Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Papa's nachtmerrie? (245 Turbo project)
Om je gerust te stellen: mijn 264 is ook in Polen uit elkaar geweest. Is erg mooi geworden. Heb nu in totaal 6 auto's die kant op gebracht. Allemaal dik in orde! Prijzen zijn vergelijkbaar met wat jij moet betalen.
Regelen ze voor dat bedrag ook je vervoer? Dan heb je het helemaal goed geregeld. Mocht je het leuk vinden dan heb ik nog wel wat foto's van mijn 'project'. Laat maar horen!

Groeten,

Sander[/quote]

Mijn collega heeft er al 3 auto's laten doen waarvan 1 een '69 MB 280 CE die, na te zijn gestraald, meer op een gatenkaas dan op een carosserie leek. De foto's die ze stuurde lieten zien dat er secuur en vakkundig werd gewerkt en het eindresultaat was een mooie zwarte Cry 'pimpmobiel'. Big Grin
Dus het vertrouwen is er. De prijs is overigens ex transport (ca.€ 500,00) maar misschien dat ik de auto zelf breng, aansluitend een korte vakantie in de regio vier om vervolgens met het spoor weer naar huis te komen. Vooralsnog is het plan echter om hem gewoon op de trailer te laden.
ls vroeger als beter was en morgen alles beter wordt.....HOE MOET DAT DAN MET VANDAAG?
Antwoord
Om je gerust te stellen: mijn 264 is ook in Polen uit elkaar geweest. Is erg mooi geworden. Heb nu in totaal 6 auto's die kant op gebracht. Allemaal dik in orde! Prijzen zijn vergelijkbaar met wat jij moet betalen.
Regelen ze voor dat bedrag ook je vervoer? Dan heb je het helemaal goed geregeld. Mocht je het leuk vinden dan heb ik nog wel wat foto's van mijn 'project'. Laat maar horen!

Groeten,

Sander[/quote]

:lol: :lol: AB-SO-LUUT wil ik graag de foto's zien..... en zoals je al gemerkt hebt....velen met mij Big Grin Dus kom maar op met die post :wink:
ls vroeger als beter was en morgen alles beter wordt.....HOE MOET DAT DAN MET VANDAAG?
Antwoord
Ticcie schreef:poeh, dat kon nog wel eens een hele plaatwerk-klus worden! Ik zie een heleboel overeenkomsten met mijn auto (zie 'mijn turbo-project') en vrees dat er nog wel wat roest en narigheid onder de bodem vandaan komt.

De deuren zien er heel belazerd uit: koop een paar goede deuren van na 1989 (die zijn verzinkt en roesten een stuk minder), sloop die rubberstrips eraf en laat dan in Polen de gaatjes vd bevestiging vd strips dichtlassen. Als je die oude laat opknappen, dan gaan ze toch weer roesten.

En lever bij de auto meteen al het plaatwerk van Klokkerholm mee: dat kost je bijna niks, past perfect en scheelt die Polen een heleboel uren pasmaken. Ben benieuwd wat jou strategie oplevert! Het gaat denk ik in ieder geval sneller! Mijn lasser houdt het denk ik voorlopig gezien na mijn project... anders was dat misschien een optie.

Hey Ticcie,

Jij was precies de aanleiding dat ik mij geroepen voelde om ook mijn 'relaas' hier neer te zetten! Big Grin

Ik heb ondertussen de klopjacht geopend op deuren,achterklep en motorkap (de huidige zijn ECHT niet meer te redden) en zoek eigenlijk gewoon een passende donorauto omdat ik ook nog een aantal andere zaken nodig heb (lees; nodig vind). Ik heb idd ook al op de site van Euro-Autoparts zitten kijken en ga dat absoluut doen. Ik ben bijvoorbeeld zeker al van plan om alle 4 de vloerpanelen mee te leveren. Beter mee als om verlegen heb ik altijd geleerd en die paar tientjes extra zal me ook niet meer redden :wink: (Je kunt op €1000,00 net zo failliet gaan als op eenmiljoen zegt mijn partner altijd :lolSmile Bijkomend voordeel is dat ze voor mij (net als voor jou zag ik) dichtbij zitten want ik woon in Uithoorn.

Ik hou je topic zeker in de gaten en wens jou (en je lasser) veel succes en energie om het project tot een goed einde te brengen!
Antwoord
UP.....Fotootjes bij verhaal gevoegd.
Antwoord
Ja, een hele donorauto is geen slecht idee. Hoewel niet helemaal legaal, is het ook het overwegen waard om de carrosserie van een jongere 240 (na 1989) te gebruiken????? Die van jou ziet er roesttechnisch nl. nog wat slechter uit dan de mijne als ik het zo inschat..... En dan de rest overbouwen.

