2 November 2014, 16:18
Bij mijn zus is distributie riem geknapt. Zij reed met een b200f, ik heb nog een auto met b230f staan. Kan dat zo gewisseld worden of moeten computer en meer veranderd worden?
B200f naar b230f
|
2 November 2014, 16:18
Bij mijn zus is distributie riem geknapt. Zij reed met een b200f, ik heb nog een auto met b230f staan. Kan dat zo gewisseld worden of moeten computer en meer veranderd worden?
2 November 2014, 16:21
als het goed is heeft de kop geen schade opgelopen omdat de b200f een vrijloper is. met een nieuwe distributie riem er op zou het gefixt moeten zijn...
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt) Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella nu ook te volgen via Lau's oude bakken [/URL]
2 November 2014, 16:36
Computer beter om te wisselen. Schijnt miniem verschil te zijn in settings
Grijze 245's. '83 b21et en '92 b230 FK, gewoon, lekker vlot.
2 November 2014, 16:40
Als het allebei lh2.4 is, of allebei lh2.2 dan hoeft de computer wisselen geen probleem te zijn.
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht Volvo S70 '97 Verkocht Volvo V70 '08 --> Daily driver Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014
2 November 2014, 17:22
Denkelijk is een B200F toast als de riem knapt, en wel omdat er op de zuigers een flinke verhoging zit (waar de meeste Volvo zuigers een put hebben) die de kleppen raakt, om de compressieverhouding weer omhoog te krikken naar 10,0:1. En dat weer omdat Volvo dezelfde kop gebruikte op de 2.3 als op de 2.0, efficient als altijd.
Maar als superD de kop eraf haalt zullen we het weten.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
2 November 2014, 17:40
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 2 November 2014, 17:43 door jos245.)
Ik heb onlangs bij een B200F een gebroken riem gewisseld. Er stond een lichte afdruk in het kool van twee zuigers maar verder geen schade.
Je moet overigens niet blind vertrouwen op dat lijstje van vrijlopers heb ik al eerder ervaren.
2 November 2014, 17:46
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 2 November 2014, 17:51 door Marc1970.)
En dat waren de zuigers met een hobbel van 2,2 mm erop? Op zich, als geen van de kleppen max geopend is als de riem breekt (kan dat?), zou alles moeten passen. Er zou zelfs misschien een inlaatklep open kunnen staan, die opent 1 mm minder ver als de uitlaatkleppen.
Een compressiemeting moet genoeg zijn om de staat vd kleppen te beoordelen. Alhoewel dan wel weer de riem erop moet liggen. Moet makkelijker kunnen. Ah ja, je draait de nokkenas met de hand rond aan het tandwiel en kijkt of alle klepstelbakjes netjes omhoog komen tot dezelfde hoogte.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
2 November 2014, 17:48
ja, waren zuigers met een verhoogd vlak.
2 November 2014, 19:14
hmmm nooit geweten dacht namelijk dat alle b2xx blokken vrijlopers waren. ach ja weer wat geleerd.
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt) Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella nu ook te volgen via Lau's oude bakken [/URL] |
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|