Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
van LPG naar Benzine, maar loopt rampzalig
Probeer eerst wat dingen uit voordat je spullen gaat kopen die je misschien niet nodig hebt:

# niet ergens een draad losgeschoten bij het wisselen van de carburateur, of misschien een draad los gehad en niet op de juiste plaats teruggemonteerd?

# trek de draden van de spoel op de verdamper en de gasafsluiter los, zet de keuzeschakelaar op benzine en start de auto. Start de auto dan op benzine?
zo niet, dan is of je carburateur of benzinepomp mogelijk niet goed. Zo ja, rij een eindje en zet de schakelaar om naar LPG. Als de auto na enkele seconden inhoudt doorschakelen naar lpg. Vervolgens rijdend proberen of van lpg naar benzine terug ook goed verloopt.

# zet de keuzeschakelaar oplpg stand en pak beide spoelen van verdamper en gasafsluiter vast en voel of ze klikken als je iemand het contact aan laat zetten. Je hoort nu het gas stromen en na een paar seconden moet je weer een klik voelen die het gas afsluit. Is dat niet het geval en hoor je nog steeds gas stromen dan is mogelijk de gasafsluiter defect.

Oh ja, en vervang dat led schakelaarding voor een ouderwetse B/G schakelaar.
Die led schakelaars zijn vaak bron van storingen.
Antwoord
alweer een poosje verder... helaas moet er ook er ook gewerkt worden en dat soort spul.
ook zijn er meer problemen aan het licht gekomen, maar daar zal ik aparte berichten voor plaatsen.

heb de brandstofpomp gecheckt, werkt prima. benzine spuit er mooi uit.
LPG afsluiter(s) sluiten gewoon af.
in de 'benzine' stand dus enkel benzine toevoer.

heb de slang van de brandstofpomp direct aan de carb gemonteerd, dus buiten de benzineafsluiter om, en starten lukte niet. dus ik weet bijna zeker dat het aan de carb ligt, ook niet raar omdat ik hem helemaal uit elkaar heb gehad..
ben bang dat de carb er dus nog een keer uit moet..
maar eerst andere zaken. voorlopig maar even gewoon op LPG verder.

iemand een idee in welk gedeelte van de carb wellicht het euvel zit?
Gr, Henry

*** 245 GLE 1981, B23A, M46, groen *** --> gestolen
*** 245 GL 1976, B230A, M47, LPG, geel ***
*** 244 GLE 1979, B21A, M46, LPG, geel, (ex-carbage runner) ***

Antwoord
weer een prutsdagje gehad voor bovenstaand probleem vandaag..

carb er weer uit gehaald, en het vlotterbakje weer losgeschoeft.
[ATTACH=CONFIG]4341[/ATTACH]
deze meneer, ( hoe heetie ook alweer?) was in het revisiesetje net ietsje langer ( 1 a 2 mm) dan diegene die erin zat, dus ik vermoedde dat dat wel een de oorzaak kan zijn dat hij niet op benzine wil lopen( houd wellicht de vlotters tegen?). omgewisseld, in elkaar en weer in de auto.

niet meteen starten (benzine), maar wel leven voor 2 tellen. das al meer dat eerst. dus veel proberen met afstelling van de stationairschoef en deze: nummer 7 op het plaatje.
[ATTACH=CONFIG]4342[/ATTACH]

weet niet precies wat het doet, maar ik weet nog toen hij nog wel liep op benzine dat de motor uit viel als je deze dicht draaide en dat hij invloed had op de toeren. (stationair).

met de shoke vol uit bleef hij steeds aan voor een paar tellen (2) en dan weer dood (motor was warm). pompen met gaspendaal, ook zonder shoke mocht niet baten.

goed, dag weer bijna om, weer iets voor later. misschien gewoon een andere carb erin, in ieder geval om te testen..

..rij ik weg (op LPG), start mooi, na 50 meter houd het gas in! :S
krijg de toeren niet hoger dan 2000, en hij wil alleen maar stapvoets rijden...
Wie herkend dit probleem???

heb de 2 bovengenoemde schroeven weer in de originele settings gezet (inhoeverre dat voor lpg uitmaakt..) en wat zelfs wat verschillende standen geprobeerd, maar elke keer en paar seconden na de start (waar de toeren we gewoon omhoog kunnen waardoor je gewoon weg kunt rijden) houd de motor verschrikkelijk in.
stationair gaat keurig.

