Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
'81 Volvo 244 GL - 04 - 02 - 19 Eindelijk een update?
#1
Citaat:Begin November, 2014: Brommer gekocht



Eind November, 2014: 18 Geworden



Eind November 2014 (+paar dagen): Brommer kapot, spijt... (Had ik toch maar een auto gehaald)



Midden Mei, 2016: De vervloekte brommer eindelijk de deur uit op zoek naar een auto.



Begin Juni: (Eindelijk) Mijn eerste auto!







Wanneer al je vrienden rond raggen in Mazda MX5jes, Volkswagen Polotjes en franse gebakjes, en je wat anders wilt. Wat neem je dan als eerste auto? Juist een Volvo!



[Afbeelding: ds2u4ob.jpg]

[Afbeelding: LxETuGB.jpg]

[Afbeelding: 6xiYCCT.jpg]



Sinds begin deze maand ben ik in bezit van deze 244 GL uit 1981. In eerste instantie had ik een turbo met 5 bak op het oog, alleen deze was simpelweg te netjes om niet te kopen.



Origineel is de auto een Zwitserse, en is met ruim 60000 naar Nederland gekomen waar deze een lange tijd bij een liefhebber in bezit geweest is. Wellicht ook een lid van hier?

De auto heeft hierom ook maar een ruime 132xxx echte kilometers as we speak.

Verder heeft de auto een bluetooth radio er in en centrale deurvergrendeling.



Dankzij die kilometerstand is de auto ook echt super netjes. Het interieur is, op de radio na, alsof het net uit de fabriek komt rollen. Aan de buitenkant heeft de auto eigenlijk maar 2 plekjes. Links achter langs het wiel een scheurtje en er zit een lelijk deukje in de rechter achterdeur.



Het blok is de B21E op benzine met een 3 bak automaat. En dat is meteen ook mijn enige minpunt aan de auto. De 3 bak schakelt heerlijk soepel maar boven de 80 rijd het niet fijn meer. De snelweg is al helemaal niet prettig want met 4500 toeren op de snelweg jagen is niet echt prettig voor het gevoel (en de bankrekening).



In de nabije toekomst ga ik er hopelijk wat andere velgen onder leggen en wil ik de auto iets lager op de poten zetten.

Op langere termijn wil ik het plaatwerk van de auto weer netjes maken en ik zou er erg graag een 4 bak automaat onder hebben. Als iemand over dat laatste wat advies zou hebben, zou dat zeer fijn zijn Smile



Tot zover bedankt voor het lezen,



Jesse
Antwoord
#2
Welkom! Staan vaak genoeg bakken op marktplaats, succes met zoeken en montage!

Verstuurd vanaf mijn HTC One M8s met Tapatalk
Volvo 245 DL 1976 Cali import
Antwoord
#3
Welkom! Deze 240 was van een actief lid van het Volvo 240 register!
Antwoord
#4
Mooie auto man! Leuke aparte kleur, die zie je niet veel!
Patrick Volvo 240 DL - 1986 - B230A - M47
Volvo 940 - 1997 - B230FK - M90
Antwoord
#5
Mooi ding. Sportief uitlaatspruitstuk. Ik zou er lekker een m90 5-bak onder gooien en het tellerhuis en achteras van een later bouwjaar voor de km-teller, maar een aw71 met omgezet staartstuk is ook prima te doen.
Antwoord
#6
Arn02 schreef:Mooi ding. Sportief uitlaatspruitstuk. Ik zou er lekker een m90 5-bak onder gooien en het tellerhuis en achteras van een later bouwjaar voor de km-teller, maar een aw71 met omgezet staartstuk is ook prima te doen.

Is een M46/47 dan een niet een meer voor de hand liggende oplossing (tenzij er plannen zijn om flinke vermogens op de achterwielen af te vuren)?
Patrick Volvo 240 DL - 1986 - B230A - M47
Volvo 940 - 1997 - B230FK - M90
Antwoord
#7
Yellow240 schreef:Is een M46/47 dan een niet een meer voor de hand liggende oplossing (tenzij er plannen zijn om flinke vermogens op de achterwielen af te vuren)?

Ik gun niemand een m46/47 behalve de strijders van IS en Frans Weekers.
Antwoord
#8
Ik heb nooit met een M90 gereden en dat moet ik maar zo houden denk ik, dan weet ik ook niet wat ik mis :lol: Dat terzijde, ik heb een hoop (modernere) handgeschakelde auto's gereden die ik ver onder het niveau van een M47 vond schakelen.
Patrick Volvo 240 DL - 1986 - B230A - M47
Volvo 940 - 1997 - B230FK - M90
Antwoord
#9
Yellow240 schreef:Is een M46/47 dan een niet een meer voor de hand liggende oplossing (tenzij er plannen zijn om flinke vermogens op de achterwielen af te vuren)?

Het automaat rijden bevalt me erg goed, vandaar de voorkeur voor een 4 bak automaat tov. een M46 oid.

Is de AW71 er zo in te bouwen of moeten er dingen echt aangepast worden. Omdat de AW71 (naar mijn weten) alleen op de B230 geleverd kwam.
Antwoord
#10
Je moet met name alles hebben van de donor en dat moet een 240 zijn. Dus kardanas, pook, kabelboom, etc. Is al een paar keer uitvoerig beschreven op dit forum. Zoek maar op.

Als.je naar handbak over zou gaan dan m90 en wel hierom: m46 is prehistorisch met z'n losse overdrive. Veel te zwaar en groot. Storinggevoelig. M47 met telleraandrijving is bijna onvindbaar, realtief zwak en duurder dan een m90. Zowel m46 als m47 bakken hebben de neiging nogal eens uit de versnelling te schieten. Is mijn ervaring sowieso.
Dus enige echte alternatief is m90. Misschien iets meer werk, maar dan heb je wel een fijne getrag bak.
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Eindelijk een 245: Abbabak mkII is nu van mij en ook een beetje over de V70 pepijnwk 464 172.014 30 October 2024, 09:22
Laatste bericht: pepijnwk
  Eerste Volvo IVARIO 38 2.340 8 October 2024, 08:49
Laatste bericht: IVARIO
  Voorstellen: Volvo 245 1976 Kogelman 19 3.610 2 April 2024, 17:05
Laatste bericht: IVARIO
  voorstellen volvo 240 1983 dafshooter 1 557 26 February 2024, 13:40
Laatste bericht: Rob
  Mijn Volvo 244 GL '81 en 240 DL '83 Arjan. 359 210.310 12 March 2023, 16:12
Laatste bericht: Marc1970
  Eerste Volvo V70D4204T5 3 1.540 16 December 2022, 22:39
Laatste bericht: Kogelman
  Volvo 240 1984 - B230FK - M90 - 16T - LH2.4 jhilverda 49 61.341 22 October 2022, 21:09
Laatste bericht: volvo144
  eigenaar volvo 245 1979 HenkMar 245 5 3.180 31 July 2022, 14:10
Laatste bericht: pepijnwk
Big Grin Volvo 940 2.3 i Polar LPT Bacchus 1 1.553 3 January 2022, 15:40
Laatste bericht: Marc1970
  Voorstellen met volvo 265 Wouter265 1 2.056 18 July 2021, 08:48
Laatste bericht: pepijnwk

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)