Berichten: 1.304
Topics: 54
Lid sinds: Apr 2007
Drk schreef:Gisteren met the handsome guy de 242 flink onder handen genomen. Eerst met de hoge druk afgeblazen. Daarna gewassen met Dodo Born to be Mild, daarna in de Iron X gezet. Hierna geclayd. Toen twee keer machinaal gepolijst met straffe Monello, daarna met Finale nagesjampappert. Vervolgens Dodo Lime Prime Lite eroverheen. Als laatste Collinite 845 wax erop gezet. Alle raampjes goed gepoetst en voorzien van een laagje Rain-X. Zal wel eens wat meer foto's maken, maar het resultaat is in ieder geval lekker.
Na twee keer Monello:
WTF en dat allemaal in Ã
Ã
n dag?
Groeten van Frans
Berichten: 940
Topics: 24
Lid sinds: Feb 2010
Drk schreef:Jawel, even voor de webcam gehouden.
Nee, je kunt geen echte 18.2 platen meer halen zonder aantekening op je kentekenbewijs. Dan maar van die neppe.
Het enige risico wat je neemt is dat oom agent je aanhoudt (als hij zich verveelt ;-)) bij het zien van een geimporteerde auto met blauwe platen en een "nieuw" kenteken. Beste je gele APK platen achterin gooien voor het geval dat...
Maar ja dan geef je ook gelijk aan dat je weet dat je fout zit ;-).
Blijft lastig maar ach zolang je het zelf weet en geen boet oploopt zal het wel los lopen.
Volvo 244 DL 1974
Berichten: 2.851
Topics: 60
Lid sinds: Sep 2010
v700r schreef:WTF en dat allemaal in ÃÃn dag?
Is best te doen in een dag. Moet je wel op tijd beginnen.
Berichten: 891
Topics: 39
Lid sinds: May 2010
@v700r: we hebben met twee man van 10:00 tot 18:00 gepoetst. Dat valt toch nog best mee.
@volvosvenska: het blijven gele platen.
Zojuist het rubber gemonteerd en de boel een beetje gepoetst. Lip ligt eraf. Even opnieuw in de primer gezet.
Berichten: 978
Topics: 38
Lid sinds: Oct 2005
DRK, mooi, Puur!
In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)
Berichten: 891
Topics: 39
Lid sinds: May 2010
Ik had nog een paar onderdelen klaarliggen voor de B23. Vanmiddag heb ik die spullen maar op de B19 gezet aangezien de B23 er niet in komt.
De stationairschroef bleef niet vastzitten in het oude spruitstuk en dat was erg vervelend. Ook maar meteen een visco erop gezet, nu klinkt ie zelf als een echte moderne 240. De vorige eigenaar had de visco geel gespoten, dus je ziet het bijna niet.
Overal nieuwe originele Volvo pakkingen tussen. Tevens wat waterslangen anders gelegd en nog wat van die kleine zaken.
Ik vind het mooi geworden. Hurray.
Oude meuk:
![[Afbeelding: dsc01189aw.jpg]](http://img26.imageshack.us/img26/9827/dsc01189aw.jpg)
"Nieuwe" meuk:
![[Afbeelding: dsc01185qb.jpg]](http://img694.imageshack.us/img694/4230/dsc01185qb.jpg)
Voor:
![[Afbeelding: dsc01182r.jpg]](http://img843.imageshack.us/img843/7842/dsc01182r.jpg)
Na:
Berichten: 2.832
Topics: 52
Lid sinds: Sep 2008
Details :-). Netjes hoor.
Berichten: 2.851
Topics: 60
Lid sinds: Sep 2010
Berichten: 184
Topics: 30
Lid sinds: Apr 2009
Mooie plaatjes, waar heb je die strut-brace vandaan? Die die verbindingsbalk-van-schokdempertoren-naar-schokdempertoren in gewoon Nederlands....
Berichten: 1.716
Topics: 9
Lid sinds: Mar 2011