Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
245 Turbo '83
#11
Polarissen zijn overrated.
Antwoord
#12
PB240 schreef:Polarissen zijn overrated.

This
Antwoord
#13
Grotere ampere-dynamo kan gewoon, zelfs een Denso 100A met wat aanpassingen.

Slangetjes kunnen zo los.
Dampgas met K-jet zou ik dan weer niet doen. Daily afstand van 10 km en dan gas er in willen leggen?? whuuut
Antwoord
#14
As de dynamo kaduuk is (wat ik vrees) dan monteer ik eerst een tweedehandsje van de sloper die ik nog heb staan als die nog wat waard is, anders gaan we voor een zwaarder exemplaar!

De LPG installatie komt er alleen als k-jet het veld gaat ruimen. Die ga ik niet combineren. Nu rijdt onze Polo Bluemotion alle langere afstanden en de Volvo niet veel. Op het moment dat er een LPG installatie inligt zal ie tussen de 25 en 30k gaan rijden per jaar.
Antwoord
#15
Zo, weer wat gewerkt aan de 245. Nadat ik eerst de nieuwe verdeelkap had gemonteerd ( en hersteld, want de cylinders stonden niet op juiste volgorde) naar de garage gereden. Ik had een wensenlijstje gemaakt en een lijstje met de dingen die echt moesten gebeuren.

Zo moesten de v-snaren echt vervangen worden ( eentje was de helft zijn zn bovenste laagje al kwijt), had de d-riem al zeker 20k geleden en wellicht qua leeftijd nog veel eerder vervangen moeten worden. Uiteraard het spanrolletje ook, en de kapotte 55A dynamo door de 80A Bosch die ik laatst van een donorblokje (B230F) had afgeschroefd. Deze toch maar laten reviseren een paar weken geleden voor de zekerheid. Ik heb van 'volvo240glt' (Danny) een goeie tip gehad voor iemand die kabelbomen kan reproduceren. Mijn motorkabelboom had de bekende 'ontbindende' isolatieeigenschappen, wat ik eigenlijk erg gevaarlijk vond. Ik had ook vaak vage storingen die ik met maatregelen onder de stuurkolom maar niet opgelost kreeg. Alle waarschuwingslampjes gingen bijvoorbeeld zwak meebranden en af en toe alles heel fel branden waarna de motor onregelmatiger stationair ging lopen.

Enfin, via de tip kwam ik bij Elbert Bos terecht. Elbert kan voor heel veel types Volvo's de kabelbomen maken! Dinsdag telefonisch besteld en donderdag keurig netjes afgeleverd. Gisteren erin gelegd! Kabelboompje zag er erg netjes uit, juiste lengte, stekkers van Bosch en Volvo zoals het origineel en over de bestaande kabelboom gelegd en plug and play! Op de Amerikaanse sites wordt geadviseerd het spruitstuk los te halen, maar dat bleek niet noodzakelijk. Uiteindelijk met zorg een klein uurtje prutsen en de oude was eruit, en de nieuwe erin. Sleuteltje draaien en mooi stationair draaien zonder storingen op het dashboard! Tjakka! Missie gelukt!

Maar goed, zoals altijd met sleutelen (bij mij) ging niet alles meteen feilloos. het was mijn eerste d-riem dus ik had eerst de riem al losliggen voor ik merktekens ging aanbrengen.. Dat werkt minder goed. Dus na een keer verkeerd aansluiten en slecht lopen alle tandwielen maar volgens de fabrieksmerktekens klaargelegd. Dat werkte beter, al vond ik de merktekens van de krukas maar slecht te herkennen. enfin, het is gelukt en hij loopt helemaal super! Echt een stuk rustiger dan voorheen.

Met zo'n dagje klussen ben ik dus enkel nog aan hoognodige toegekomen. Ik had ook nog de kleppen willen controleren, de rubbertjes van de injectoren willen wisselen,motorsteunen wisselen, zenders voor oliedruk en olietemp willen plaatsen en de stabistangrubbers van de voorzijde willen vervangen voor de IPD exemplaren in PU die ik bij de auto kreeg toen ik m kocht.. Maar dat zal een andere klusdag of klusdagen gaan worden!

