27 February 2012, 22:19
Wat is 't verschil? Alleen de plek van mistlamp/achteruitrijlicht?
Drk - "Den Blauwe 2.0"
|
27 February 2012, 22:19
Wat is 't verschil? Alleen de plek van mistlamp/achteruitrijlicht?
27 February 2012, 23:34
O.a. ze hebben daardoor geen mistachterlicht, maar wel twee brandende achterlichten i.p.v. een.
28 February 2012, 00:47
Gewoon zo´n Hella mistlamp op de achterbumper
![]()
28 February 2012, 10:10
Een grote ronde, met een verchroomde kap.
28 February 2012, 11:14
Ziet er echt weer keurig uit zeg! Nou moet ik mijn dorpels ook maar eens glimmend maken... Alleen onder de benzine vuldop de steenslagverf het eraf hehe
Die achterlichten vind ik ook de mooiste die er zijn geweest voor een 240.
Volvo 142S - 1973
Felix
28 February 2012, 12:57
Drk schreef:....voor het achterwiel zit er in een naad een soort plamuur gesmeerd. Kijken of ik dat te verwijderen is.die naad is niets anders dan het korte stukje van de achterwielrand van een 4/5 deurs. carroserie zit idem in elkaar en gaat daar roesten, alleen het formaat is groter.. kwalijk punt bij een 142/242 helaas. de buitenplaat zit onderaan naar binnen gevouwen en staat op de dorpel en zit binnen gelast, achter het bekleding paneel. het herstel is net als het vervangen van de wielrand en de wijze waarop je hem daar binnen moet bevestigen. de menie of wat het ook is zal er niet voor niets zitten, het begint overigens vanaf de binnenzijde te rommelen tussen beide platen, condens en lekwater van de zijruit bij een 142/242 is de boosdoener. Wat je eventueel kunt proberen is vanaf binnen een verdunde roestomvormer er tussen laten lopen, gewoon op waterbasis, paar keer herhalen. liefst zie je aan de buitenzijde dat het doorzweet, meer kun je zo niet bereiken. en dan afwerken en voorlopig bijhouden. hij ziet er verder nog prima uit dus de preventieve zwarte laag heeft z'n werk goed gedaan..! (euh.. waar hangen de sleuteltjes normaliter en heb je een grote hond..?)
28 February 2012, 13:13
Jambon schreef:die naad is niets anders dan het korte stukje van de achterwielrand van een 4/5 deurs. carroserie zit idem in elkaar en gaat daar roesten, alleen het formaat is groter.. kwalijk punt bij een 142/242 helaas. de buitenplaat zit onderaan naar binnen gevouwen en staat op de dorpel en zit binnen gelast, achter het bekleding paneel. het herstel is net als het vervangen van de wielrand en de wijze waarop je hem daar binnen moet bevestigen.Klinkt duidelijk. Zal de binnenbekleding eens loshalen. De rechterkant ziet er goed uit hoor, daar niet van. Links is denk ik erger toegetast door de roestduivel. De sleuteltjes hebben sinds kort een nieuw geheim plekje en we hebben geen hond, maar wel 700 varkens achter ons liggen. Het zijn helaas geen waakvarkens. Best lekker om een paar maanden op de boerderie op 30 meter van je hobbyhok te wonen.
29 February 2012, 13:57
Gisteren met Dennis het blok uit de diesel gehaald. De carrosserie kan nu naar het oud ijzer. Nog even een plaatje van de diesel:
![]() Vanmorgen de achterlichten van de blauwe verwisseld: ![]()
29 February 2012, 15:37
Mooi blaaauuuw is nie lillek!
Patrick Volvo 240 DL - 1986 - B230A - M47
Volvo 940 - 1997 - B230FK - M90
29 February 2012, 15:58
Dirk, mooie auto man.
Vraag: wat voor bekleding zit er op het schuifdak van die diesel? Ik zoek nog een zwarte. |
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|