Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
245 Turbo '83
#41
Idd mooie wielen die Virgo's. Maar ik zou zelf banden genomen hebben met een hogere wang om die wielkasten iets of wat op te vullen.

Komt helemaal goed met die turbo...
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Antwoord
#42
Rob schreef:Imho dient de stuurwielhoes niet om de olie in het stuurhuis te houden.
Het enige wat er achter kan/hoor te zitten is vet (zijn de meningen nog wat over verdeeld getuige een post hier (zal eens kijken of ik die nog vind).
Dan zal de olie toch ergens anders vandaan komen......

Die stuurhoes is er gewoon voor dat er geen zand en vuil in je stuurhuis komt. Als er in hoes olie staat is je keerring lek en dat is niet de bedoeling.
Antwoord
#43
LJ schreef:Wat een vette bak zeg! Ik vind de virgo's vel beter staan trouwens, lekker dikke banden er om, mooi hoor!

Ik vind de Virgo's eigenlijk ook mooier staan. Toch meer period.
Maarten
Mijn auto's: MGB roadster 1966, Alfa Romeo Giulia Super 1300 1971, Volvo 245 Estate 1979

ModelCarWorkshop
Dutch Rally Events
Rally-Cursus
Antwoord
#44
Thnx mannen! Ben er blij mee, langzaamaan verbeteren we m wel. al blijft er altijd werk aan zo'n auto... owya dat was juist de hobby. @drk ik zou er wel graag zo'n mooi 52mm klokje in volvo-stijl bij willen... zou dat ook werken op jouw innovate of zitnje dan vast aan het afgebeelde uitleesapparaat?
@dopski, is die spartan een beetje een betrouwbaar ding? Je leest ook wel verschillende meningen over de Innovate's en AEM's... @skidje, en ik vond nu bij een 65 band al zo enorm veel rubber zitten...

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
Grijze 245's. '83 b21et en '92 b230 FK, gewoon, lekker vlot.
Antwoord
#45
PB240 schreef:Die stuurhoes is er gewoon voor dat er geen zand en vuil in je stuurhuis komt. Als er in hoes olie staat is je keerring lek en dat is niet de bedoeling.

Thnx, maar waar is dat leidinkje dan voor die erboven zn aansluiting vind in de stuurhoes? Of er olie uit het stuurhuis komt weet ik niet zeker... Had eerst pompje bijgevuld en wat geknoeid dus moest aardig wat cleanen.. Nu ff checken waar de olie vandaan komt. De slangen van de pomp naar het stuurhuis zijn ook niet fris meer....
Grijze 245's. '83 b21et en '92 b230 FK, gewoon, lekker vlot.
Antwoord
#46
De metertjes werken volgens mij allemaal op een 0-5V signaal, dus als die module van dirk dat levert (denk het haast wel) zou je 'm daar achter kunnen hangen.
De Spartan Lambda Sensor komt van http://14point7.com/ ik heb er nog niet heel veer ervaringen over gelezen. Het is nog een relatief nieuw product, de ervaringen die ik las waren wel positief. Nadeel is dat alles 1 geheel is (sensor+controller) en dus duur bij vervanging.
Antwoord
#47
Citaat:De slangen van de pomp naar het stuurhuis zijn ook niet fris meer....

Hmmm, dure jongens.....
[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]
Antwoord
#48
Stevves schreef:Thnx mannen! Ben er blij mee, langzaamaan verbeteren we m wel. al blijft er altijd werk aan zo'n auto... owya dat was juist de hobby. @drk ik zou er wel graag zo'n mooi 52mm klokje in volvo-stijl bij willen... zou dat ook werken op jouw innovate of zitnje dan vast aan het afgebeelde uitleesapparaat?
@dopski, is die spartan een beetje een betrouwbaar ding? Je leest ook wel verschillende meningen over de Innovate's en AEM's... @skidje, en ik vond nu bij een 65 band al zo enorm veel rubber zitten...

