9 December 2007, 12:55
YES ;D Dat was het dus!!! Probleem opgelost!
Dit draadje kan dus een slotje op!
Dit draadje kan dus een slotje op!
![[Afbeelding: 50230371_6_BZi3-1.jpg]](http://i118.photobucket.com/albums/o108/janleendert/50230371_6_BZi3-1.jpg)
Carburateur revisie?
|
9 December 2007, 12:55
YES ;D Dat was het dus!!! Probleem opgelost!
Dit draadje kan dus een slotje op! ![]()
9 December 2007, 13:10
Fijn dat het allemaal is opgelost. Je kunt nu weer lekker toeren met je moie groenje 245 ;D
V90 1998<br /><br />740GL gerestaureerd 1985<br /><br />Fiat Panda 2012
9 December 2007, 13:46
Postma 245 GL schreef:@GerardHeb hem nog steeds niet gedemonteerd, maar het voorlopig ook nog te druk voor. : ![]() In eerste instantie werd het brandstofverbruik langzaam aan steeds hoger, van 1:10 naar 1:8. :-[ Daarvan is slijtage aan de sproeier en naald door LPG vrijwel zeker de oorzaak. Daarna begon hij plotseling af te slaan en later moeilijker te starten, daarvan zouden scheurtjes of gaatjes in het membraan de oorzaak kunnen zijn. :'( Wordt dus nog vervolgd.
Zwarte Amerikaanse 245 met heel veel chroom.
9 December 2007, 14:05
Wat ik tot nu toe gezien/ geleerd heb afgelopen week is dat deze carb een zeer simpele techniek heeft. Er zit bv niet eens een sproeier in. De gas/luchtklep achter de carb regelt hoeveel lucht de zuigers aan kunnen zuigen. Hierop reageerd het tonnetje in carb met daaraan het membraam door op en neer te bewegen (onderdruk techniek). Op lpg heb je verder niks met de hele gasnaald te maken dat is alleen op benzine het geval.
Als ik jou zo hoor over het afslaan en slecht starten klinkt het als een lek membraam (rubberen manchet om het tonnetje heen) dit kan je heel makkelijk tsjekken door gewoon de deksel van het olie reservoir te schroeven en het manchet eens tegen het licht te houden. Als hier ook maar een klein scheurtje inzit werkt de onderdruk welke zorgt dat het tonnetje omhoog komt niet meer goed met als gevolg slecht lopen en afslaan. Ben benieuwd wat de mijne nu in het verbruik gaat doen nu ik weer een dichte koppakking heb en de hele zaak opnieuw is afgesteld,.... was altijd 1 op 6,3de laatste tijd,..... ![]()
4 March 2012, 19:48
Postma 245 GL schreef:Update: Hoe moet de pakking om zitten dan? Tekst richting blok of spruitstuk? |
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|