9 November 2007, 07:26
In de zomer van 2005 kwam ik hem tegen op internet, qua uitstraling mijn droomauto: Laatste bouwjaar Alu bumpers, kleine achterlichten, 265 neus, een dak zo groot dat het cabrio is en een 4 cilinder i.p.v. 6â¦.dit is de auto die me de luxe en gemak van de V90 of V70 tot 2000 kan doen vergetenâ¦.
![[Afbeelding: P7120049_1.sized.jpg]](http://www.yome.se/albums/Volvo265/P7120049_1.sized.jpg)
Nee, niet echt nodig, de Abbabak (242 cabrio), nu verkocht
![[Afbeelding: 18_G.sized.jpg]](http://www.yome.se/albums/album08/18_G.sized.jpg)
een goede 244 GLE, ook verkocht
![[Afbeelding: 11070001_G.jpg]](http://www.yome.se/albums/Volvo244gle/11070001_G.jpg)
een Eend, in 2000 zelf gebouwd, houden we erbij ;D
en eventueel de auto van mijn vrouw: de Audi 80 Cabriolet TDI, vooral zuinig.
![[Afbeelding: IMG_0024.highlight.jpg]](http://www.yome.se/albums/Audi-Cabriolet-tdi/IMG_0024.highlight.jpg)
Of gewoon 1 van de 2 BMW motorfietsen of de Cagiva Elefant![[Afbeelding: 03160031_1.thumb.jpg]](http://www.yome.se/albums/two-wheels/03160031_1.thumb.jpg)
![[Afbeelding: 01120014_G.highlight.jpg]](http://www.yome.se/albums/ThebestfreewaymotorcycleIknow/01120014_G.highlight.jpg)
⦠Na 5 maanden mijn vrouw overtuigd en zo konden we e.e.a. regelen met Per uit Stockholm, gelukkig kon zijn zoon goed emailen en engels schrijven.
Per is een oldtimer liefhebber en had deze auto gekocht van de voorzitter van de Jachthaven-club die hem in 1998 had laten opknappen. Sindsdien gebruikt als zomerauto...
![[Afbeelding: P7130051_1.sized.jpg]](http://www.yome.se/albums/Volvo265/P7130051_1.sized.jpg)
Van oorsprong had de auto een b27e 6 cilinder en een BW55 maar ik kocht hem met een B23e en een AW71 was voor mij ook wel een groot pluspunt.
![[Afbeelding: P7130069_1.sized.jpg]](http://www.yome.se/albums/Volvo265/P7130069_1.sized.jpg)
Daarbij alle mogelijke orginele accesoires uit 1980:
![[Afbeelding: P7130067_1.jpg]](http://www.yome.se/albums/Volvo265/P7130067_1.jpg)
Electrische ramen.
Electrische spiegels.
Centrale portiervergrendeling.
Zwart leren interieur.
Cruise control.
Airco.
Stuurbekrachtiging.
3e bankje.
LM velegen (Corona's zomer en winter)
Hoofdsteunkussens.
![[Afbeelding: P7130062_1.sized.jpg]](http://www.yome.se/albums/Volvo265/P7130062_1.sized.jpg)
Er was in 1980 nog meer zoals niveauregeling, armsteun, kleingeldbakje maar dat heeft ie dus niet.
De auto gekocht en op de verzekering van Per naar .nl gereden. 248.000 km en de motor 150.000 km.
![[Afbeelding: IMAGE_00007.jpg]](http://www.yome.se/albums/Volvo265/IMAGE_00007.jpg)
Eerste tank 1 op 5, oei, bij benzine en 50% E85â¦en weinig toerenâ¦en wij waren gewend aan de 1 op 10 LPG bij 120 km/uâ¦
En zo zijn er nog wel meer tegenvallertjes, gaatje lassen bij de voetenbak, dintrolbehandeling dateert van vroeger dan 1998â¦
Snel maar keuren, kenteken en LPG eronder (lpginbouwstation.nl E1300 met 70 l gastank).
