Berichten: 1.451
Topics: 16
Lid sinds: Apr 2009
Zodan. Dat zijn ook niet de meest makkelijke plekken om te rapareren zeg... Het voordeel is dat ze uit het zicht zijn.
Citaat:Ik beschouw het als een excercitie in zinloosheid, om zo veel tijd en aandacht te besteden aan zo'n onbijzondere auto.
Hahaha dit klinkt wel heel dramatisch hoor :tongue:
Als die motor erin zit dan is het toch wel een bijzondere auto. Zeker omdat je elke papa in een leasebak voorblijft :biggrin:
Berichten: 954
Topics: 39
Lid sinds: Jan 2012
Haha volgens mij ben ik mezelf alleen maar moed in aan het praten. Mijn de vorige update liep ook al over van m'n overpeinzingen. Ik denk een onbewuste peptalk.
Het toffe aan de "onbijzondere" auto is inderdaad dat-ie heel goed bijzonder te maken is. Als ik dit project goed weet af te ronden heb ik inderdaad een heel fijn karretje. En ik ben gek op een wolf in schaapskleren.
Berichten: 6.715
Topics: 163
Lid sinds: Aug 2006
Berichten: 954
Topics: 39
Lid sinds: Jan 2012
Ai bijna 19K euro. Lijkt me een beeeeeeetje teveel voor een m60 hobbypakket en een ouwe 242 koets. Wel mooi gebouwd, vakwerk zo te zien.
Vraag me af hoe dat chassis zoveel vermogen en koppel weg moet gaan zetten. Zal niet lang duren tot de eerste kardanas een wokkel is vrees ik.
Berichten: 2.832
Topics: 52
Lid sinds: Sep 2008
Koppel word vanzelf beperkt door een gebrek aan grip van de banden joh ;-)
Berichten: 1.716
Topics: 9
Lid sinds: Mar 2011
Arn02 schreef:Ai bijna 19K euro. Lijkt me een beeeeeeetje teveel voor een m60 hobbypakket en een ouwe 242 koets. Wel mooi gebouwd, vakwerk zo te zien.
Vraag me af hoe dat chassis zoveel vermogen en koppel weg moet gaan zetten. Zal niet lang duren tot de eerste kardanas een wokkel is vrees ik.
Normaal diameter cardanas van een 240 kan al gauw 1000 pk aan dus dat is niet het probleem. De standaard diameter achteras daarentegen wel, die wordt vaak omgebouwd naar Ford as.
Berichten: 954
Topics: 39
Lid sinds: Jan 2012
Die 930Nm aan draaimoment is waar ik me meer zorgen over maak. Hoe dan ook, leuk project maar nauwelijks rijdbaar denk ik. Niet zonder doodsangsten uit te staan.