit er dan misschien ookover te denken om het om te laten bouwen, maarja andere kant denk ik, misschien kan dat altijd nog.
ik ben nu met een maatje aan het kijken voor die shift light,
welke componentjes we moeten gebruiken enzo.

zou je mij dat cicruit misschien kunnen mailen ofzo? of uitleggen?
Antwoord
Ja hoor !

:roll:
Antwoord
Vandaag mijn bedrading omgegooid. Ik heb nu de massa's van de sensoren de computer in laten lopen zonder tussenkomst van de carroserie.

En dat bleek bingo.. De sensorwaarden zijn nu mooi stabiel.

Verder ben ik een beetje aan het testen geweest om aan het einde van de dag.... Mijn bobine op te fikken. Dat was natuurlijk al wel een oud ding uit een sloop auto, maar om nou zo lullig de geest te geven ? Ik voerde em met 4 ms stroom per krukas rotatie... Ik snap het nog niet helemaal... Maar goed. Nu maar een nieuwe erop en dan testen we weer verder.

Even zitten speuren.....

Het werkt duidelijk niet meer als vroeger, spoel, stroom, vonk..... Ik zat op 1200 toeren met 4ms aan oplaadtijd voor de bobine.

Als ik een rekensommetje doe kom ik met een distrbutiesysteem uit op 40 ms ! Da's 10x zoveel :twisted:

Waarom gaat mijn bobine dan toch stuk met maar 4ms aan oplaadtijd ? Dat ie nog vonkt zeg !

Goed. De HEI bobine van GM weet het in 2,5ms te doen. Daarboven gaat ie vrij snel kapot..... :oops:

De EDIS bobine van Ford zal een soortgelijke bobine zijn.. In de Edis zit netjes een schakeling om de stroom te beperken. De MS pleurt de bobine gewoon maximaal vol, dus de laadtijd wordt kritischer.

Krijg nou wat....

2,5ms....... Waar hebben we het nog over.... Maar ja. 4ms is natuurlijk meer dan 50% teveel...
Antwoord
heb even wat voor je zitten speuren.
op het engelse ms forum.

bij ms1 met 'n spark extra en bij load time , ik kom niet bij het verlossende antwoord maar weer volgens mij dat ze een weerstand plaatsen vanaf de bekrachtiging.

misschien kan je daar ok even wat rond snuffelen,
ik denk dat jij meer kijk heb als ik ,maar heb in iedergeval wat geprobeert
Antwoord
Ik zag het ja, op zich is een stoom beperker of current limmiter niet echt nodig als je de goede laadtijd aanhoud. Maar goed. Ik ben aan het uitvogelen wat het nu moet zijn... Ik vermoed dat als ik 2,5 ms aanhoud dat het wel goed gaat. De manier om het te testen: Motor starten op een oplaadtijd die werkt, met stapjes van 0,1ms terugschroeven en als de motor slechter gaat lopen 0,2 ms erbij optellen.

Waarom lees ik dat soort dingen pas NAdat ik het heb gesloopt ? :twisted:

Nou ja, het kost allemaal niet veel. We leren gewoon verder...
Antwoord
Bozzma schreef:Ik zag het ja, op zich is een stoom beperker of current limmiter niet echt nodig als je de goede laadtijd aanhoud. Maar goed. Ik ben aan het uitvogelen wat het nu moet zijn... Ik vermoed dat als ik 2,5 ms aanhoud dat het wel goed gaat. De manier om het te testen: Motor starten op een oplaadtijd die werkt, met stapjes van 0,1ms terugschroeven en als de motor slechter gaat lopen 0,2 ms erbij optellen.

Waarom lees ik dat soort dingen pas NAdat ik het heb gesloopt ? :twisted:

Nou ja, het kost allemaal niet veel. We leren gewoon verder...

je leest er over heen omdat je er niet naar opzoek bent.

ik lees ook vaak dingen en dan snap ik iets niet en dan gaik het vragen en dan lees ik nog is een keer terug, en dan denk ik verrek het staat er. of ik werd er al voor gewaarschuwd.
Antwoord
echte hollanders 8)

eerst aansluiten en als het niet werkt de handleiding op schoot nemen :wink: Big Grin :lol:
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  K-jet naar megasquirt Laurens Zondag 8 8.018 4 November 2013, 23:18
Laatste bericht: Laurens Zondag
  Kdfi (megasquirt kloon) afstellen Volvo 142 B23 10 10.576 28 November 2012, 18:14
Laatste bericht: Volvo 142 B23
  Electronische ontsteking LuckyLoek 4 4.603 14 May 2010, 21:36
Laatste bericht: Rob
  MegaSquirt Daily Driver 245 K-jet BI Lambda BI Fuel M&M 22 13.815 9 August 2009, 11:59
Laatste bericht: M&M
  megasquirt / trransistor ontsteking edwin 0 2.237 15 March 2008, 10:10
Laatste bericht: edwin
  Moet je een electronische ontsteking afstellen? michiel 8 8.777 8 December 2007, 21:32
Laatste bericht: abbabak
  mooie 16V motor met MEGASQUIRT in 242 kaasie 0 2.107 20 July 2007, 21:50
Laatste bericht: kaasie
  ombouwen b204gt naar electronische ontsteking koningbertone 4 5.143 7 August 2006, 14:43
Laatste bericht: Bozzma
  electronische ontsteking, welke stroomverdeler V122 3 4.760 2 July 2006, 11:19
Laatste bericht: Bozzma

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 3 gast(en)