Voor zover ik het kan zien moet je naast de 4 vloerplaten ook bestellen:
* dorpels links en rechts incl. de bovenkant ervan
* 2 binnendorpels
* 2 bodemstrips die langs de dorpels lopen (gedeeltelijk overlappend met de vloerplaten)
* 2 spatbordranden achter
* strip onder bumper achter
* 2 wielbakken
* 2 stukjes plaatwerk net boven de wielbakken (alleen sedan verkrijgbaar, maar daar lukt het ook redelijk mee)

Tsja en dan die Polen overtuigen dat ze echt ALLE roest weghalen, alles tegenelkaar lassen etc. Laten stralen is misschien een goede optie. Bben wel heel benieuwd wat het resultaat is: qua roestbestendigheid en strakheid.

Hoop je voor te blijven :wink:
Antwoord
Ticcie schreef:Ja, een hele donorauto is geen slecht idee. Hoewel niet helemaal legaal, is het ook het overwegen waard om de carrosserie van een jongere 240 (na 1989) te gebruiken????? Die van jou ziet er roesttechnisch nl. nog wat slechter uit dan de mijne als ik het zo inschat..... En dan de rest overbouwen.

Voor zover ik het kan zien moet je naast de 4 vloerplaten ook bestellen:
* dorpels links en rechts incl. de bovenkant ervan
* 2 binnendorpels
* 2 bodemstrips die langs de dorpels lopen (gedeeltelijk overlappend met de vloerplaten)
* 2 spatbordranden achter
* strip onder bumper achter
* 2 wielbakken
* 2 stukjes plaatwerk net boven de wielbakken (alleen sedan verkrijgbaar, maar daar lukt het ook redelijk mee)

Tsja en dan die Polen overtuigen dat ze echt ALLE roest weghalen, alles tegenelkaar lassen etc. Laten stralen is misschien een goede optie. Bben wel heel benieuwd wat het resultaat is: qua roestbestendigheid en strakheid.

Hoop je voor te blijven :wink:

KIJK!!.....Daar heb ik wat aan!! Bedankt Ticcie =D>

Maar ff wat anders......Geen denken aan!!! Confusedhock: Ik wil de orginele koets restaureren want anders heb ik het idee dat ik in een omgekatte bak rij :? Ik ben nog al erg van de 'Ricambi originali' (lees; orginele onderdelen) Big Grin
Antwoord
83_240_Turbo_Estate schreef:'Ricambi originali'
Nog een ex-Alfa-rijder?! (of Fiat :twisted: )
Antwoord
wat is daar mis mee? Big Grin Big Grin Big Grin Big Grin Alfisti per mai :o
orte Bochtenridder Smile &amp; Off Topic Master<br />Ford Dondervogel 1963 (355PK~!)<br />245 GL aut. 1984<br /><br />www.eatamsterdam.nl
Antwoord
Divadi schreef:
83_240_Turbo_Estate schreef:'Ricambi originali'
Nog een ex-Alfa-rijder?! (of Fiat :twisted: )

:lol: Alfa...om precies te zijn: Alfa Romeo Giulia 1600 omgebouwd naar 2.0ltr Squadra Bianca. Het is alweer 20 jaar geleden maar het was gummen met hoofdletters! :lol: :wink: Ik heb er nog wel eens aan gedacht om ipv de Turbo Estate te restaureren een Giulia Station (Promiscua) te gaan zoeken maar ik vond slechts 2 opties; een totaal gerestaureerde voor € 16.000 Confusedhock: en een ongerestaureerde en incomplete voor € 7.500 :? ....Dus de Turbo blijft Big Grin
Antwoord
me too>
Guilia 1300 TI( een echte!!) uit 1968
zelf uit Italië geimporteerd en erg prettig mee gereden in het pre-bambini tijdperk
[Afbeelding: giulia22aq.th.jpg]
[Afbeelding: giuliafront6pt.th.jpg]
orte Bochtenridder Smile &amp; Off Topic Master<br />Ford Dondervogel 1963 (355PK~!)<br />245 GL aut. 1984<br /><br />www.eatamsterdam.nl
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Voorstellen : De Turbo Intercooler Kogelman 3 786 7 June 2024, 18:14
Laatste bericht: Kogelman
Big Grin Project 164 T6 gewoon weer eens wat anders :) aRjen.T 67 49.585 19 May 2022, 06:12
Laatste bericht: aRjen.T
  Even voorstellen 240 Turbo Brick Japster 2 2.426 16 August 2021, 08:49
Laatste bericht: Yezzz
  amazon turbo edwin 184 146.471 27 January 2021, 23:09
Laatste bericht: edwin
  Pontiac astre Turbo project Joey 3 3.019 21 November 2020, 01:33
Laatste bericht: Dopski
  Project "De Belg" Huib244T 538 308.106 21 October 2020, 12:28
Laatste bericht: sludge
  Mijn Volvo 242 turbo Volvo 142 B23 279 189.945 28 October 2019, 13:47
Laatste bericht: EduardW
  Volvo 244/240 turbo Naciremus 1 2.952 30 November 2018, 19:04
Laatste bericht: UraniumFever
  Brum; de blauwe 245 turbo Schipper 126 99.320 30 May 2017, 23:08
Laatste bericht: Schipper
  De Volvo's van Estoque - '83 245 Turbo & '77 242 Turbo Estoque 779 456.372 6 May 2017, 20:38
Laatste bericht: sander69

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)