12 May 2009, 10:53
wat doe je met dat andere blok?
|
De 242 Turbo intercooler, project DIGNITAS
|
|
12 May 2009, 10:53
wat doe je met dat andere blok?
19 May 2009, 13:31
Kleine update:
Remklauwen achter en de hoofdremcillinder is vervangen, remvloeistof is vervangendoor Ate SB Racing. Nieuwe uitlaat ligt klaar, diverse stukken silicone slang besteld om de motorruimte er wat netter uit te laten zien.
21 May 2009, 19:17
Nog wat vooruitgang, weer wat onderdelen binnen. Morgen wil ik een andere uitlaat onder de 242 zetten. Vandaar de nieuwe dempers.
De intercoolerslangen zijn bij de 242 nogal een rommeltje naar mijn mening, met de extra slangen die ik nu nog heb gekocht moet dat op korte termijn veranderen. ![]() ![]() Ook heb ik een kleinere accu gekocht, vandaar de adaptertjes ivm ander formaat polen. ![]() Verder nog een Saab APC unit, dit om de turbodruk te regelen en controleren. ![]() Voor ietwat betere wegligging/meer grip, OEM Volvo 240 Taxi fusees. ![]() ![]() Adapters om grotere remklauwen te kunnen monteren (niets voor de nabije toekomst, later als ik groot ben). ![]() Hopelijk heb ik morgen weer tijd om wat aan de 242 te klussen, ik wil de huidige 3" uitlaat verwijderen en de nieuwe in elkaar zetten en mogelijk al plaatsen. Daarnaast drupt/lekt de olieleiding van de retour momenteel wat, ook dit wil ik graag oplossen. Daarna volgende week misschien maar eens naar de RDW bellen. Andere zaken die voor komende week op de planning staan zijn: -verplaatsen bobine -verplaatsen ruitenwisservloeistofreservoir -monteren nieuwe silicone slangen en bochten -vervangen koelvloeistof -etc etc
21 May 2009, 21:38
NICE!!!!!!
mooi om te zien hoe serieus je het aanpakt. ![]() zou het zelf ook graag zo doen, en dito restaureren als Paul, maar heb te veel aan m'n hoofd, teveel auto's, te weinig tijd en ook nog een gezin petje af!!!!!!!! :-* :-* :-*
Land Rover 110. 200TDi ' 84
BMW E23 ' 83 V70 t-5 ' 99
21 May 2009, 21:44
mooie dempers, ziet er goed uit!
Ik ga binnenkort spullen bestellen om mn APC te modificeren (0.5-1.5 bar bereik instelbaar en geen boost-reductie bij hogere toerentallen), zal ik de onderdeeltjes gelijk extra voor jou mee bestellen?
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
21 May 2009, 23:22
Netjes! Hoe zit het nu met je blokje? Toch kunnen kopen?
22 May 2009, 05:46
Ja wel gekocht maar niet gekregen :
Hoewel een ebay koop/verkoop redelijk wettelijk bindend is en je als koper veel bescherming geniet kun je als verkoper blijkbaar toch nog een hoop zwetsverhalen verzinnen om onder een verkoop uit te komen. In mijn geval was het:"Het blok is al verkocht" Slimme manier, iets dat er niet meer is kun je immers niet verkopen.
22 May 2009, 10:37
Vandaag de 25mm stabilisatorstang onder de kont van de 242 vandaan gehaald. Uitlaat ligt inmiddels naast de auto, nu de niewe uitlaat in elkaar zetten en deze plaatsen.
De auto net op de brug gehad, ik was erg blij om te zien dat de bodem muv 1 plekje knoerhard is minder is dat ik de olielekkage nog niet heb kunnen traceren. Er zijn een aantal kandidaten: pakking aan turbo-retour, O-ring bij retour en het halve maan rubber aan de achterkant van de cillinderkop onder het kleppendeksel. Waarschijnlijk vervang ik ze allemaal maar, lijkt me het beste.
22 May 2009, 12:30
ja is wel het beste weet je zeker dat je dan van je lekkage af bent
en pakkingen zijn ook niet het duurste die simons uitlaat is dat een 2.5inch hij lijkt wel groter? ziet er inderdaad mooi uit die uitlaat en wat voor eindpijp heeft ie?
Volvo S70R B5234T4 M59
22 May 2009, 14:20
De uitlaat die onder de auto zat was 3" (JT) en blijft 3" (simons).
Eindpijp wordt waarschijnlijk het scheve pijpje dat al onder de 242 zat maar dan net iets anders of ik maak zelf iets. In ieder geval geen 4" verchroomd glimmend sierstuk, niet mijn ding. Leuke uitlaat! http://forums.turbobricks.com/showthread...627&page=5 |
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|