Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
speciaal gereedschap - injectoren reinigen
Divadi schreef:Ik woon wel redelijk in die buurt (grens drenthe - overijssel), maar heb de ultrasoonreiniger nog ergens in een doos zitten (verhuizing) en heb er nog nooit injectoren mee gereinigd; maar ik geloof dat je omschrijving de lading wel dekt en voor een goede fles doe ik een hoop :wink:

Kijk, dat is een mooi aanbod ! Ben jij wel in staat om de injectoren eruit te halen, ze te reinigen en weer terug te plaatsen ? Mijn autotechnische kennis ligt vemoed ik net iets boven die van Sander (de maat der dingen Big Grin ), dus verwacht daar niet teveel van....
Wanneer je er qua verhuizing/tijd aan toe bent hoor ik het graag van je; dan kunnen we 'ns een afspraak maken.

Good goan !
Volvo 240 GL sedan 1992 (en een DAF 55 variomatic 1970)
Antwoord
nooit te oud om te leren toch?
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
TheSaint77 schreef:nooit te oud om te leren toch?

Nee, dan kan ik mooi toekijken hoe het moet en het een volgende keer zelf ! Smile
Antwoord
haha, een W12 is nog beter; nog meer oefenmogelijkheden...
Met een 2-pitter zouden we natuurlijk nog sneller klaar zijn (maar dat zal wel niet bestaan, een Daf 46 injection Smile )
Antwoord
Gerben schreef:Kijk, dat is een mooi aanbod ! Ben jij wel in staat om de injectoren eruit te halen, ze te reinigen en weer terug te plaatsen ? Mijn autotechnische kennis ligt vemoed ik net iets boven die van Sander (de maat der dingen Big Grin ), dus verwacht daar niet teveel van....
Wanneer je er qua verhuizing/tijd aan toe bent hoor ik het graag van je; dan kunnen we 'ns een afspraak maken.
Dat moet wel gaan; laat wel ff weten als ik een beetje op orde ben. Mocht ik er niet meer aan denken, moet je nog maar 'ns posten :wink:

Cheerz!
Antwoord
Hoe werkt dat eigenlijk met zon ultrasoon reiniger. Je flikkert er van dat spul in, gooit de injectoren er in (per stuk?) en drukt de stekker er in?
Antwoord
zoiets. Hij trilt zo hard (niet echt goed zichtbaar met het oog want zoals Ticcie al zei 40.000 trillingen per minuut oftewel op een ultrasone frequentie) dat alles los komt
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
en dan zijn ze gereinigd

wie gaat dan controleren of de openingsdruk nog juist is
het sproeibeeld nog overeen komt , zoals ze nieuw behoren te doen.

het reinigen is ok
maar controleer daarna wel de werking van de injector.
doordat al die zooi los komt kan het in de injector blijven steken
en dan bij de eerste keer opstarten tussen de afsluitklep komen waardoor de klep niet meer sluit en het sproeibeeld totaal verkeerd is.

de officiele bosch dealers maken ze ook ultra-soon schoon.
en daarna gaan ze op een testbank die met speciaal vloeistof de verstuiver laat sproeien/doorspoelen .
dan kan die man/vrouw kijken hoe het sproeibeeld is en de openingsdruk van de injector daarna bekijken.

wees gewaarschuwd
Antwoord
[Afbeelding: 207855062_l.gif]

Big Grin

hehe. Maar eh. Een keer er met de lucht spuit doorheen? Of is dat iets voor leo's? Big Grin
Antwoord
ik stopte er altijd een beetje injectorreiniger in en dan effe doorblazen met de compressor (porsche 924 injectoren). Kon precies zien welke defect was!
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Injectoren. Jambon 9 2.046 8 June 2023, 12:56
Laatste bericht: Marc1970
  Injectoren loshalen S60, kan dat zomaar? satubaru 10 7.155 22 April 2016, 14:58
Laatste bericht: satubaru
  Schuddende motor bij stationair? Rubbertjes injectoren al vervangen??? S_Janse 21 19.954 10 December 2015, 14:23
Laatste bericht: Rob
  Injectoren zonder weerstand voor B230FK Mr.Borrie 6 5.087 31 October 2012, 21:45
Laatste bericht: DanielR
  Waar zit de resistor pack voor injectoren? GOLDEN TURBO 0 1.608 16 September 2012, 22:51
Laatste bericht: GOLDEN TURBO
  krukas tandwiel verwijderen zonder speciaal gereedschap (b23a) Jeroen V 7 5.930 16 December 2011, 17:19
Laatste bericht: Jeroen V
  Type injectoren? JoostV6 2 2.803 16 June 2011, 22:24
Laatste bericht: JoostV6
  klepstel gereedschap voor b23/b230? Black Moose 6 4.782 4 June 2011, 20:59
Laatste bericht: Black Moose
  Verschillen van injectoren (kleur) Zuurstar 17 21.992 9 January 2011, 00:28
Laatste bericht: Jw240
  injectoren na 360dkm op lgp Mrhakkie 0 1.375 17 February 2010, 22:09
Laatste bericht: Mrhakkie

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)