Arn02 schreef:Ik heb trouwens de achteras van een 960 gescoord voor weinig. Met G80 locker! De overbrenging 3,31:1 is voor mij overigens het belangrijkste, want de versnellingsbak die ik heb is een prise-direct (5e versnelling is 1:1).
Nu nog maar even kijken hoe ik dat ding ga gebruiken. Of eronder pas maken en plusminus 10cm extra spoor hebben. Dat kan met andere et velgen en/of wielkastverbreding opgelost worden. Of het binnenwerk omzetten, dat schijnt te kunnen in een 1031 huis. Andere suggesties welkom overigens...
![[Afbeelding: 300620122855resize.jpg]](http://img341.imageshack.us/img341/1340/300620122855resize.jpg)
Ik heb het vorige week gedaan, ook een 940 as met een 3.31 overbrenging. Had er zelf ook nog een qaife sper diff (of hoe je dat ook schrijft) bij gekocht.
Eerst het 940 pingon tandwiel overgezet in een 240 as en daarna het kroonwiel van de 940 diff afgehaald en op de sper diff gezet, het geheel was eigenlijk kinderlijk eenvoudig. Ik heb een 240 achteras uit 1993 gebruikt. Verder moet ik waarschijnlijk gaan shimmen met die plaatjes, want nu heb ik nul speling tussen het pignon en kroonwiel en dat is ook niet helemaal de bedoeling schijnt. Het pignon en kroon wiel zouden dan op elkaar in kunnen gaan 'vreten'.
Verder heb ik (zoals bij jouw G80 locker al zit) een plaatje laten laser snijden, rondgebogen en vast gepuntlast om het km-teller signaal te kunnen maken. Want het teller tandwiel voor de HAL-gever (sensor) kon niet overgezet worden van het gewone diff naar het sper diff. Maar goed dat probleem heb jij niet zie ik.
Wat je in de gaten moet houden bij het overzetten: gebruik een luchtsleutel om de moer bij de flens van het pignonwiel los te draaien, niet gaan proberen het diff te blokkeren en dan met een lange arm de moer proberen los te draaien, lukte mij (ons, we waren met z'n tweeën) niet in ieder geval, en je zou iets kunnen beschadigen. Verder moet je de lager schalen links en rechts van het diff bij de juiste lagers houden. En, de beugels die de lagerschalen op hun plek houden moet exact hetzelfde terug geplaatst worden en gebruikt degene die bij de (240)as horen.
Hopelijk ben je hiermee geholpen.