Citaat:Begin November, 2014: Brommer gekocht
Eind November, 2014: 18 Geworden
Eind November 2014 (+paar dagen): Brommer kapot, spijt... (Had ik toch maar een auto gehaald)
Midden Mei, 2016: De vervloekte brommer eindelijk de deur uit op zoek naar een auto.
Begin Juni: (Eindelijk) Mijn eerste auto!
Wanneer al je vrienden rond raggen in Mazda MX5jes, Volkswagen Polotjes en franse gebakjes, en je wat anders wilt. Wat neem je dan als eerste auto? Juist een Volvo!
Sinds begin deze maand ben ik in bezit van deze 244 GL uit 1981. In eerste instantie had ik een turbo met 5 bak op het oog, alleen deze was simpelweg te netjes om niet te kopen.
Origineel is de auto een Zwitserse, en is met ruim 60000 naar Nederland gekomen waar deze een lange tijd bij een liefhebber in bezit geweest is. Wellicht ook een lid van hier?
De auto heeft hierom ook maar een ruime 132xxx echte kilometers as we speak.
Verder heeft de auto een bluetooth radio er in en centrale deurvergrendeling.
Dankzij die kilometerstand is de auto ook echt super netjes. Het interieur is, op de radio na, alsof het net uit de fabriek komt rollen. Aan de buitenkant heeft de auto eigenlijk maar 2 plekjes. Links achter langs het wiel een scheurtje en er zit een lelijk deukje in de rechter achterdeur.
Het blok is de B21E op benzine met een 3 bak automaat. En dat is meteen ook mijn enige minpunt aan de auto. De 3 bak schakelt heerlijk soepel maar boven de 80 rijd het niet fijn meer. De snelweg is al helemaal niet prettig want met 4500 toeren op de snelweg jagen is niet echt prettig voor het gevoel (en de bankrekening).
In de nabije toekomst ga ik er hopelijk wat andere velgen onder leggen en wil ik de auto iets lager op de poten zetten.
Op langere termijn wil ik het plaatwerk van de auto weer netjes maken en ik zou er erg graag een 4 bak automaat onder hebben. Als iemand over dat laatste wat advies zou hebben, zou dat zeer fijn zijn
Tot zover bedankt voor het lezen,
Jesse