Berichten: 678
Topics: 13
Lid sinds: Feb 2009
Of er koelvoeistof in zit kun je zien aan je expansievat. Als je in de slang knijpt, moet de vloeistof ergens heen. Dat wordt dus je expansievat. Zie je meteen of het slangetje open is
`88 245, B230K, M47
Berichten: 274
Topics: 23
Lid sinds: Nov 2009
Martin245 schreef:Als je in de slang knijpt, moet de vloeistof ergens heen. Dat wordt dus je expansievat. Zie je meteen of het slangetje open is 
Dat gebeurt bij mij dus niet. De bovenste slang is volgens mij gevuld met lucht.
245 DL 1983
Berichten: 943
Topics: 47
Lid sinds: Jul 2009
Als de bovenste slang vol met lucht zit dan moet je dat er uit drukken.
De slang zoveel mogelijk samenknijpen en de lucht verdwijnt dan via de bovenkant van de radiator naar het dunne slangetje wat uitkomt onder in je expantievat.
Dit hoor je dan borrelen.
Als je de slang dan weer loslaat dan zuigt hij weer koelvloeistof op uit je expantievat.
Dus lucht eruit en koelvloeistof er in.
Als je dit een paar keer herhaald hebt dan is de meeste lucht er wel uit.
De bovenste slang hoort namelijk gewoon vol met koelvloeistof te zitten.
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970
Berichten: 274
Topics: 23
Lid sinds: Nov 2009
@ Jerry: bedankt voor je tip. Ook die ga ik uitproberen.
245 DL 1983