22 January 2017, 22:10
Heren,
Ik had ellende met een slecht lopende motor, motor bleek veeel te rijk te lopen en gewoon te verzuipen.
Carburateur (zenith 175cd) er af gehaald en een service kitje besteld.
Div. pakkingen vervangen, fuel jet (dat buisje) vervangen, vlotterventiel vervangen en beide membramen vervangen (1980 model, dus ik heb een membraam boven de schoke hendel zitten).
Als ik hem nu start, komt er benzine bij dat membraam bij de choke vandaan en snel daarna komt er een plasje benzine in de carburateur te staan.
Het lijkt mij niet anders kunnen dan dat de vlotterkamer overstroomt en het kan dan nergens anders heen als de choke en daarna door de fuel jet.
Ik kan alleen nog niet helemaal begrijpen waarom. Ik heb immers het vlotterventiel vervangen.
Ik heb net nogmaals de vlotter en het ventiel bekeken, en ik kan echt géén defect vinden.
Dus voor dat ik het oude vlotterventiel terug zet om te kijken wat dat doet, ben ik even nieuwschierig of iemand nog suggesties heeft om te controleren.
Al vast bedankt
Ik had ellende met een slecht lopende motor, motor bleek veeel te rijk te lopen en gewoon te verzuipen.
Carburateur (zenith 175cd) er af gehaald en een service kitje besteld.
Div. pakkingen vervangen, fuel jet (dat buisje) vervangen, vlotterventiel vervangen en beide membramen vervangen (1980 model, dus ik heb een membraam boven de schoke hendel zitten).
Als ik hem nu start, komt er benzine bij dat membraam bij de choke vandaan en snel daarna komt er een plasje benzine in de carburateur te staan.
Het lijkt mij niet anders kunnen dan dat de vlotterkamer overstroomt en het kan dan nergens anders heen als de choke en daarna door de fuel jet.
Ik kan alleen nog niet helemaal begrijpen waarom. Ik heb immers het vlotterventiel vervangen.
Ik heb net nogmaals de vlotter en het ventiel bekeken, en ik kan echt géén defect vinden.
Dus voor dat ik het oude vlotterventiel terug zet om te kijken wat dat doet, ben ik even nieuwschierig of iemand nog suggesties heeft om te controleren.
Al vast bedankt