Topics: 67
(25 November 2025, 15:40)pepijnwk schreef: (25 November 2025, 09:46)skidje schreef: Pepijn, Stuur gerust een pb met telnr zodat ik je een foto kan sturen van onze 245 gle uit 79. die staat achter lekker hoog en ik kan daarvan de specs geven. Gaat al jaren goed. Die heeft in de laatste 15jr naar schatting tegen de 200.000 km gedraaid met een oud B230E blok wat ik ergens onder een werkbank vandaan getrokken heb zonder historie. Al die tijd op LPG. KJT zal niet zo snel meer werken vermoed ik. Overigens wel een idee voor mij om wss ook zo'n 70 ltr tank te gaan zoeken.
ik stuur je mijn nummer! Ik ben benieuwd. Die van mij is erg laag van achteren en met mensen er in helemaal. Ik wil hem dus iets hoger hebben op de poten.
Alvast bedankt!!
Mocht je nog specifieke onderdelen zoeken. Ik heb vanalles, groot en klein.
Interieur, relais, verlichting deuren, enz, enz.
Echter vanaf model 245 1982.
Topics: 31
Ja de reden om de dempers niet los te halen was een beetje luiheid eigenlijk. Ik denk ik pers ze er zo wel tussen. Maar met de verhoging ging dat maar net aan. Paar tikken met de kunststof hamer hielp wel. Je overzichtje had ik nog niet gezien wel die post van marc1970 met de mm. Wellicht gaan de HD veren van 14 mm me ook helpen maar ik hoop datr nu metr nieuwe monroes het ook beter wordt!
Dank Rin mooi te weten dat je veel hebt. Wel verkeerd bouwjaar natuurlijk....... Hoewel bij mij inmiddels ook veel "moderner" spul is gemonteerd origineel is dit een 1980 er 265 met 6 cilinder maar er is nu een b23e gemonteerd. Verder zijn deuren nieuwer, achteras is hele andere met truetrac sper, etc etc.
30 November 2025, 13:28
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 30 November 2025, 13:29 door Rin.)
(30 November 2025, 13:06)pepijnwk schreef: Ja de reden om de dempers niet los te halen was een beetje luiheid eigenlijk. Ik denk ik pers ze er zo wel tussen. Maar met de verhoging ging dat maar net aan. Paar tikken met de kunststof hamer hielp wel. Je overzichtje had ik nog niet gezien wel die post van marc1970 met de mm. Wellicht gaan de HD veren van 14 mm me ook helpen maar ik hoop datr nu metr nieuwe monroes het ook beter wordt!
Dank Rin mooi te weten dat je veel hebt. Wel verkeerd bouwjaar natuurlijk....... Hoewel bij mij inmiddels ook veel "moderner" spul is gemonteerd origineel is dit een 1980 er 265 met 6 cilinder maar er is nu een b23e gemonteerd. Verder zijn deuren nieuwer, achteras is hele andere met truetrac sper, etc etc.
Klopt ja. Veel interieur relais en sommige ophangingsdelen zijn hetzelfde.
Ben benieuwd hoe je auro er straks uitziet. Geen Abba-mobiel meer?
Dit is nog steeds dezelfde hoor dit is nog steeds dezelfde Volvo die ik heb overgenomen en bekend stond als de abbabakII. Dit is de enige Volvo die ik op dit moment heb. Ik heb er jaren lang een V70 D5 naast gehad maar die is doordat ik nu veel minder km maak weg. Nu alleen nog deze Volvo een Rover p6 3500 een citroen c3 en een mercedes camperbusje ex ambulance.
Daarnaast huizen er hier nog 3 oude motoren dus ik hoef me voorlopig echt niet te vervelen. Maar een 164 of een 242 of een katterug of mooie Amazon zou ik er best bij willen maar goed je kunt alle wel willen maar het is eigenlijk ook wel prima zo maar toch kriebelt het soms.......
4 December 2025, 20:44
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 4 December 2025, 20:44 door pepijnwk.)
Vandaag kreeg ik pakketje met de nieuwe Monroes binnen! Nu even tijd vinden ze te monteren...
4 December 2025, 21:05
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 4 December 2025, 21:06 door Rin.)
(4 December 2025, 20:44)pepijnwk schreef: Vandaag kreeg ik pakketje met de nieuwe Monroes binnen! Nu even tijd vinden ze te monteren...
![[Afbeelding: 3D4vSbl.jpeg]](https://i.imgur.com/3D4vSbl.jpeg)
Is geen hogere wiskunde
En ook oppompen
Ik heb inmiddels ritje gemaakt en pompen en lucht laten ontsnappen gaat helemaal prima!!! Ligt mooi op de weg! Wat een verbetering is dit zeg! En achterkant staat mooi recht!