Topics: 116
Ben bezig met de pakking voor het in-/ en uitlaat spruitstuk te vervangen. Verliep allemaal prima, spruitstuk kwam makkelijk los. Goed schoongemaakt en een nieuwe pakking erop. Bouten weer aangedraaid en starten maar. Hoop herrie blijkt het spruitstuk niet lekker vast te zitten. Bouten weer proberen los te halen maar helaas. Eentje wil er niet meer uitkomen (misschien spontaan pleinvrees?). Je kunt hem (wel vrij stroef) eindeloos in en uitdraaien. Wat nu? Iemand de gouden tip om doorgedraaide (maar toch nog wel vastzittende) bouten/wartels los te maken???
Thanks!!!
ps het is de onderste bout aan de schutbord kant, dus niet eentje waar even de haakse slijper op kan...
Topics: 82
Ik heb wel eens zoiets gehad met een messing sensor. Deze had twee 'spoeden' schroefdraad aan zich gekleefd en draaide wel, maar niet meer in of uit. Geen makkelijk scenario dus.
Uiteindelijk bij wijze van spijker uitgetrokken.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Topics: 288
plek voor een moersplijter?
Thanks!
Spijker methode gaat niet werken ben ik bang, beetje rare plek. En een moersplijter doet wat de naam doet vermoeden? Zou misschien een oplossing kunnen zijn. Zou de gamma deze dingen hebben? Anyway morgen maar even op pad voor een splijter, als de wartel eraf is kan tenminste het spruitstuk verwijderd worden en kan ik na gaan denken hoe ik het tapeind eruit krijg.
Topics: 288
betere automaterialenzaak..
Ik vermoed dat 90% vd schroefdraad in de kop hoedanook reeds verdwenen is. En daarmee ben je zeer waarschijnlijk toe aan het loshalen vd cilinderkop .
Tenzij je het tapeind eruit krijg en met de kop nog op het blok en in de auto nieuwe draad voor een helicoil kunt tappen. Zou kunnen, ik heb daar geen ervaring mee.
Topics: 107
Is er plek om een griptang op de schroefdraad te zetten en dan met een steeksleutel de moer los te draaien?
Helicoil hem ik al eens meer van gehoord, is ook gebruikt bij een spoorloos verdwenen schroefdraad van een vorig blok in de "witte".
Helaas geen mogelijkheid om het tapeind te pakken, wartel zit strak tegen het spruitstuk aan, past zelfs geen schroefendraaiertje tussen.
Ik ga morgen proberen een moersplijter op de kop te tikken en het hiermee te proberen, of anders door midden zagen met een klein ijzerzaagje.
Heb nog wel de hoop dat de schroefdraad van het tapeind naar de gallemiezen is en niet de schroefdraad in het blok, wishfull thinking????
Ah, als dit over de Amazon gaat, is daar nog hoop op. Als dit de 240 is, niet.
Volgens mij kan je een wartel beter moer noemen.
Topics: 107
Jeroen V schreef:Heb nog wel de hoop dat de schroefdraad van het tapeind naar de gallemiezen is en niet de schroefdraad in het blok, wishfull thinking????
Ik vrees dat de schroefdraad in de kop dol is.