Berichten: 92
Topics: 15
Lid sinds: Jun 2009
Ik heb net geprobeerd om een velleman electronische ontsteking in te bouwen en de motor draait stationair goed. Starten e.d. gaat ook perfect, alleen als ik gas geef houdt hij af en toe in, daarna draait hij goed verder. Het gaat alleen fout als ik net het gas in trap. Waar kan dat door komen? Ontsteking te vroeg/laat? Ik rij op gas, dus de ontsteking staat wel iets vroeger...
Berichten: 185
Topics: 23
Lid sinds: Jul 2006
Heb je al aan de (vacuum)vervroeging gedacht.
245DL 1980 USA
Berichten: 92
Topics: 15
Lid sinds: Jun 2009
Vacuumvervroeging is het denk ik niet, dan zou ik het probleem ook moeten zien zonder de elec. ontsteking... toch?
Berichten: 296
Topics: 15
Lid sinds: Feb 2010
Kijk het printplaatje nog een keer goed na op gebreken, soldeerverbindingen.
Bij het solderen een onderdeeltje te heet laten worden ?
Misschien te dunne draden gebruikt ?
Of de massa maakt geen goed contact ?
succes
240 GL was b230k en nu b230fb bj 1986 wit van mijn vrouw, 264 GLE 2.7 PRV bj 1979 zilver rijdend project, Volvo 940 estate b230fk blauw groen 1998 , Kawasaki Z 1000 MK2 1979 zwart, Suzuki DR 500s 1984 geel, Mercedes Sprinter 211 CDI mijn werkpaard
Berichten: 3.247
Topics: 173
Lid sinds: Nov 2005
Heb je deze al helemaal doorgelezen vanaf dit punt?
Elektronische ontsteking IPV contactpunt