Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Lekker in de olie
kaasie schreef:wie kan mij uit de droom helpen????

wat is het voordeel van het xtra verversen met een goedkope/duure olie.

ik zie het ff niet.

een versleten motor is versleten
hoe dik je de olie erin gooit van mij part met cardanolie.
maar daar repareer je je versleten motor toch niet mee.

alle toevoegsels van wijns of andere zooi is toch weggegooid geld.
als dat zo verschrikkelijk veel verbetering geeft aan je olie zullen de olie fabrikanten dit ook gaan toevoegen in de olie.
de motor-olieen van vandaag de dag zijn zo verschrikkelijk goed ontwikkeld voor de langere verversings termijnen van vandaag de dag , dat daar absoluut geen toevoegsels bij gegooit mogen worden.

als je op tijd ververst en gewoon je ververs termijnen aan houd blijft je motor ook schoon van binnen.
de gene die veel korte stukjes rijd ververst ff eerder.

die mensen die dit niet belangrijk achten , zullen dit in de toekomst gaan merken , door bijv. een versleten motor met veel carter-druk / blauwe pluimen uit de uitlaat of de klepdeksel vol met prut (mayonaise).

dus wie zijn auto/motor het beste wil geven.
gewoon normaal je verversings termijnen aanhouden en geld besparen door niet van die puf-zooi te kopen die je moet toevoegen aan je olie.
kan je beter dat geld aan een duurdere motorolie besteden.

zo dat moest ik ff kwijt :wink:

Je hebt helemaal gelijk Kaasie.

Maar wat moet je doen als je een auto koopt die olie van 2 of 3 jaar erin heeft zitten (stilstand!) en je er toch mee naar huis moet?

De 850 heb ik geflushed omdat ik veel last had van tikkende klepstoters. Deze zijn hydrolisch en als hier vervuiling optreedt gaan ze hard tikken totdat de olie dunner wordt. Flushen of schoonloopolie gebruiken neemt een deel van die vervuiling weg. Maar ja, ik had inderdaad ook een olielek daarna (oliepomppakking van 10 euro) en wat olieverbruik. Vandaar dat ik goedkope olie heb gebruikt om de resten over een km of 2000 enigszins op te vangen. Daarna de 'echte' olie erin en uiteraard telkens het oliefilter wisselen. De klepstoters zijn aanzienlijk stiller en tikken een stuk minder lang als de olie nog dik is, het helpt wel.

Een versleten motor krijg je er niet goed mee, maar ik kan b.v. wel de analogie leggen met de B27 met die nauwe oliekanalen naar de kop. Zou wel fijn zijn als deze open waren Wink

Overigens zitten moderne olieën al bomvol toevoegingen.. Niet zomaar iets erbij gooien dus omdat het resultaat niet te voorspellen valt. In wondermiddelen geloof ik ook niet.

Gr 8)
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter
Antwoord
Advies opgevolgd en overgestapt van mineraal naar hal syntheet 10w40.
Big Grin Big Grin Big Grin Big Grin Big Grin
Een enorm verschil, stiller en sneller c.q. soepeler.... nu nog mijn m46...
[img][/img]
Antwoord
Kaasie schreef:
Citaat:een versleten motor is versleten
hoe dik je de olie erin gooit van mij part met cardanolie.
maar daar repareer je je versleten motor toch niet mee.

alle toevoegsels van wijns of andere zooi is toch weggegooid geld. ontwikkeld voor de langere verversings termijnen van vandaag de dag , dat daar absoluut geen toevoegsels bij gegooit mogen worden.

als je op tijd ververst en gewoon je ververs termijnen aan houd blijft je motor ook schoon van binnen.
de gene die veel korte stukjes rijd ververst ff eerder.

die mensen die dit niet belangrijk achten , zullen dit in de toekomst gaan merken , door bijv. een versleten motor met veel carter-druk / blauwe pluimen uit de uitlaat of de klepdeksel vol met prut (mayonaise).

dus wie zijn auto/motor het beste wil geven.
gewoon normaal je verversings termijnen aanhouden en geld besparen door niet van die puf-zooi te kopen die je moet toevoegen aan je olie.
kan je beter dat geld aan een duurdere motorolie besteden
als dat zo verschrikkelijk veel verbetering geeft aan je olie zullen de olie fabrikanten dit ook gaan toevoegen in de olie.
de motor-olieen van vandaag de dag zijn zo verschrikkelijk goed

Een versleten motor is en blijft versleten. Maar met toevoegingen kan het slijtproces worden vertraagd. Bij een versleten motor kan je dus het vervangen/reviseren soms nog even uitstellen. Een goede motor gaat langer mee.

De olieboer wil alleen maar olie verkopen en het interesseert hem geen bal hoe lang jouw auto meegaat. Hij wil alleen olie leveren die misschien ietsje beter is dan van de concurent en het liefst veel goedkoper te fabriceren is. Dus zonder dure toevoegingen. Hij levert dus olie die aan de eisen van de autofabrikant voldoet.

De autofabrikant wil dat jij weer snel een nieuwe auto koopt. Dus je auto mag best wat sneller slijten.