![[Afbeelding: IMAGE_00012.jpg]](http://www.yome.se/albums/Volvo265/IMAGE_00012.jpg)
![[Afbeelding: IMAGE_00012_001.jpg]](http://www.yome.se/albums/Volvo265/IMAGE_00012_001.jpg)
De uitlaat is nu gewijzigd in orgineel Ducati 900 8)
Half januari gaat ie voor het eerst mee naar Duitsland, met 185/80-14 banden komt de AW71 (3traps automaat met OD) wel wat tekort.
De Corona´s moeten sowieso plaats maken voor Virgo in de zomer en Adhara in de winter
![[Afbeelding: 061124MOMOvelgenafdak_029.sized.jpg]](http://www.yome.se/albums/Volvo265/061124MOMOvelgenafdak_029.sized.jpg)
Kleppen stellen na 5000 km lpg is helemaal geen probleem, ik begin met het verwijderen van allerlei rubbers en rommel die de achtervering vast moeten zetten en monteer nieuwe veren en niveaumats uit de 740â¦beetje aanpassen maar gaat prima.
Nog een orginel knop op de kop getikt en samen met een aldi/kompressor heb ik nu de orginel automatische regeling... :o
Ook het derde bankje, de airco en de cruise control delen moeten eraan geloven. Zonder airco gaat met het open dak prima en de CC heb ik nog liggen uit de accesoirehandel. Orginele knop en makkelijker.
Daarnaast snel maar een afstandsbediening voor de portieren, dat spaart sloten en sleutels.
Ook vervang ik de schokbrekers voor door poten van Peter Timmer te lenen en die eerst op te knappen. Tevens heb ik een simpel verlagingssetje gemonteerd.
![[Afbeelding: IMG_0554.jpg]](http://www.yome.se/albums/Volvo265/IMG_0554.jpg)
In de zomer de AW71 eruit, koppeling en een M46(E 75 met as van vriend) erin. Virgo's(Ebay.de, E140 met E60 verzending) erop met nieuwe Pirelli zomerbanden(E300 inc).
![[Afbeelding: IMG_0541.jpg]](http://www.yome.se/albums/Volvo265/IMG_0541.jpg)
Ook heb ik in deze tijd de achterkant aangepakt, op het oog ziet de Volvo er mooi uit maar er zijn heel wat detailplekjes te doen. Ik vind het erg leuk zoals de auto eruit ziet maar belangrijker is het voor mij het roestduveltje buiten de deur te houden.
![[Afbeelding: 060803rtsVERbouwingEbayspullen_128.jpg]](http://www.yome.se/albums/Volvo265/060803rtsVERbouwingEbayspullen_128.jpg)
In de zomer is een vriend van me in de States. Ik bestel daar snel IPD rubbers en een truetrac sperdiff. De reserve achteras en draagarmen heb ik dan al.
De Eaton Detroit Truetrac is wel spannend want wat krijg ik ??? en werkt het ???
Truetrac info Manual in PDF
Volg dit hier
November 2006 gaan de verse draagarmen met rubbers erin, heel strak sturen ! Helaas is van mijn panhard stang een bus vastgerot aan de bout dus dat ging wat langer duren.
![[Afbeelding: 061209volvoipd_022.sized.jpg]](http://www.yome.se/albums/Volvo265/061209volvoipd_022.sized.jpg)
Ik heb half oktober mijn nl stek verkocht en moet dus verhuizen. Na februari 2007 dacht ik meer tijd te hebben,helaas, behalve de breedband lambda en normaal onderhoud heb ik alleen maar veel gereden.
Ik heb er nu 40.000 km opzitten en het verbruik is afgenomen naar 1 op 7 bij 140 gps km. In .nl rij ik 1 op 10.
