Berichten: 4.732
Topics: 135
Lid sinds: Mar 2005
Nee, enkel de B21ET met andere kop (530) ivm injectorgaten die de k-jet achter laat bij verwijderen. Maar deze kun je ook afdoppen. Kabelboompje, wat sensoren, setje zekeringen en paar relais, BDP sensor en een krans om dat punt te meten en klaar ben je.
Wat is er toch mis met een B21ET? Volgens mij niks. Je kunt er prima 1bar turbodruk of meer mee draaien en dan zit je al rond de 200PK aan dus...ik zie niet in waarom een B230 nou persà er in zou moeten.
Hou altijd nog een benzinetankje over want als je eens de grens over gaat is dat toch wel handig.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Berichten: 11.638
Topics: 288
Lid sinds: Jan 2009
TheSaint77 schreef:Hou altijd nog een benzinetankje over want als je eens de grens over gaat is dat toch wel handig.
.. mijn idee is de LPG tank onder de vloer, als in 245, en de brandstoftank verkleinen zodat alleen het deel achter de achteras overblijft..
Berichten: 2.449
Topics: 125
Lid sinds: Dec 2006
TheSaint77 schreef:Nee, enkel de B21ET met andere kop (530) ivm injectorgaten die de k-jet achter laat bij verwijderen. Maar deze kun je ook afdoppen. Kabelboompje, wat sensoren, setje zekeringen en paar relais, BDP sensor en een krans om dat punt te meten en klaar ben je.
Wat is jou electronische injectie dan? Uit bovenstaande lijkt het dt je de k=jet nog altijd aan het werk heb...(Of heb je het gas met injectie geregeld....)
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Berichten: 1.231
Topics: 33
Lid sinds: Jul 2006
lambda sond niet vergeten :flapper:
de redblocks kunnen prima op alleen lpg draaien. alle benzinetroep geeft alleen maar problemen. mijns inziens. je kunt 100 tot 150 liter lpg kwijt als je een beetje creatief bent. hoef je in heel frankrijk geen lpg te tanken.
Berichten: 891
Topics: 39
Lid sinds: May 2010
Zo'n B230F/T/K erin stelt niks voor. Ik heb dat zelfs gedaan. Dan kan iedereen het.
Berichten: 2.449
Topics: 125
Lid sinds: Dec 2006
He Drk. Fijne vakantie gehad!
Inderdaad.. Als je een tijdje naar JW240 luistert dan lijkt het helemaal geen r..k voor te stellen.
Mijn grootste angst is het electronisch gedeelte. Mechanisch is het helemaal niets speciaals..
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Berichten: 11.638
Topics: 288
Lid sinds: Jan 2009
electronica is toch ook "gewoon" er in stoppen...
Berichten: 940
Topics: 24
Lid sinds: Feb 2010
Drk schreef:Zo'n B230F/T/K erin stelt niks voor. Ik heb dat zelfs gedaan. Dan kan iedereen het.
Dirk, ben benieuwd hoeveel uur je ermee bezig om de motor in te bouwen.
Berichten: 2.449
Topics: 125
Lid sinds: Dec 2006
volvosvenska schreef:Dirk, ben benieuwd hoeveel uur je ermee bezig om de motor in te bouwen.
De motor (mechanisch) is het minste werk..
Daarna begint het feest met allemaal draadjes, sensoren, LH2.4 toestanden etc etc etc.. Maar daarvoor kent Drk net als ik een Specialist!
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Berichten: 2.449
Topics: 125
Lid sinds: Dec 2006
Heeft er iemand ervaring met een amerikaans front op een 245 van dit bouwjaar (1984)? Ik heb het front van een oudere 240 tesamen met de oudere zijschermen waarin de dubbele koplampen passen.
Maar kan ik dan nog dezelfde voorbumper met sierlijsten gebruiken?
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..