Topics: 23
Erik265 schreef:Als de carterventilatie in een grote pot hangt, wat is dan de volgende stap?
Ik kom van de week weer bij de sloop, ik zal eens kijken voor je. Het lijkt een laat model met plastic strips op de deuren. Ik weet niet of het blok nog goed is. Hij ligt er al een poosje.
Er is geen volgende stap. De Golfjes diesel die wat versleten waten liepen op deze manier nog een paar ton erbij. Maar als je het niet deed sloeg de motor een keer op hol en draaide in de soep.
Reviseren is kostbaar. De arbeid (blok uitbouwen en inbouwen, blok de-en monteren) maar ook de onderdelen. Uitboren, nieuwe zuigers, nieuwe lagers, nieuwe pakkingen. De cilinderkop dient gecontroleerd te worden en eventueel moeten er nieuwe klepzetels en of kleppen in. En dan is het een Diesel dus dan moet je ook de verstuivers testen of ze niet nadruppelen, of het inspuitbeeld nog goed is en of ze evenveel opbrengst hebben. Idem voor de brandstofpomp.
Als je (diesel) verbruik nog redelijk is en de motor walmt (na loskoppeling van de carterventilatie) niet en komt de roetmeting nog door, dan zou ik wat dikkere olie gaan gebruiken. Eventueel met TSL. (
http://www.lare.nl ) en lekker doorrijden.
Topics: 31
De TSL is binnen, eerst maar een kwart liter gekocht. Genoeg voor de eerste 5 liter olie.
Wat de olie betreft wil ik Millers Oil Classic Diesel 20/W50 gaan proberen (i.c.m. de TSL).
Ik zag ook Flushing Oil staan, is het ook verstandig om dit ook eerst te gebruiken?
Ik hoop dat dit werkt, want ik betaal me nu scheel aan olie. Over het dieselverbruik ben ik wel tevreden. Momenteel is dat 1:12 incl. aircogebruik.
In mijn vakantie zal ik wat revisiebedrijven bij langs.
Ik hou jullie op de hoogte!
1980 GL Diesel (USA)
Topics: 135
ik ben wel heel benieuwd wat dat TSL voor jou gaat doen...! succes!
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Ik heb er wel goede ervaringen mee. Ik heb het in mijn motor gegooid en ik reed met dezelfde types mee. De mijne was VEEL sneller. Onverklaarbaar. TSL. In mijn Mercedes Sprinter 5 cilinder merkte ik er trouwens niets van.
Ik wil morgen mijn dorstige diesel gaan bijvullen met 20W50 i.c.m. TSL. Maakt het ook wat uit hoe je dit doet? Kan toch gewoon door de olie voor het bijvullen?
1980 GL Diesel (USA)
Ja hoor, dat maakt niet uit.
Geweldig spul, al zal je motor er niet minder door gaan verbruiken (olie).
Bozzma schreef:Ja hoor, dat maakt niet uit.
Geweldig spul, al zal je motor er niet minder door gaan verbruiken (olie).
Oh, daar had ik wel op gehoopt :?
Ik hoop wel dat de dikkere olie voor een lager olieverbruik zorgt, maar stiekem ben ik eigenlijk wel bijna zeker dat het aan de motor ligt.
Dus ben ik nog steeds van plan om een aantal revisiebedrijven te gaan bezoeken om wat meningen te gaan peilen. Zie ik dan wel weer verder.
Behalve wat rook bij starten en stevig optrekken en loopt hij verder als een zonnetje en geniet ik nog van elk moment dat ik erin rijd. 8)
1980 GL Diesel (USA)
Nou ja, zorg iig dat je je carterventilatie hebt losgekoppeld. Dan kan ie daar niet stiekum olie lurken. Dikkere olie zal al wel een beetje helpen en goed dat je dat icm TSL doet.
Bozzma schreef:Nou ja, zorg iig dat je je carterventilatie hebt losgekoppeld. Dan kan ie daar niet stiekum olie lurken.
Kan ik dan gewoon zonder carterventilatie gaan rijden? Ik heb begrepen dat de carterventilatie ervoor zorgt dat uitlaatgassen uit het carter weer terug in de motor worden gezogen.
Ik heb om eerlijk te zijn ook geen idee waar ik dat los moet koppelen. Is dat voor simpele zielen als ik makkelijk te doen?
1980 GL Diesel (USA)
Topics: 135
Hoe gaat t nu? Heb je al TSL er in? Ben erg benieuwd!
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"