Er is overigens nog wel 6000K bi/Xenon en een dvd,bluetooth radio ingegaan
Heden is, na een jaar bij Nordrive gelegen te hebben, mijn achteras eindelijk klaar. Zie hier Bozzma´s topic. en
Zie hier Jacco's topic vervangen rubbers
![[Afbeelding: P7120049_1.sized.jpg]](http://www.yome.se/albums/Volvo265/P7120049_1.sized.jpg)
Nee, niet echt nodig, de Abbabak (242 cabrio), nu verkocht
![[Afbeelding: 18_G.sized.jpg]](http://www.yome.se/albums/album08/18_G.sized.jpg)
een goede 244 GLE, ook verkocht
![[Afbeelding: 11070001_G.jpg]](http://www.yome.se/albums/Volvo244gle/11070001_G.jpg)
een Eend, in 2000 zelf gebouwd, houden we erbij ;D
![[Afbeelding: 05060008_jpg.jpg]](http://www.yome.se/albums/Building-Blek-Eendjel/05060008_jpg.jpg)
en eventueel de auto van mijn vrouw: de Audi 80 Cabriolet TDI, vooral zuinig.
![[Afbeelding: IMG_0024.highlight.jpg]](http://www.yome.se/albums/Audi-Cabriolet-tdi/IMG_0024.highlight.jpg)
Of gewoon 1 van de 2 BMW motorfietsen of de Cagiva Elefant
![[Afbeelding: 03160031_1.thumb.jpg]](http://www.yome.se/albums/two-wheels/03160031_1.thumb.jpg)
![[Afbeelding: 01120014_G.highlight.jpg]](http://www.yome.se/albums/ThebestfreewaymotorcycleIknow/01120014_G.highlight.jpg)
⦠Na 5 maanden mijn vrouw overtuigd en zo konden we e.e.a. regelen met Per uit Stockholm, gelukkig kon zijn zoon goed emailen en engels schrijven.
Per is een oldtimer liefhebber en had deze auto gekocht van de voorzitter van de Jachthaven-club die hem in 1998 had laten opknappen. Sindsdien gebruikt als zomerauto...
![[Afbeelding: P7130051_1.sized.jpg]](http://www.yome.se/albums/Volvo265/P7130051_1.sized.jpg)
Van oorsprong had de auto een b27e 6 cilinder en een BW55 maar ik kocht hem met een B23e en een AW71 was voor mij ook wel een groot pluspunt.
![[Afbeelding: P7130069_1.sized.jpg]](http://www.yome.se/albums/Volvo265/P7130069_1.sized.jpg)
Daarbij alle mogelijke orginele accesoires uit 1980:
![[Afbeelding: P7130067_1.jpg]](http://www.yome.se/albums/Volvo265/P7130067_1.jpg)
Electrische ramen.
Electrische spiegels.
Centrale portiervergrendeling.
Zwart leren interieur.
Cruise control.
Airco.
Stuurbekrachtiging.
3e bankje.
LM velegen (Corona's zomer en winter)
Hoofdsteunkussens.
![[Afbeelding: P7130062_1.sized.jpg]](http://www.yome.se/albums/Volvo265/P7130062_1.sized.jpg)
Er was in 1980 nog meer zoals niveauregeling, armsteun, kleingeldbakje maar dat heeft ie dus niet.
De auto gekocht en op de verzekering van Per naar .nl gereden. 248.000 km en de motor 150.000 km.
![[Afbeelding: IMAGE_00007.jpg]](http://www.yome.se/albums/Volvo265/IMAGE_00007.jpg)
Eerste tank 1 op 5, oei, bij benzine en 50% E85â¦en weinig toerenâ¦en wij waren gewend aan de 1 op 10 LPG bij 120 km/uâ¦
En zo zijn er nog wel meer tegenvallertjes, gaatje lassen bij de voetenbak, dintrolbehandeling dateert van vroeger dan 1998â¦
Snel maar keuren, kenteken en LPG eronder (lpginbouwstation.nl E1300 met 70 l gastank).
