Hallo,
De turbo van mijn 240T met B21ET is er aan voor de moeite (te veel speling op het turbinewiel + stukken afgevlogen van de schoepen)
Nu kan ik een T3 T4 kopen ... maar is dit interessant om deze originele turbo te vervangen door een T3 T4 . Wat bedoelen ze eigenlijk met deze benaming T3 T4 ?? Geen idee van welk merk deze is. Deze is meer een turbo voor tuning doeleinden naar ik de verkoper verstaan heb. In eerste instantie wil ik gewoon rondrijden met de 240 en later mss gaan "vijzen" ... wil je boven de 200pk, dan moet je al andere boite hebben (M90) / nieuwe sturing (chips) benzine-insputing / LH-jet allicht ? / enz.
Ik kan ook nog een turbo van een B230FT (bj '97) op de kop tikken eventueel (olie + watergekoeld) . Zijn deze beter dan de originele Garett vanop de B21ET ? Ook geen flauw idee of het een mitsubishi turbo is die van '97...
Is reviseren moeilijk van zo een Garett (lager zal wel kapot zijn imho) en waar zijn die revisiesetjes te vinden eventueel ?
Ook heb ik nog een rond uitlaatspruitstuk liggen (ipv de vroegere afgeplatte versies) , deze hebben een betere flow ? Toch wel interessant om dit nu ineens te monteren op het blok ?
Ik heb ook wel eens zo een filmpje gezien op youtube over het "porten" van een uitlaatcollector... waarvoor is dat eigenlijk ? grotere uitlaatpoorten dus meer vermogen / snellere acceleratie ?
Tenslotte nog een vraagje over de achteras, er zit een sperdifferentieel in ... is het normaal dat die auto sneller stopt (bij het indrukken van koppelingspedaal en geen gas geven) tov een normale 240 met carburator ?
Ook heb ik gemerkt dat wanneer 1 kant opgekrikt is achteraan en je aan het opgekrikte wiel draait, dat dat dus niet gaat (door de sper ?). Krik je beide wielen op en doe je het achterwiel draaien, dan beweegt het wiel aan de andere kant ook mee. Ik dacht bij een non-sper diff dat het wel mogelijk was om aan 1 wiel te draaien wanneer 1 kant opgekrikt was.
Een hele hoop "newbie"-vragen ineens, hopelijk kunnen jullie mij helpen met een geweldig goede uitleg
mvg
K
De turbo van mijn 240T met B21ET is er aan voor de moeite (te veel speling op het turbinewiel + stukken afgevlogen van de schoepen)
Nu kan ik een T3 T4 kopen ... maar is dit interessant om deze originele turbo te vervangen door een T3 T4 . Wat bedoelen ze eigenlijk met deze benaming T3 T4 ?? Geen idee van welk merk deze is. Deze is meer een turbo voor tuning doeleinden naar ik de verkoper verstaan heb. In eerste instantie wil ik gewoon rondrijden met de 240 en later mss gaan "vijzen" ... wil je boven de 200pk, dan moet je al andere boite hebben (M90) / nieuwe sturing (chips) benzine-insputing / LH-jet allicht ? / enz.
Ik kan ook nog een turbo van een B230FT (bj '97) op de kop tikken eventueel (olie + watergekoeld) . Zijn deze beter dan de originele Garett vanop de B21ET ? Ook geen flauw idee of het een mitsubishi turbo is die van '97...
Is reviseren moeilijk van zo een Garett (lager zal wel kapot zijn imho) en waar zijn die revisiesetjes te vinden eventueel ?
Ook heb ik nog een rond uitlaatspruitstuk liggen (ipv de vroegere afgeplatte versies) , deze hebben een betere flow ? Toch wel interessant om dit nu ineens te monteren op het blok ?
Ik heb ook wel eens zo een filmpje gezien op youtube over het "porten" van een uitlaatcollector... waarvoor is dat eigenlijk ? grotere uitlaatpoorten dus meer vermogen / snellere acceleratie ?
Tenslotte nog een vraagje over de achteras, er zit een sperdifferentieel in ... is het normaal dat die auto sneller stopt (bij het indrukken van koppelingspedaal en geen gas geven) tov een normale 240 met carburator ?
Ook heb ik gemerkt dat wanneer 1 kant opgekrikt is achteraan en je aan het opgekrikte wiel draait, dat dat dus niet gaat (door de sper ?). Krik je beide wielen op en doe je het achterwiel draaien, dan beweegt het wiel aan de andere kant ook mee. Ik dacht bij een non-sper diff dat het wel mogelijk was om aan 1 wiel te draaien wanneer 1 kant opgekrikt was.
Een hele hoop "newbie"-vragen ineens, hopelijk kunnen jullie mij helpen met een geweldig goede uitleg
mvg
K
MY88 240 GL b230kH z34/34 / MY84 245 TURBO B21ET / MY87 740 GLE TD D24T / MY90 240 B200E