Berichten: 4.339
Topics: 256
Lid sinds: Mar 2005
Ik maak er maar een topic van hier want ik zit nu serieus te overwegen om een lpg installatie in mijn 244T te laten plaatsen.
Ticcie had het over een 'electrisch gestuurde Lovati installatie"
Ik vond dat merk op het internet niet terug...wel "Lovato".
Waar moet ik op letten, wat kan ik verwachten, etc. Iemand al iets wijzer?
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Berichten: 771
Topics: 67
Lid sinds: Mar 2005
ik heb net in de 940 B200FT van een klant gereden. HPT uit italie. Ding loopt op benzine super maar op gas is het horten en stoten... Hij krijgt gewoon te weinig brandstof, zal zo eens kijken wat de fabrikant is. Was er niet van onder de indruk...
Vergeet niet dat LPG heter is bij ontbranden en dat dat bij een turbo naar mijn idee niet aan te bevelen is...
Voorheen:lid Volvo 850 Club - Volvo 850 2.0 Sedan 1995 / lid Volvo 300 Club - Volvo 343DL CVT 1978 / 360GLS B19A 1983 / Nu: V70 2.4 AT MY 2002 & Buick Special Trunkback Sedan 1937
Berichten: 4.732
Topics: 135
Lid sinds: Mar 2005
je hoort inderdaad verhalen dat het niet voor Turbo's geschikt is en sommige bedrijven beginnen er niet aan. Maar het is allemaal wel te doen. Het zal wellicht niet zo eenvoudig zijn dan een atmosferische motor.
Ticcie rijdt ook al flink lang met die turbo op LPG en dat werkt ook prima, inclusief intercooler. En mn pa heeft een C70 2.0 turbo die ook nooit geen troubles geeft. Weet echter niet wat voor merk dat daarin ligt.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Berichten: 4.339
Topics: 256
Lid sinds: Mar 2005
Is Ticcie de enige??
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
ik geloof het wel, maar de mijn heeft er al wel 600000km op gas opzitten. En de 100000km die ik ermee heb gereden: nog nooit een backfire en op een versleten verdamper geen problemen.
Lovati of Lovato: het zal waarschijnlijk dezelfde zijn!! Het was vlgs HPO de enige installatie die goed was voor een ouderwetse turbo.
Tijdje met volvo monteur en turbo-gek gepraat: ook volgens hem waren de turbo motoren van de 240 bij uitstek geschikt voor LPG, doordat ze standaard extra geharde kleppen hebben EN natrium gekoelde kleppen hebben, dwz ideaal voor lpg.
Enige probleem zou kunnen zijn dat door de hitte je uitlaatspruitstuk vaker scheurt. volgens kaasie ligt dat aan mijn rijstijl, maar vlgs mij niet!
Kortom, ik ben helemaal overtuigd van de combi turbo en lpg! En HPO ook, dus bel ze es!
Berichten: 1.404
Topics: 41
Lid sinds: Mar 2005
mwa, uitlaatspruitstuk kan ook bij een "gewone"GLT stuk, maar wel easy te lassen 8)
orte Bochtenridder

& Off Topic Master<br />Ford Dondervogel 1963 (355PK~!)<br />245 GL aut. 1984<br /><br />www.eatamsterdam.nl
Berichten: 4.339
Topics: 256
Lid sinds: Mar 2005
HPO nog niet gebeld...maar zijn er nog meer goede bedrijven? Ik hoor ook vaak mensen over Gebr. van Orsouw in Eindhoven.
Iemand ervaring met dat bedrijf?
p.s. Ik zit nog steeds rond te kijken voor een leuke Volvo op LPG maar ik denk toch dat ik mijn 244 T maar ga laten ombouwen...toch de goedkoopste oplossing denk ik :-)
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Berichten: 1.090
Topics: 14
Lid sinds: Mar 2005
De 264 van Ed staat te koop

(wil ik je turbo wel

!)
Berichten: 4.339
Topics: 256
Lid sinds: Mar 2005
ok..4500 euro?
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Berichten: 1.090
Topics: 14
Lid sinds: Mar 2005