Berichten: 2
Topics: 1
Lid sinds: Nov 2024
Hallo, ik heb een probleem met een volvo 240 2.3i uit 87. Als de auto een halve dag of langer heeft stilgestaan start hij niet.
Als ik hem met wat remreiniger aan de praat weet te krijgen loopt en rijdt hij als een zonnetje.
Ook als hij heel even heeft gelopen en ik zet de motor af en daarna weer start pakt hij meteen aan.
Na een uur of 8 a 9 stilstaan.... pakt de motor niet aan.
Iemand een idee?
Berichten: 675
Topics: 156
Lid sinds: Dec 2009
Benzinepompdruk te laag? Na stilstand houdt de motor nog een tijdje de benzinedruk vast, maar na een lange tijd zakt deze terug en moet de brandstof weer helemaal vanuit de tank opgepompt worden.
940 Estate LE 1998 B230FK+MBC Vialle LPG-G3 automaat Nautic Blue
245 estate 1976 B230F "De ouwe Blauwe", Prins VSI LPG G3 100 liter, AW71, Mellan Bla, Volvo lakkleur 121-00-1
244 sedan 1983 B23A "Big Nose" benzine, M47, Moerkbla Metallic Volvo lakkleur 200-2
Berichten: 2
Topics: 1
Lid sinds: Nov 2024
Ik kreeg hem vanavond helemaal niet meer aan de praat. Ook niet met remreiniger.
Bij het op contact zetten hoorde ik de brandstofpomp niet aanslaan. Hierop heb ik zekering 4 (BP)eruit gehaald
en een connectie gemaakt met zekering 6. Nu hoorde ik de pomp wel aanslaan.
Vervolgens heb ik de brandstofpomprelais uit de connector gehaald en contact 30 en 87/2 verbonden.
Ook nu hoorde ik de brandstofpomp aanslaan.
Ook hoorde de brandstofpomprelais tikkende geluiden maken bij het op contact zetten van de auto.
vraag is, zit er een probleem in de brandstofpomp, het relais of de ecu?
of zit ik helemaal op het verkeerde spoor?