Bedankt voor de leuke reacties allemaal
Heb vandaag de olie return gemaakt. Omdat m'n blok een N/A blok was zat deze er niet op. Het is niet de mooiste oplossing, maar daar zie je straks toch niks meer van. Heb een pijp (22mm in diameter) aan de carterpan gelast, met daarop een bocht van 90 graden met aan de andere kant 3/4" schroefdraad. Daarin zit een slangtule voor de terugvoer van de olie van de turbo. Het lijkt alsof het pijpje onder een hele rare hoek staat, maar dat komt omdat het blok wat gekanteld naar rechts in de auto ligt. Hierdoor loopt de pijp iets omhoog vanaf het carter maar niet heel veel. Nu zit er ook nergens in die buis een laag punt. Het laagste punt van het hele ding is het gat in de carterpan, dus er hoopt zich dan ook geen olie op.
Die fitting waar de slang op komt zit even hoog als waar standaard de olie return zou zitten op het blok, zo'n 3cm daarnaast alleen. Ik maak morgen wel even een foto van wat ik bedoel als de verf droog is en ik hem eronder kan schroeven:
Ik heb ook twee M90 versnellingsbakken inmiddels. De een is voor de 4 cilinder benzineversies, deze komt onder m'n auto en de andere is er eentje voor een diesel 6 cilinder. Deze heb ik voor reserve onderdelen voor als ik de ander opblaas ofzo. Ik had alleen niet de aandrijfas die bij de benzineversie hoort, is met een rubber schijf (hardy disk) ipv een cardan. De diesel versie heeft wel een cardan, alleen de flens op de bak is anders. Heb deze dus omgewisselt nu (en de keering vervangen meteen). Ook even een stuk gereedschap voor gemaakt om hem tegen te houden aangezien die moer van de flens (flinke moer, 30mm sleutel voor nodig) echt heel erg strak zit. Maargoed, eenmaal omgedraait:
Het verschil tussen de diesel aandrijfas en eentje voor een M46 versnellingsbak (die voor de M90 is veel langer omdat de M90 versnellingsbak veel korter is dan de M46):
Dit is ook het toplager van de M90, gewoon een rvs busje. Die van de M46 is een kogellagertje met een andere binnendiameter dan deze bus: