Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
245GL - Project met duitse kachel (3l. 24v)
#31
Hier nog ff een fotootje. Had het gelaserde plaatje even provisorisch om het diff geklemd.
[Afbeelding: Foto-NP4LSZKV-D.jpg]
Antwoord
#32
Jambon schreef:ok, als dat goed werkt, who needs KDFI...!?

Dat is een piggyback systeem. Kdfi is volledig standalone. Ofwel, de piggyback heeft nog een injectiesysteem nodig dat de piggyback 'triggert'.
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht
Volvo S70 '97 Verkocht
Volvo V70 '08 --> Daily driver
Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo
Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014
Antwoord
#33
Volvo 142 B23 schreef:Dat is een piggyback systeem. Kdfi is volledig standalone. Ofwel, de piggyback heeft nog een injectiesysteem nodig dat de piggyback 'triggert'.
getferdemme..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#34
boedr schreef:Kijk goed je remmen na!
linksachter lopen de pennetjes eruit en is er een girling systeem(mischien ook klauw?) gebruikt en rechtsachter ate.

Was mij ook opgevallen. Maar als de zuigers gelijk zijn in de remtangen en de blokken gelijk zou het niet uit moeten maken. Hoe dan ook, ik heb nog twee goede tangen van een '86er achteras.


Hansepans schreef:Hier nog ff een fotootje. Had het gelaserde plaatje even provisorisch om het diff geklemd.
[Afbeelding: Foto-NP4LSZKV-D.jpg]

Goed bezig! Mooi uitgefrees ook die ring. Zelf ben ik inmiddels al klaar want ik heb mijn redneck achteras gebouwd (http://volvolvo.nl/showthread.php/11959-...hteras-240). Kijken hoe die het houdt en anders alsnog iets anders verzinnen. Maar ik heb er alle vertrouwen in eigenlijk.


Volvo 142 B23 schreef:Dat is een piggyback systeem. Kdfi is volledig standalone. Ofwel, de piggyback heeft nog een injectiesysteem nodig dat de piggyback 'triggert'.
Inderdaad, dit systeem is een piggyback, die de inspuittijden van de DME overneemt en eventueel aanpast d.m.v. breedbandlambda. Of dat kan je zelf doen als je dat wilt.
Daarbij is voor zover ik weet Kdfi niet geschikt voor bi-fuel.
Antwoord
#35
Kdfi kan prima schakelen tussen lpg en benzine. Dmv een signaal op een ingang te geven schakelt deze dan naar een andere mapping. Injectorsignalen moet je dan wel door een relais schakelen van lpg naar benz injectoren en andersom.
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht
Volvo S70 '97 Verkocht
Volvo V70 '08 --> Daily driver
Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo
Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014
Antwoord
#36
Na een iets te gezellige avond gisteren met iets teveel Hefe-weizen pas laat vanmiddag begonnen aan "Dubbelvla", zoals ik dat gele hok met chokoladebruine interieur nu noem. Toch nog het een en ander kunnen doen, zoals het verwijderen van de voorschermen, en de motor eruit gelepeld. Foto's!

[Afbeelding: 040820122966resize.jpg]

[Afbeelding: 040820122967resize.jpg]

[Afbeelding: 040820122970resize.jpg]


Bak eraf gebout. Vliewiel lijkt wel nieuw, en de drukgroep ziet er ook nog puik uit. Motor en bak gaan overigens in de verkoop.

[Afbeelding: 040820122971resize.jpg]


De grote leegte. Daar moet het allemaal gaan gebeuren....

[Afbeelding: 040820122972resize.jpg]


Later meer.
Antwoord
#37
Vanavond tijd gehad om wat te spelen met de bmw motor en het volvo motorcompartiment. En wat vergelijkingen in dimensies. Zo is het m50 blok 57cm lang. Ondanks de twee extra cilinders is dat maar een centimeter of 9 langer dan het volvo blok. De bakken zijn wat betreft afstand schakelpook<->voorkant belhuis nagenoeg even groot. Foto:

[Afbeelding: 070820122975resize.jpg]


Vervolgens de carterpan van de bmw e36 3-serie op het subframe gelegd. Lijkt er wel voor gemaakt.

[Afbeelding: 070820122976resize.jpg]


Oud m50 blok met bak in de volvo gehangen:

[Afbeelding: 070820122979resize.jpg]


Daarna de carterpan eronder gebout en de boel provisorisch gesteld. Het m50 blok staat onder een hoek van 30 graden.

