Topics: 28
motor schoon maken met een of andere flush moet je zelf weten.
ik gebruik die zooi niet.
als je dit gaat gebruiken
heb je kans dat het beetje kool die nog wat mee helpt te afdichten ook de motor gaat verlaten.
dan word het lache
laat het ons weten wat je bevindingen zijn na het flushen.
Topics: 18
Als het bepaalde dingen helpt verduidelijken ben ik een voorstander. Vanochtend viel me trouwens wel op dat bij het gas terugnemen op de snelweg er een redelijke pluim rook uit de uitlaat kwam...
240 GL (Automaat), 1985. Geel
Topics: 135
duidt op versleten zuigerveren. Had ik ook met mijn amazon. Toen heb ik de motor eruit gehaald, laten schoonmaken (sludge eruit vanwege lange stilstaan korte stukken in combinatie met de kou in Zweden) , nieuwe zuigerveren (niet eens overmaats, was niet nodig) en toen hup, motor weer er in. Niet te dunne olie gebruiken en hopla, loopt super zonder olieverbruik of pluimpjes bij overschakelen.
doe de checks van Kaassie maar eens. Misschien geeft je dat meer inzichten. Ik ben ook niet zo happig op die flushmiddeltjes. Maar als je alles al nagelopen hebt (verstoppingen en alles gecheckt zoals Kaassie aangeeft) kun je het wel proberen. Heb je al compressie gemeten? Pakt die motor goed op?
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Topics: 36
Flushen kan, maar houd er idd rekening mee dat je een hoop zooi losweekt.
Dat kan resulteren in olielekkages en een hoog olieverbruik. Meestal zijn deze klachten echter van korte duur (1 a 2.000km), maar garantie geef ik je niet
Wellicht kun je overwegen schoonloopolie te gebruiken, of zoals ik heb gedaan goedkope olie van de Lidl erin (7 euro de 5 liter) en na 1500 a 2000km weer wisselen met de olie van je keuze. Wel beide keren je oliefilter meenemen!
Gr 8)
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter
Topics: 135
dat vernieuwen van Olie deed ik ook voordat ik de schraapveren vernieuwd had. Maar dan wel met Duckhams...duur maar goed en vol additieven om de motor te verschonen. Maar waarom ook niet gewoon met simpele olie. Kan natuurlijk geen kwaad denk ik als je het vaak vernieuwd.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Topics: 33
Is dit niet allemaal uitstel van executie....totdat je echt stilstaat :oops:
1800, Project<br />240 Turbo<br />Love Turbo's
Topics: 20
Heb je voor de achterzijde zo'n nieuwe keering gebruikt met alu schetsstuk ? Heb ik anders nog wel voor je liggen.
Het beste dat mijn b20 destijds is overkomen is een 123onsteking monteren !
Succes met de motor !
[img][/img]
Topics: 28
wie kan mij uit de droom helpen????
wat is het voordeel van het xtra verversen met een goedkope/duure olie.
ik zie het ff niet.
een versleten motor is versleten
hoe dik je de olie erin gooit van mij part met cardanolie.
maar daar repareer je je versleten motor toch niet mee.
alle toevoegsels van wijns of andere zooi is toch weggegooid geld.
als dat zo verschrikkelijk veel verbetering geeft aan je olie zullen de olie fabrikanten dit ook gaan toevoegen in de olie.
de motor-olieen van vandaag de dag zijn zo verschrikkelijk goed ontwikkeld voor de langere verversings termijnen van vandaag de dag , dat daar absoluut geen toevoegsels bij gegooit mogen worden.
als je op tijd ververst en gewoon je ververs termijnen aan houd blijft je motor ook schoon van binnen.
de gene die veel korte stukjes rijd ververst ff eerder.
die mensen die dit niet belangrijk achten , zullen dit in de toekomst gaan merken , door bijv. een versleten motor met veel carter-druk / blauwe pluimen uit de uitlaat of de klepdeksel vol met prut (mayonaise).
dus wie zijn auto/motor het beste wil geven.
gewoon normaal je verversings termijnen aanhouden en geld besparen door niet van die puf-zooi te kopen die je moet toevoegen aan je olie.
kan je beter dat geld aan een duurdere motorolie besteden.
zo dat moest ik ff kwijt :wink:
Helemaal eens, hoewel ik lang geloofd heb dat vol syntheten alleen voor de nieuwste motoren zijn ga ik nu ook naar een volsyntheet overstappen. Waarschijnlijk een 5w-40
[img][/img]
Funsdaf schreef:Als je keerringen het daar maar mee eens zijn.
Heb niet zo'n goede ervaringen met een volsyntheet in oudere motoren.
Hmm, maar mijn motor is niet zo oud en ik wil het gewoon helemaal goed krijgen. Mocht het teveel gaan lekken kan ik altijd nog terug.
Ik kreeg alleen wel het advies niet te dun te gaan omdat de pomp daat mogelijk niet op berekend is.
[img][/img]