Bij het klussen zie je ook altijd weer puntjes die voor de toekomst wellicht aandachtspunten zijn... Zo 'zweet' de stuurbekrachtingspomp wel erg fors en zag ik , buiten wat keringen die niet geniaal meer afsluiten, ook behoorlijk wat olie onderaan de turbo hangen... Afijn.. Langzamerhand komen we er wel. Voor nu;eerst maar weer ff rijden!
Grijze 245's. '83 b21et en '92 b230 FK, gewoon, lekker vlot.
Antwoord
#16
Helaas wat weinig tijd beschikbaar voor echte updates. De auto rijdt ok, geen gekke storingen meer maar nog inhouden bij vol vermogen en onrustig stationair (bij nog net te koude motor afslaan). Morgenmiddag samen met garagist een poging wagen aan het stellen van de kleppen en afstellen van de ontsteking met een lamp.

Laatste update is het monteren geweest van de snowcap die al weer even in de kast lag!

Hier nog even zonder....
[Afbeelding: 20130413_164244_zps896ccd16.jpg]

Het beruchte stukje plastic voordat ie fors in de kunststofbehandelaar-spul was gezet:
[Afbeelding: 20130413_164306_zps62e7cc3b.jpg]

De snowcap op de plek waar ie hoor te zitten. Ik vind t wel fraai staan met al die zwarte kunststofaccenten die de auto toch al had!
[Afbeelding: 20130413_175757_zps71a1ca99.jpg]

Vind t wel wat zo!
Grijze 245's. '83 b21et en '92 b230 FK, gewoon, lekker vlot.
Antwoord
#17
ik heb de snowcap vastgekit met polymax, ik verloor hem ook bijna en hij klapperde bij hogere snelheden.
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Antwoord
#18
De snowcap heb ik inderdaad vastgezet met tywraps. Een paar van die klemstukjes waren afgebroken. Henqui, wil je eens een foto laten zien van je kitwerk? Er blijft bij mij ook een kier onder en dat is minder fraai dan als ie mooi aansluit. Je hebt hem aan de binnenkant een randje kit gegeven?

gr,
Stevves.
Grijze 245's. '83 b21et en '92 b230 FK, gewoon, lekker vlot.
Antwoord
#19
Ik zeg... Google maar eens sugru!
8x 5gr kneedbare silicon pasta die in elke wilekeurige vorm uithardt?
Ik verwacht mijn pakketje vandaag of morgen en ga eens lekker eea uitproberen?
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Antwoord
#20
Als ik weer eens bij de auto ben, zal ik een foto maken. Ik heb een klein rupsje (zwarte) kit aan de gehele onderkant aangebracht.
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Voorstellen : De Turbo Intercooler Kogelman 3 1.074 7 June 2024, 18:14
Laatste bericht: Kogelman
  Even voorstellen 240 Turbo Brick Japster 2 2.599 16 August 2021, 08:49
Laatste bericht: Yezzz
  amazon turbo edwin 184 151.762 27 January 2021, 23:09
Laatste bericht: edwin
  Pontiac astre Turbo project Joey 3 3.199 21 November 2020, 01:33
Laatste bericht: Dopski
  Mijn Volvo 242 turbo Volvo 142 B23 279 197.417 28 October 2019, 13:47
Laatste bericht: EduardW
  Volvo 244/240 turbo Naciremus 1 3.098 30 November 2018, 19:04
Laatste bericht: UraniumFever
  Brum; de blauwe 245 turbo Schipper 126 103.158 30 May 2017, 23:08
Laatste bericht: Schipper
  De Volvo's van Estoque - '83 245 Turbo & '77 242 Turbo Estoque 779 472.198 6 May 2017, 20:38
Laatste bericht: sander69
  even voorstellen: Volvo 142 turbo Project jehannes 151 96.000 23 January 2017, 16:12
Laatste bericht: jehannes
  Blauwe 245 Turbo '84. hooge048 51 46.478 18 August 2016, 15:45
Laatste bericht: jehannes

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)