27 October 2010, 18:49
Bij mij zat er toch nog een best verschil tussen 2,5 en 3,5% CO. De motor draait nu stationair relatief geluidloos en vrij van trillingen. Bij dat lagere CO (2,5) was dat niet zo.
Maar ik heb de naald en sproeier dan ook vervangen en afgesteld volgens de Volvo 300-serie vraagbaak, d.w.z. de verdikking van de naald gelijk aan de onderkant van de zuiger en de sproeierbuis op 1 mm onder de rand. Toen is er door verstelling van de naald 2,5% CO uitgekomen en door verstelling van de stelschroef 3,5%.
Maar ik heb de naald en sproeier dan ook vervangen en afgesteld volgens de Volvo 300-serie vraagbaak, d.w.z. de verdikking van de naald gelijk aan de onderkant van de zuiger en de sproeierbuis op 1 mm onder de rand. Toen is er door verstelling van de naald 2,5% CO uitgekomen en door verstelling van de stelschroef 3,5%.
1981 Volvo 343 2.0 GLS, 1981 Volvo 345 2.0 GLS, 1983 Volvo 360 2.0 GLS sedan, 1990 Volvo 460 1.7 GLEi, 1990 Volvo 940 2.3 GL