Topics: 3
men neme een 940 LPT (B230FK) met Vialle LPI-installatie. Schroef de turbodruk op naar 0,8bar, bv met een MBC: 180 backfirevrije betrouwbare PK's. Eventueel zelf met G3 op kenteken.
Met gechipte LH2.4-ecu en EZ116K module nog meer mogelijk, ook betrouwbaar.
Topics: 1
Ik heb in mijn amazone een B230FT zitten die ik op lpg heb lopen.
Ik heb een verdamper van het merk omvl.
Ik heb een gewoon "ouderwets" gas mengstuk.
Ik heb de achterkant van de verdamper geheel dicht gemaakt met een aansluiting voor een slang waar de turbo druk op komt te staan.
Let wel op je moet de turbo druk pakken van voor de intercooler,als je dit niet doet zal het mengsel veel te arm blijven.waardoor je backfire krijgt.
Ik start op benzine dus gewoon op het injectie systeem en op een bepaald toerental schakeld hij over op lpg , daarna word het injectie systeem niet meer gebruikt.
Ik rij er al langere tijd mee en het geeft geen enkel probleem.
Een goede gasinbouwer met goed advies is vogels in son en breugel.
[/img]
Topics: 22
is het eigenlijk mogelijk om een 240 met LPI te laten keuren voor g3 gasinstallatie? Dat scheelt flnik in de belasting... Ik d8 dat dat niet ging vanwege de ontbrekende typegoedkeuring... (wat een onzin, een 940 mag het wel, een 240 niet........)
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Topics: 36
Jw240 schreef:is het eigenlijk mogelijk om een 240 met LPI te laten keuren voor g3 gasinstallatie? Dat scheelt flnik in de belasting... Ik d8 dat dat niet ging vanwege de ontbrekende typegoedkeuring... (wat een onzin, een 940 mag het wel, een 240 niet........)
G3 heeft niets met LPI te maken. Formeel is G3 pas vanaf '95, maar het is een papieren/uitstoot kwestie of je G3 op je papiertje krijgt.
Begin met het zoeken naar een welwillende gasboer die de aanvraag voor je doet.
Gr 8)
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter
als het goed is lukt het je niet, want de motor moet een goedkeuring af importeur hebben voor G3. En dat hebben 240 motoren niet.
maar heb er op marktplaats idd wel es eentje gezien die beweerde toch G3 op kenteken te hebben?
Topics: 256
janspeed schreef:Schroef de turbodruk op naar 0,8bar, bv met een MBC: 180 backfirevrije betrouwbare PK's. Eventueel zelf met G3 op kenteken. Met gechipte LH2.4-ecu en EZ116K module nog meer mogelijk, ook betrouwbaar.
dit is echt abracadabra wat mij betreft... :oops: :?
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Topics: 33
Ik zou me eens gaan verdiepen in MegaSquirt...is echt enorm leuk spul...ben er ook mee beig alleen niet voor gas. Ik zou zeggen lees de site van Megasquirt eens door (
http://www.megasquirt.info) en de site's van Bosma en Funsdaf...
1800, Project<br />240 Turbo<br />Love Turbo's
Topics: 22
Ticcie schreef:als het goed is lukt het je niet, want de motor moet een goedkeuring af importeur hebben voor G3. En dat hebben 240 motoren niet.
maar heb er op marktplaats idd wel es eentje gezien die beweerde toch G3 op kenteken te hebben?
ok, dan komt het goed uit dat ik nog een 940 turbo blok heb rondslingeren. Misschien dat het dan wel gaat... 8)
Ik ga iig eens informeren.
Ik vind Megasquirt een erg mooi systeem, maar ik vind de injectie die nu in mijn 240 zit ook erg goed (LH 2.4), eigenlijk jammer om eruit te gooien.
Als ik (ooit) op LPG ga rijden wil ik wel Megasquirt erop, dat lijkt me beter te regelen dan de originele injectie met een 'piggy back' computer voor het LPG systeem.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
kijk ook eens - als je geld genoeg hebt- naar KMS ... :oops:
of ben ik wederom aan het vloeken ?
Ik heb met beide systemen mogen werken, en ik vind dat KMS toch wel wat hebben hoor, al blijft megasquirt zeker geen verkeerde keus !!