Topics: 2
Hoi allemaal,
Ik heb een 960 2,5i . De motor loopt prima en alles werkt ,BEHALVE dan dat ik hem zowat bergop moet dragen. Hij maakt dan eerst veel te veel toeren en het duurt lang voordat hij een beetje doortrekt. Hij maakt ook een wat piepend geluid , alsof er iets aanloopt of of dat er en V-snaar zwaar slibt.
Iemand een idee ?
Ik woon in Spanje en wil wel met een duidelijk verhaal bij een garage komen ( mocht dit nodig zijn), voordat het me een rib uit mijn lijf gaat kosten. :frown:

mile:
Alvast bedankt,
Groet B52
Topics: 139
B52, ik neem aan een automaat? Hoe staat het met je automaat olie? Of gewoon handbak? Koppeling dan?
Weet je onderhouds status en km stand enzo?
Olie wissel bij automaat wil nog best wel helpen, zeker bij hogere km standen. Olie wissel van de bak is goed zelf te doen. En ja flush is beter, maar duurder.
Sent from my iPad using Tapatalk
Groetjes Arjan
Olly Jr.: 940 sedan B230fb Zf22 lpg 1992 362800 km
Olly Sr.: 240 Estate B23A M47 Lpg 1984 404000 km
Hoi Arjan,
Bedankt voor je reactie.
Het is een 5 bak. Vorig jaar de dist. riem vervangen. Onderhoud doe ik zelf ,dwz dat ik alles bij hou qua vloeistoffen. De km-stand is rond de 180.000
groet,
B52
Topics: 139
B52, koppeling nog goed? Probleem ontstaan na distri wissel?
Sent from my iPad using Tapatalk
Groetjes Arjan
Olly Jr.: 940 sedan B230fb Zf22 lpg 1992 362800 km
Olly Sr.: 240 Estate B23A M47 Lpg 1984 404000 km
De koppeling is volgens mij goed , hij schakelt prima.
Nee, een jaar gewoon goed na disteiwissel.
Topics: 36
Toeren omhoog en geen snelheid verhoging is naar mijn idee een koppeling probleem. Zet hem in zijn 2 en dan de de handrem er flink op en probeer dan is. Als je zonder problemen je koppeling op kan laten komen en gas bij kan geven zonder dat hij afslaat dan is het toch je koppeling die versleten is. Tijdens het rijden bijvoorbeeld in zijn 3 en dan ineens vol gas, als je toeren omhoog schiet en je hebt het idee ik kom geen meter sneller vooruit dan is dat ook een indicatie van versleten koppeling.
OK , in zijn 2 met handrem erop. Gasgegeven en koppeling los__>> hij blijft gewoon lopen en ik kan gas blijven geven.
De koppeling dus , op zeker ???
Is dat een dure grap voor een 960 ?? Iemand een indicatie ??
Bedankt voor de tips alvast.
Groet ,B52
Topics: 52
Duidelijk de koppeling ja. Weet niet waar je woont, maar bel vomd eens. Die hebben redelijke prijzen voor koppeling vervangen en die plaatsen een originele set.
Bedankt voor de tips. Ik heb nu in ieder geval een prijsindicatie. Ik woon in Spanje , dus Dort is een beetje te ver. Zal maar eens op jacht gaan.
Groet ,
B52
Topics: 15
B52, een koppeling vervangen is vrij makkelijk(mits je handig bent). Op Google ff kijken naar een "how-to" uurtje a 2 uurtjes werk en klaar is die weer