1 July 2009, 19:59
Heeft iemand nog de foto's van kaasies uitleg over de tellers?
Hét grote M90 ombouw-topic door Bozzma
|
1 July 2009, 19:59
Heeft iemand nog de foto's van kaasies uitleg over de tellers?
1 September 2009, 15:08
Hallo,
Ik ben nu bezig met het inbouwen van een motorblok, B230FT waar ook een M90 bak aanzit, in een 245 uit 91' . Heb alleen een vraag over het plaatsen van de Koppelingcilinder. Die van de 940 past goed in het schutbord hij komt alleen uit vlak onder de bevestiging van m'n koppelingspedaal. Heeft iemand dit al eerder gehad??
1 September 2009, 17:30
normaal moet de hydraulische koppeling er in een 240 zo uitzien:
http://jw.cautela.nl/gallery/main.php?g2_itemId=4208 (alleen heb ik dan de cylinder van een 260, niet van een 7/900) Het pedaan moet wel van een 240 komen met hydraulische koppeling (of een aangepast gewoon zijn), alleen het omhoog verplaatsen van het normale pedaal is niet genoeg. ohja, mijn m90 zit er nu ook onder: http://jw.cautela.nl/gallery/main.php?g2_itemId=2912
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
1 September 2009, 21:10
Jw240 schreef:normaal moet de hydraulische koppeling er in een 240 zo uitzien: ik ontdekte (tot mijn verbazing) dat ik geen hydraulische koppeling maar gewoon een kabelbediende had in mijn 1984'er 245 turbo. En ik neem aan dat dat standaard is. Vaag want ik had er wel een in mn amazon dus ik verwachtte dat ook in een jongere 240. Aangezien ik een M46 wil behouden (of eventueel een M47 of wie weet een M90, maar daar is nog geen ei over gelegd) heb ik wel belangstelling naar een wat uitgebreider topic over het ombouwen naar hydraulisch en wat daar voor nodig is. Wie voelt zich geroepen? Nieuw topic aub!! "Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
1 September 2009, 22:12
nieuw topic is dit korte lijstje niet waard ( )
-master koppelingscylinder van 260 of 7/900. -slave cylinder (op de bak) die bij de M90/M46 past (zijn alleen anders bij V6 voorzover ik heb gezien) -slang/buis van mijn 940 past zo in mn 240 met een paar subtiele bijbuigingen. 740 leiding is niet veel anders. schroefdraad is M12x1. -pedaal heb ik van een 260. natuurlijk moet de bak wel de koppelingsvork hebben voor de slave cylinder, samen met het draaipunt op de juiste plek.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
18 June 2010, 15:42
Bozzma schreef:Zijn er al mensen die met een M90 rondrijden dan ? :o yep, mijn broer en ik hebben een tijd geleden er een ingebouwd in de 780 B204GT. M90L2 940-bak past dus ook achter een B2x4 16V blok! cardanas: neem het voorste deel van een 940LPT en steek dat in het achterdeel van de 780 cardan. Even een ander steuntje maken tussen bak en downpijp. Presto! Meest luxe exclusieve RWD Volvo: 16V turbo coupe met M90, onafhankelijk achterwielophanging en sperdiff. Het enige tegenvallende aspect aan die auto (M46) is nu ook perfect. de leder beklede pook zit erin alsof het zo hoort af fabriek... Heerlijk om in te rijden.
24 October 2010, 11:49
Ik wil ook graag in mijn 245 turbo een m90 bouwen.
Alleen wordt er gesproken over een "dog-dish" style vliegwiel,in wat voor een volvo type zit deze?. Ik rijd rond met een b230ft motor.
24 October 2010, 13:38
bunne schreef:Ik wil ook graag in mijn 245 turbo een m90 bouwen. Alle autos met b200F/b230f. vanaf 1988 (ongeveer) hebben ze ook de 58 gaten om de omtrek die nodig zijn voor Lh 2.4. 228 mm koppelingsplaat. De Diesel koppeling van een 1995+ 940 werkt goed, past op het dogdish vliegwiel en op de prise as van de M90.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
24 October 2010, 16:18
bedankt voor de uitleg
10 November 2024, 17:27
Beste forum,
waarom de 2x Hardi-disc ''is toch het rubber stuk welke tussen aandrijfas en versnellingsbak zit'' welke hier vernoemt worden? is eentje niet voldoende. Mvg, Bert |
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|