20 June 2006, 14:25
en weer druipt er kwijl uit mijn linkermondhoek...! :lol: 8) 8)
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Electronische brandstofinjectie home-brew (MegaSquirt) LPG
|
20 June 2006, 14:25
en weer druipt er kwijl uit mijn linkermondhoek...! :lol: 8) 8)
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
22 June 2006, 17:56
De Volvo loopt. Het koste wat moeite maar uiteindelijk kreeg ik em gestart. Op 2 pitten.......
2 van de injectoren liepen niet mee en mijn accu was naar de eeuwige autosloopvelden. Dus 5x starten en leeg. Daarna natuurlijk niet lang genoeg wachten en na 2x starten... leeg. Na een dag proberen even een andere accu gepakt, en meteen mijn starttoerental bij moeten stellen in de computer. De startmotor trok nu 100 toeren meer ! Afstellen... En er achter komen dat de motor maar op 2 pitten benzine kreeg. Vermoedelijk of een slechte aansluiting, of een trap uit de computer opgeblazen toen het mis ging met de 264 op gas. In iedergeval veel geleerd over ontstekingstijdstippen en mengselverhoudingen en hoe deze vooral tijdens het starten en stationair lopen bij elkaar horen.
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl
22 June 2006, 17:57
Vervolgens heb ik de uitlaat onder de auto vandaan gehaald zodat ik daarin 2 lambda-sensor gaten kan maken. waarom 2 ? Ik wil de sensor in de eerste buis (spruitstuk) hebben om zo vervuiling door kleine gaatjes op aansluitingen van de pijpen te voorkomen. En eigenlijk was het het makkelijkst om het in het gedeelte te doen waar het spruitstuk nog uit 2 pijpen bestaat. Het leuke is dat ik dan per 2 cilinders het mengsel kan gaan maken. Cilinder 1 en 4 zijn gekoppeld en 2 en 3. Wat wel weer jammer is want de DCOE throttlebody's werken op cilinders 1 en 2 / 3 en 4. Dus synchroon afstellen wordt heel erg belangrijk. Wellicht kan ik daar nog iets op verzinnen met behulp van een (dubbele) mapsensor. Maar.. dat is nu weer een brug te ver.
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl
22 June 2006, 17:58
Wat berekeningen.....
De GT heeft een totoaal aangepaste motor en zou in staat zijn 240PK te produceren. Mijn schatting is dat de auto rond de 140 pk gaf in een hele smalle powerband met de contactpunten en de carburateurs. Ik heb nu een motronic spruitstuk gemonteerd en volgens tabelletjes kan daar maximaal 170 PK doorheen. Daar zie je dus de "noodzaak" van throttlebody's als je echt gaat opvoeren.
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl
22 June 2006, 18:21
wat is zo bijzonder aan het Motronic spruitstuk? Voor electronische injectie op de B2X/2XX is toch maar een type? (van de B230F enzo, LH 2.4)
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
22 June 2006, 19:12
T forum doet moeilijk ?
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl
22 June 2006, 19:16
Forbidden
You don't have permission to access /forum/posting.php on this server. -------------------------------------------------------------------------------- Apache/1.3.33 Server at http://www.volvolvo.nl Port 80
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl
22 June 2006, 19:18
Jan Willem, je hebt gelijk. Ik heb even een spruitstuk gepakt dat past en waar injectorgaten en een gasklep op zit. Deze is tijdelijk.
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl
22 June 2006, 19:23
Ik wil nog een heel verhaal kwijt....
Maar t lukt niet.... Forum brak ?
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl
22 June 2006, 22:54
Plaatje !
De mijne liggen ook nog bij de douane. Ik heb er 10 besteld. Ik ben ze nog niet allemaal kwijt, maar er zijn nog een hoop auto's te doen ![]() Zo dan ? De injectoren zijn van de standaard Motronic 740. Ik heb het nummer opgezocht en deze injectoren geven 214 c c per minuut. Dat is dus bijna een liter per minuut voor vier injectoren ! Maar.. Een ander tabelletje verteld mij dat het maximaal te behalen vermogen met deze flow slechts 130 pk is. Voor de turbo-mensen: de turbo-injector heeft een flow van 300 c c en is goed voor een kleine 200PK. Schroef dus niet zonder meer de turbo-druk op, want een keer zit de injector op zijn eind en dan wordt de boel extreem warm (arm mengsel).Waarom kiezen de fabrikanten voor een injector die het allemaal maar net aankan ? Hoe kleiner de injector is, hoe beter de stationairloop. Ik heb nog een paar ongebruikte injectoren van de Ford Duratec motor liggen. Ik heb alleen de flow nog niet kunnen achterhalen. Maar grote kans dat deze injectoren gemonteerd gaan worden.
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|