Al sinds het voorjaar heb ik een slecht lopende motor.
Het is of ie af en toe een klap mist.
De stationairloop is matig ,maar heeft het eigenlijk in het hele toerengebied.
Bij accelereren trekt de motor goed , maar lijkt toch af en toe een klap te missen.
Wat heb ik allemaal al gedaan?
-Beide benzinepompen gecontroleerd.
-drukaccumulator gewisseld (membraam was lek)
-spinnekop gewisseld en CO afgesteld.
-brandstofdrukken gecontr.
-warmloopregelaar gewisseld.
-koudstartinjector bekeken en lekt niet.
-nieuwe bougies.
-123 ignition erin en er weer uit .maakte geen verschil.
-andere set bougiekabels geprobeerd.
-andere bobine.
Al het bovenstaande gaf geen verschil in het stottergedrag.
Als ÃÃn van de laatste opties verdenk ik een injector die af en toe "pist".
Maar is dat te herkennen tijdens het rijden?
Het is of ie af en toe een klap mist.
De stationairloop is matig ,maar heeft het eigenlijk in het hele toerengebied.
Bij accelereren trekt de motor goed , maar lijkt toch af en toe een klap te missen.
Wat heb ik allemaal al gedaan?
-Beide benzinepompen gecontroleerd.
-drukaccumulator gewisseld (membraam was lek)
-spinnekop gewisseld en CO afgesteld.
-brandstofdrukken gecontr.
-warmloopregelaar gewisseld.
-koudstartinjector bekeken en lekt niet.
-nieuwe bougies.
-123 ignition erin en er weer uit .maakte geen verschil.
-andere set bougiekabels geprobeerd.
-andere bobine.
Al het bovenstaande gaf geen verschil in het stottergedrag.
Als ÃÃn van de laatste opties verdenk ik een injector die af en toe "pist".
Maar is dat te herkennen tijdens het rijden?
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.