*heb wel de temperatuursensor op het blok tussendoor vervangen. kan volgens mij niet de reden zijn, maar zelfs met de oude (je probeert op uiteindelijk alles uit te sluiten..) er terug in geen verschil. 10x gekeken of ik een slangetje ben vergeten terug te stoppen op de juiste plek maar ik kon niks geks vinden.

voor vandaag t werk maar even stil gelegd. morgen maar weer proberen dit euvel op te lossen want zo kan ik ook op LPG niet rijden. gr..

iemand een idee?

Bijlagen Afbeeldingen

Gr, Henry

Antwoord
Dat is de vlotternaald, die wordt dichtgedrukt door de vlotter en dan stopt de benzinetoevoer.

Er is veel meer mis dan een simpele afstelling als-ie op beide brandstoffen niet meer wil, kijk eens naar de pakkingen bijvoorbeeld. Komen alle openingen overeen? Zit er benzine in de vlotterkamer na een poosje gaan met de startmotor?

Misschien krijgt-ie beide tegelijk? Dan krijg je een enorme zwarte rookpluim.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
Vandaag de motor op lpg gestart met een afgekoppelde benzine slang. Dus echt alleen lpg..

Ging goed alles normaal, 400 meter verder helaas niet meer vooruit te branden en stapvoets aan d'r kant gezet. Dacht dat benzine bij de lpg het euvel zou zijn. Maar helaas.

Misschien speelt de motortemperatuur nog een rol nu het allemaal wel normaal werkt als de motor helemaal koud is..

pakkingen zitten gewoon goed, niks raars kunnen vinden.
Antwoord
dus koude motor: niks aan de hand.

na 1 minuut kunnen de touren niet meer boven 2000 en kom je al nauwelijks vooruit.

als de motor op bedrijfstemperatuur is lukt 1500 toeren al niet met vol gas, zakt het stationair toerental terug naar 500/600 toeren

(dit alles op LPG, benzine slang afgekoppeld)
Gr, Henry

Antwoord
Ff een hele simpele reactie

Is de gastank niet gewoon leeg?
Antwoord
Dat kan haast niet, heb 50 km gereden sinds ik getankt heb. ( wel veel stationair gedraaid ) En de motor loopt wel stationair door . Volgens mij als lpg op is, is het echt meteen op.

Maar ik snap je vraag want ik vermoed ook iets on de toevoer van lpg...

Kan het zijn dat de lpg afsluiters niet helemaal open gaan?

Als ik t stationair toerental van lpg naar bijv 1500 verhoog blijft hij inhouden met gas geven..
Antwoord
LPG afsluiters staan open of dicht.

Dan maar ri. de ontsteking? Vanaf de bougies, klopt dat nog allemaal? De bobine is een onderdeel wat, als-ie slechter wordt, zeker gaat falen als-ie warmer wordt.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
Idem bij een defecte verdelerkap. Ik heb ook het probleem gehad met mijn 1800ES dat hij afsloeg als hij warm was en na veel zaken vervangen bleek de verdelerkap de oorzaak.
Bekijk ook mijn website en blog www.oudevolvo.nl
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Benzine lpg Rin 2 457 30 August 2024, 14:19
Laatste bericht: Rin
Sad motor V50 2.0 benzine houdt iets in Dopski 2 569 23 July 2024, 09:47
Laatste bericht: Dopski
  Volvo 264 PRV V6, B28e motor wil maar niet lopen Gerrit - Jan 1 1.122 23 April 2024, 13:12
Laatste bericht: Marc1970
  vertraagd oppakken LPG naar benzine BartJu 36 13.122 6 June 2023, 22:44
Laatste bericht: Marc1970
  Toerental waarbij naar lpg schakelt wisselt petervanriemsdijk 4 1.347 17 December 2022, 11:33
Laatste bericht: Dopski
  B23A benzine/lpg vraag 01Dennis10 3 1.538 28 November 2022, 21:04
Laatste bericht: 01Dennis10
  Ombouw 6 cilinder naar 4 cilinder, thermostaat geeft te warm aan misteryaikz 5 2.592 19 May 2022, 15:29
Laatste bericht: misteryaikz
  Volvo 240 1991 loopt koud slecht, warm beter tbierens1991 8 6.098 23 December 2021, 21:21
Laatste bericht: Grey240Polar
  Volvo 240 1986 loopt niet. Geen vonk? TenBrick 24 15.514 10 May 2021, 15:05
Laatste bericht: TenBrick
  B21A naar B230FT in mijn 244 Nique88 12 6.114 7 February 2021, 12:38
Laatste bericht: Naciremus

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)