De leverancier van toevoegingen wil zijn product verkopen en wil waarmaken wat hij belooft in z'n advertentie. Hij zal dus proberen een product te leveren wat het slijtproces vertraagt.

Van 1 product heb ik verschillende test raporten gelezen. En gesproken met mensen die het toepassen. Dit was zeer positief en ik gebruik het nu en ben er erg tevreden over.

Dat is TSL. De NS is er jaren geleden mee begonnen het toe te passen in de lagers van de treinstellen. De levensduur bleek te verdubbelen. Toen zijn ze het ook gaan gebruiken voor de diesellocs. Ook die bleken minder slijtgevoelig. Nu passen ze het op elle treinen toe.
Verschillende autorestaurateurs gebruiken het voor hun auto's waaronder Volvo restaurateurs als o.a. Nordicar.
Toevallig heb ik begin van de maand er met Nordicar nog over gesproken en ze vinden het een prachtig spul en hebben er goede ervaringen mee. Jammer alleen dat het zo duur is maar slijtage is duurder.

In mijn vorige 245 was het verschil goed te merken. Voor het toepassen stond hij te schudden en te rammelen. Met gebruik van liep hij veel rustiger stond niet meer te schudden was zuiniger in verbruik.
Het verschil met mijn 245 van nu is veel kleiner om dat hij voor gebruik ook al prima liep. de motor lijkt iets soepeler en stiller te draaien.
Als ik het verschil meer zou merken zou de motor meer versleten zijn dan hij is. Maar door gebruik vertraag ik het slijtproces en hoop minder snel aan vervanging toe te zijn.

Frits
Antwoord
Ik geloof ook absoluut niet in wondermiddeltjes, maar van TSL heb ik idd hetzelfde gehoord....

Gr Confusedhock:
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter
Antwoord
Lees het reclame verhaal hier http://www.lare.nl/ en hier de verkoopadressen http://www.lare.nl/verkoop.htm
[img][/img]
Antwoord
Helaas slurpt mijn D24 blokje ook olie. Sad Sad Sad
Ik heb vorige week vrijdag de olie laten verversen (ook ivm de rit naar Soesterberg) en ik heb vandaag maar weer bijgevuld. In de tussentijd zal ik zo'n 700 a 800 km hebben gereden.
Vrijdag heb ik ook nog de motor schoon gespoten, maar zowel van onder als boven is er geen overvloedige olielekkage te zien. Ook bij de Volvodealer zagen ze niks.
Het lampje van de olie blijft bij het starten wat langer branden dan normaal en soms ook bij een scherpe bocht brandt hij even op.
Het motortje loopt volgens mij verder wel goed. Het starten is ook geen probleem. Ook niet teveel rook uit de uitlaat, alleen bij het optrekken.

Graag jullie hulp :?
1980 GL Diesel (USA)
Antwoord
Misschien is het alleen je sensor of bekabeling waardoor het lampje wat langer brandt.

TSL, ik ga het eens onderzoeken. Ik ben er wel benieuwd naar. Misschien is dat wel goed voor de B21ET die ik heb.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
TheSaint77 schreef:Misschien is het alleen je sensor of bekabeling waardoor het lampje wat langer brandt.

Het probleem is niet het lampje, maar dat ik er elke week weer olie bij moet gooien. Dat lijkt me toch niet normaal, zelfs niet voor een dieselmotor van 26 jaar oud. Ik snap alleen niet waar het blijft, ik kan geen lekkage ontdekken en overdreven roken doet hij ook niet.
1980 GL Diesel (USA)
Antwoord
Welk kleur heeft je uitlaatrook??
Volvo 245 DL, B19A, M46, 1977
Volvo 240 Polar, B230F, M47, 1992
Antwoord
Grijs, soms aan de donkere kant.
1980 GL Diesel (USA)
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Olie vervangen '92 240 GLE UraniumFever 12 11.182 3 December 2017, 16:26
Laatste bericht: Marc1970
  Olie melding losse slang MarcelVeld 5 5.961 1 August 2017, 06:34
Laatste bericht: Dirk342
  Olie druk lamp werkt niet, Volvo 145, B20A RonaldD 3 4.545 11 December 2016, 22:33
Laatste bericht: RonaldD
  Zonder olie gereden, wat checken (!?) Yezzz 8 10.470 28 July 2016, 12:45
Laatste bericht: KennOne
  Hoeveel liter olie in een 2.3 (Volvo 240) KennOne 4 6.770 8 March 2016, 15:11
Laatste bericht: KennOne
  Brandende olie WimB 5 4.784 24 September 2015, 10:53
Laatste bericht: Marc1970
  Olie lekkage. Halve maantje? Kwekkel 12 9.090 13 July 2015, 11:51
Laatste bericht: skidje
  Olie lampje brand bij optrekken A_A 7 8.024 17 June 2015, 23:22
Laatste bericht: Dopski
  Hoog olie verbruik en backfire op lpg ? Jerry 9 10.062 27 May 2015, 09:16
Laatste bericht: Jerry
  te veel olie verlies volvo 244 diesel van 1983 Ridouan 0 2.148 18 February 2013, 13:11
Laatste bericht: Ridouan

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)