Topics: 55
Divadi schreef:Ik woon wel redelijk in die buurt (grens drenthe - overijssel), maar heb de ultrasoonreiniger nog ergens in een doos zitten (verhuizing) en heb er nog nooit injectoren mee gereinigd; maar ik geloof dat je omschrijving de lading wel dekt en voor een goede fles doe ik een hoop :wink:
Kijk, dat is een mooi aanbod ! Ben jij wel in staat om de injectoren eruit te halen, ze te reinigen en weer terug te plaatsen ? Mijn autotechnische kennis ligt vemoed ik net iets boven die van Sander (de maat der dingen

), dus verwacht daar niet teveel van....
Wanneer je er qua verhuizing/tijd aan toe bent hoor ik het graag van je; dan kunnen we 'ns een afspraak maken.
Good goan !
Volvo 240 GL sedan 1992 (en een DAF 55 variomatic 1970)
Topics: 135
nooit te oud om te leren toch?
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
TheSaint77 schreef:nooit te oud om te leren toch?
Nee, dan kan ik mooi toekijken hoe het moet en het een volgende keer zelf !
haha, een W12 is nog beter; nog meer oefenmogelijkheden...
Met een 2-pitter zouden we natuurlijk nog sneller klaar zijn (maar dat zal wel niet bestaan, een Daf 46 injection

)
Topics: 14
Gerben schreef:Kijk, dat is een mooi aanbod ! Ben jij wel in staat om de injectoren eruit te halen, ze te reinigen en weer terug te plaatsen ? Mijn autotechnische kennis ligt vemoed ik net iets boven die van Sander (de maat der dingen
), dus verwacht daar niet teveel van....
Wanneer je er qua verhuizing/tijd aan toe bent hoor ik het graag van je; dan kunnen we 'ns een afspraak maken.
Dat moet wel gaan; laat wel ff weten als ik een beetje op orde ben. Mocht ik er niet meer aan denken, moet je nog maar 'ns posten :wink:
Cheerz!
Topics: 74
Hoe werkt dat eigenlijk met zon ultrasoon reiniger. Je flikkert er van dat spul in, gooit de injectoren er in (per stuk?) en drukt de stekker er in?
Topics: 135
zoiets. Hij trilt zo hard (niet echt goed zichtbaar met het oog want zoals Ticcie al zei 40.000 trillingen per minuut oftewel op een ultrasone frequentie) dat alles los komt
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Topics: 28
en dan zijn ze gereinigd
wie gaat dan controleren of de openingsdruk nog juist is
het sproeibeeld nog overeen komt , zoals ze nieuw behoren te doen.
het reinigen is ok
maar controleer daarna wel de werking van de injector.
doordat al die zooi los komt kan het in de injector blijven steken
en dan bij de eerste keer opstarten tussen de afsluitklep komen waardoor de klep niet meer sluit en het sproeibeeld totaal verkeerd is.
de officiele bosch dealers maken ze ook ultra-soon schoon.
en daarna gaan ze op een testbank die met speciaal vloeistof de verstuiver laat sproeien/doorspoelen .
dan kan die man/vrouw kijken hoe het sproeibeeld is en de openingsdruk van de injector daarna bekijken.
wees gewaarschuwd
Topics: 74
ik stopte er altijd een beetje injectorreiniger in en dan effe doorblazen met de compressor (porsche 924 injectoren). Kon precies zien welke defect was!