[Afbeelding: 070820122981resize.jpg]


Voorzijde. Misschien dat ik de stabi een millimeter of 5 laat zakken met vulplaatjes o.i.d. Het past maar is krap.

[Afbeelding: 070820122982resize.jpg]


Achterzijde. Geen problemen hier. De tunnel is ook ruim genoeg.

[Afbeelding: 070820122983resize.jpg]

[Afbeelding: 070820122984resize.jpg]


De bak komt goed uit.

[Afbeelding: 070820122985resize.jpg]


Van het weekend wil ik motorbloksteunen gaan fabriceren. Aan de bmw steunen had ik niks en aan de volvosteunen nog minder.
De bedoeling is dat ik de motor- en baksteunen gedaan heb voordat ik aan de koets begin. Als alles dan weer netjes is kan het bmw blok er zo ingebout worden.
Antwoord
#38
Dit weekend niet aan de fabricage van de motorbloksteunen toegekomen. Niet dat ik stilgezeten heb, integendeel. Ik heb de koets ontdaan van de deuren, achterklep, trim, interieurdelen, etc. etc. Veel werk. Alles netjes gelabeld en opgeborgen. Zo staat ie er nu bij:

[Afbeelding: 110820122990resize.jpg]

[Afbeelding: 110820122991resize.jpg]


De koets is op een aantal punten flink doorgeroest, zo erg dat <strike>het begint te duizelen </strike>ik er een flinke uitdaging in zie. Gelukkig zijn al die echt slechte plekken op punten waar het uit het zicht is. Op andere punten is er totaal geen roest te bekennen, waar je het wel zou verwachten. In feite zijn de dorpels aan de binnenzijde niet goed, en de A-stijlen zijn slecht, plus een paar plekken in de bodemplaat. De buitenkant, de zichtbare kant van de koets is strak.<strike><strike>


[Afbeelding: 110820122993resize.jpg]


[Afbeelding: 110820122994resize.jpg]


[Afbeelding: 110820122995resize.jpg]


</strike></strike>
Drie van de vier deuren waren niet meer te redden. Bij Jos van het forum drie hele nette gehaald. De oude eruit en ontdaan van alle trim en ruiten.
<strike><strike>
</strike></strike>[Afbeelding: 110820122992resize.jpg]<strike><strike>


</strike></strike>Ook wat slagroom voor op de taart gescoord: 242GT grille met verstralers, claxon en spoiler. Ik begin een beetje voor me te zien hoe de auto moet gaan worden. Een 245GT in dubbelvla kleuren met misschien iets van gt-striping (maar dan in oranje/bruin of zo), verlagingsveren en bilsteins. Sportief, maar geen racemonster.
<strike><strike>
[Afbeelding: 110820122988resize.jpg]</strike></strike>
Antwoord
#39
goed bezig, volg dit project al vanaf het begin hier! heel leuk.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
#40
blok onder die hoek, gaat dat goed met de smering..?

je kunt vwb de kleurtjes ens kijken naar wat Volvo heeft geleverd aan striping, kom je in het wild maar bar weinig tegen. Anderzijds, het GT thema kun je aanpassen aan deze koets, niet origineel en toch wel.. voor de 100 serie zijn/waren ook 145GT emblemen, dan kan 245GT ook..

er staan ook "woodie" stickers in de US accessoirefolders..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
Big Grin Project 164 T6 gewoon weer eens wat anders :) aRjen.T 67 51.812 19 May 2022, 06:12
Laatste bericht: aRjen.T
  Pontiac astre Turbo project Joey 3 3.195 21 November 2020, 01:33
Laatste bericht: Dopski
  Project "De Belg" Huib244T 538 332.633 21 October 2020, 12:28
Laatste bericht: sludge
  Volvo Amazon B230FT Project ingmar 110 112.474 6 February 2017, 16:58
Laatste bericht: ingmar
  even voorstellen: Volvo 142 turbo Project jehannes 151 95.935 23 January 2017, 16:12
Laatste bericht: jehannes
  244 1980 3.0 24v project v58 29 26.564 7 November 2016, 21:45
Laatste bericht: v58
  Project Volvo 142R Barracuda_82 471 227.455 9 September 2016, 21:14
Laatste bericht: Estoque
  Ons groene project uit '76 rvanw 27 19.677 9 September 2015, 23:52
Laatste bericht: rvanw
  Volvo 245 Turbo project Gavin240 57 40.586 16 May 2015, 15:17
Laatste bericht: Gavin240
  Mijn Turbo Project Ticcie 450 315.865 25 March 2014, 00:08
Laatste bericht: 240turbo

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)