19 October 2024, 22:59
plan is om deze kop nog een keer te laten vlakken en weer te monteren tot een ander blok beschikbaar komt.
|
Eindelijk een 245: Abbabak mkII is nu van mij en ook een beetje over de V70
|
|
19 October 2024, 22:59
plan is om deze kop nog een keer te laten vlakken en weer te monteren tot een ander blok beschikbaar komt.
21 October 2024, 19:44
vandaag de kop weggebracht voor vlakken. Kon vlak bij ons in de buurt. Dat wist ik niet maar ik vroeg hoelang het zou duren en hij gaf aan och waarschijnlijk deze week al wel klaar. Dat zou mooi zijn. Meteen bij thuiskomst koppakking set besteld.
21 October 2024, 20:49
Fijn dat de wagen weer thuis is en je ermee aan de slag kunt.
Hopelijk kun je na geplaned oplssingen weer de weg op zonder problemen! (en nog over de LPG tank, 70 liter onderbouw? Is dat een dikkere (36cm ipv 30cm)? Kom je dan niet te laag uit?)
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005
22 October 2024, 11:41
Ja komt idd wat lager uit maar heb daar weinig last van.
DE kop gisteren weggebracht en net telefoon gekregen dat de kop alweer klaar was!! dus als de pakkingen ("Pakkings" zeggen ze hier) er zijn kan ik weer gaan opbouwen!!
30 October 2024, 09:22
Kop er weer op gezet en hij loopt weer al een zonnetje. Wel na 5 minuten lopen meteen de olie weer ververst en dat zal ik komen weken een paar keer doen om al het water weg te krijgen. Maar wat zijn die blokken dan eigenlijk sterk zeg!!
25 November 2025, 09:39
Zo weer een jaartje verder. de Volvo loopt nog steeds goed. Helaas niet meer op benzine maar goed op LPG loopt hij gewoon prima. De gastank was wel weer roestig aan het worden door dat hij ook gewoon onder de auto hangt zonder beschermplaatje oid. Ik heb hem er weer onderuit gehaald en helemaal afgeslepen. Vervolgens weer zwart gespoten in de epoxy lak en met unterbodenschutz beschermd. Hij hangt er nu weer onder. Auto ligt wel laag van achter. Ik heb mijn hele topic weer eens doorgenomen om te zien of ik ooit de veren had vervangen maar dat was niet het geval. Ik zit u te denken om de veren te vervangen door nieuwe verzwaarde veren en wellicht ophoogblokken te gebruiken. Die 70 liter tank zover achterin de auto zal de veren wel wat belast hebben afgelopen jaren.
Maar ik weet niet of die kunststof bussen in combinatie kunnen met verzwaarde veren....... Ik zie verschillende aanbieders van verzwaarde veren welke zijn de juiste... of maakt het niet zo veel. De diameter van de veren die er nu op zitten is 13 mm ik dacht verzwaarde 14 mm moet zijn. Verder zitten er monroe dempers onder die je kunt na pompen met lucht. Maar die zijn inmiddels wel lek. Ze pompen nog wel op maar lopen vrij snel leeg. Ik kan die dempers niet meer vinden. Wellicht zijn ze te reviseren? Nou tot zover weer even. kort nog even de vragen: welke verzwarde veren? in combinatie met ophogingsblokje achter? Monroe oppompbare dempers te reviseren of nog te krijgen? alternatieven? Vriendelijke groet uit het Noorden!!
25 November 2025, 09:46
Pepijn, Stuur gerust een pb met telnr zodat ik je een foto kan sturen van onze 245 gle uit 79. die staat achter lekker hoog en ik kan daarvan de specs geven. Gaat al jaren goed. Die heeft in de laatste 15jr naar schatting tegen de 200.000 km gedraaid met een oud B230E blok wat ik ergens onder een werkbank vandaan getrokken heb zonder historie. Al die tijd op LPG. KJT zal niet zo snel meer werken vermoed ik. Overigens wel een idee voor mij om wss ook zo'n 70 ltr tank te gaan zoeken.
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A 244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L 944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht) P1800ES 1972 Blauw Volvo toch ..
25 November 2025, 15:40
(25 November 2025, 09:46)skidje schreef: Pepijn, Stuur gerust een pb met telnr zodat ik je een foto kan sturen van onze 245 gle uit 79. die staat achter lekker hoog en ik kan daarvan de specs geven. Gaat al jaren goed. Die heeft in de laatste 15jr naar schatting tegen de 200.000 km gedraaid met een oud B230E blok wat ik ergens onder een werkbank vandaan getrokken heb zonder historie. Al die tijd op LPG. KJT zal niet zo snel meer werken vermoed ik. Overigens wel een idee voor mij om wss ook zo'n 70 ltr tank te gaan zoeken. ik stuur je mijn nummer! Ik ben benieuwd. Die van mij is erg laag van achteren en met mensen er in helemaal. Ik wil hem dus iets hoger hebben op de poten. Alvast bedankt!!
30 November 2025, 11:29
bedankt voor de info Skidje! Ik heb bij Dries Bakkenes verhogings blokken van 4 cm gekocht. Deze zijn afkomstig van skandix althans ze zaten in skandix verpakking. Er zit een gat in dat een inchmaat heeft maar ze hadden er m8 boutjes bijgedaan.
Die rammelen er in en ik begrijp niet goed waarom die er bij zaten. Nou heb ik geboeg nieuwe inch bouten liggen (voor mijn Rover) maar net niet deze lengte. Wel had ik nog m10 bouten liggen deze pasten met een beetje drukken ook . Dan heb je gewoon geen speling. en dat wil je! inmiddels de blokken eronder geplaatst en hij staat inderdaad iets hoger. Veren zijn helaas wat slap en ik verwacht met mensen erin dat hij nog steeds doorzakt maar goed wellicht nog sterkere veren eronder. Blokken eronder was zonder losmaken van de dempers best lastig ik kreeg ze er nauwelijkstussen. Maar ze zitten: ![]() ![]() ![]() ![]() vervolgens zag ik een berichtje hier op het forum waar je nieuwe monroe ride levelers kon kopen!! Deze heb ik besteld wellicht dus hele verhogings operatie "umsonst" maar goed ik hoop dat het beter wordt zeker met de nieuwe monroes!
30 November 2025, 12:14
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 30 November 2025, 12:14 door BartJu.)
Wat veersterktes betreft heb ik ooit een overzichtje gemaakt, zie deze post: https://volvolvo.nl/showthread.php?tid=14362&pid=212422
Je geeft aan dat het bewerkelijk was om de blokken te plaatsen zonder de dempers los te halen. Om veren (en dus waarschijnlijk ook de blokken) te plaatsen haal je meestal wel de dempers los. Wat was de reden dat je voor deze route koos? Nivomat (of die van T3) lijkt me ook best cool, maar ik heb de rest van toebehoren er ook niet bij, dan wordt het me wel erg gortig denk ik. Misschien dat ik de progressieve hulpveren ga overwegen.
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005
|
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|