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
Ik weet niet of dat bij de mijne mogelijk is. Ik heb hem uiteindelijk nooit gebruikt. Je hebt de lambdasonde met daaraan een kabel die naar binnen gaat. Daar kun je het kastje aanhangen wanneer je hem wilt gebruiken. Ik weet niet of je er ook rechtstreeks 52mm metertjes aan kunt hangen.
Antwoord
#49
Nu de superpolar de taak als 'daily driver' heeft overgenomen kunnen de klusjes aan de turbo gaan starten. Hij staat nu lekker te overwinteren in de werkplaats. Al is de kans op pekel met 17 graden in januari ietwat klein. dus....

Afijn. Eerste klus is dat geklooi met de stuurbekrachtiging. De pomp doet nog maar zelden iets. Stuurt dan best zwaar, zo'n baksteen. Alles ook zeiknat van de ATF en lijkt zowel uit gare slangen als tussen de poelie en het stalen reservoirtje van de originele setup uit te komen.
[Afbeelding: 20140103_205350_zps791060bb.jpg]
Nu moet deze toch het veld ruimen voor de airco-setup. Stuurbekrachtigingspompjes (ZF) heb ik nog wel rondslingeren maar met die rondere reservoirtjes... Ik wil graag de set-up zo origineel mogelijk en niet het reservoirtje ergens tegen plaatwerk aan schroeven (wat ook weer lastiger zal worden als daar strax IC-buizen moeten lopen). Nu dus op jacht naar zo'n vierkant exemplaartje.

Is dit stuurhuis (door de vorige eigenaar niet heel lang geleden vervangen) een CAM? Dat was mijn vermoeden...
[Afbeelding: 20140103_205332_zps7367c94b.jpg]

Hopelijk is die in orde, wat zal blijken als we er een nieuwe pomp met verse olie opschroeven.

Ik zat ff te kijken naar de (ubersmerige) turbo.... en ik dacht dat de originele 240-turbo's geen waterkoeling hadden. Als je deze foto ziet loopt er wel een rubber slang van de koelwatergebeuren naar de turbo. Of had ik het fout? originele turbo of niet?
[Afbeelding: 20140103_205310_zps4be8e7d3.jpg]
[Afbeelding: 20140103_205904_zps4b0c52c7.jpg]

Afijn. De turbo komt later. Nu eerst de stuurbekrachtiging fixen.
Grijze 245's. '83 b21et en '92 b230 FK, gewoon, lekker vlot.
Antwoord
#50
Kan zijn dat de Garrett ooit vervangen is voor een Mitsu 13c.

Wat betreft de AFR, ik heb zelf een AEM Uego, super makkelijk installeren, en ik hoor er alleen maar goede verhalen over. Over de Innovate LC1 heel veel slechte dingen, de nieuwe LC2 schijnt ietsje beter te zijn. Hoe de Innovate van Dirk zich houdt weet ik niet.
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Voorstellen : De Turbo Intercooler Kogelman 3 1.074 7 June 2024, 18:14
Laatste bericht: Kogelman
  Even voorstellen 240 Turbo Brick Japster 2 2.601 16 August 2021, 08:49
Laatste bericht: Yezzz
  amazon turbo edwin 184 151.783 27 January 2021, 23:09
Laatste bericht: edwin
  Pontiac astre Turbo project Joey 3 3.200 21 November 2020, 01:33
Laatste bericht: Dopski
  Mijn Volvo 242 turbo Volvo 142 B23 279 197.480 28 October 2019, 13:47
Laatste bericht: EduardW
  Volvo 244/240 turbo Naciremus 1 3.098 30 November 2018, 19:04
Laatste bericht: UraniumFever
  Brum; de blauwe 245 turbo Schipper 126 103.163 30 May 2017, 23:08
Laatste bericht: Schipper
  De Volvo's van Estoque - '83 245 Turbo & '77 242 Turbo Estoque 779 472.230 6 May 2017, 20:38
Laatste bericht: sander69
  even voorstellen: Volvo 142 turbo Project jehannes 151 96.053 23 January 2017, 16:12
Laatste bericht: jehannes
  Blauwe 245 Turbo '84. hooge048 51 46.486 18 August 2016, 15:45
Laatste bericht: jehannes

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)