![[Afbeelding: IMAGE_00012.jpg]](http://www.yome.se/albums/Volvo265/IMAGE_00012.jpg)
![[Afbeelding: IMAGE_00012_001.jpg]](http://www.yome.se/albums/Volvo265/IMAGE_00012_001.jpg)
De uitlaat is nu gewijzigd in orgineel Ducati 900 8)
Half januari gaat ie voor het eerst mee naar Duitsland, met 185/80-14 banden komt de AW71 (3traps automaat met OD) wel wat tekort.
De Corona´s moeten sowieso plaats maken voor Virgo in de zomer en Adhara in de winter
![[Afbeelding: 061124MOMOvelgenafdak_029.sized.jpg]](http://www.yome.se/albums/Volvo265/061124MOMOvelgenafdak_029.sized.jpg)
Kleppen stellen na 5000 km lpg is helemaal geen probleem, ik begin met het verwijderen van allerlei rubbers en rommel die de achtervering vast moeten zetten en monteer nieuwe veren en niveaumats uit de 740â¦beetje aanpassen maar gaat prima.
Nog een orginel knop op de kop getikt en samen met een aldi/kompressor heb ik nu de orginel automatische regeling... :o
Ook het derde bankje, de airco en de cruise control delen moeten eraan geloven. Zonder airco gaat met het open dak prima en de CC heb ik nog liggen uit de accesoirehandel. Orginele knop en makkelijker.
Daarnaast snel maar een afstandsbediening voor de portieren, dat spaart sloten en sleutels.
Ook vervang ik de schokbrekers voor door poten van Peter Timmer te lenen en die eerst op te knappen. Tevens heb ik een simpel verlagingssetje gemonteerd.
![[Afbeelding: IMG_0554.jpg]](http://www.yome.se/albums/Volvo265/IMG_0554.jpg)
In de zomer de AW71 eruit, koppeling en een M46(E 75 met as van vriend) erin. Virgo's(Ebay.de, E140 met E60 verzending) erop met nieuwe Pirelli zomerbanden(E300 inc).
![[Afbeelding: IMG_0541.jpg]](http://www.yome.se/albums/Volvo265/IMG_0541.jpg)
Ook heb ik in deze tijd de achterkant aangepakt, op het oog ziet de Volvo er mooi uit maar er zijn heel wat detailplekjes te doen. Ik vind het erg leuk zoals de auto eruit ziet maar belangrijker is het voor mij het roestduveltje buiten de deur te houden.
![[Afbeelding: 060803rtsVERbouwingEbayspullen_128.jpg]](http://www.yome.se/albums/Volvo265/060803rtsVERbouwingEbayspullen_128.jpg)
In de zomer is een vriend van me in de States. Ik bestel daar snel IPD rubbers en een truetrac sperdiff. De reserve achteras en draagarmen heb ik dan al.
De Eaton Detroit Truetrac is wel spannend want wat krijg ik ??? en werkt het ???
Truetrac info Manual in PDF
Volg dit hier
November 2006 gaan de verse draagarmen met rubbers erin, heel strak sturen ! Helaas is van mijn panhard stang een bus vastgerot aan de bout dus dat ging wat langer duren.
![[Afbeelding: 061209volvoipd_022.sized.jpg]](http://www.yome.se/albums/Volvo265/061209volvoipd_022.sized.jpg)
Ik heb half oktober mijn nl stek verkocht en moet dus verhuizen. Na februari 2007 dacht ik meer tijd te hebben,helaas, behalve de breedband lambda en normaal onderhoud heb ik alleen maar veel gereden.
Ik heb er nu 40.000 km opzitten en het verbruik is afgenomen naar 1 op 7 bij 140 gps km. In .nl rij ik 1 op 10.
Er is overigens nog wel 6000K bi/Xenon en een dvd,bluetooth radio ingegaan
Heden is, na een jaar bij Nordrive gelegen te hebben, mijn achteras eindelijk klaar. Zie hier Bozzma´s topic. en
Zie hier Jacco's topic vervangen rubbers
[img][/img]