26 October 2010, 13:21
Zit de "voorverwarm slang" er nog op? Dit is de slang van de uitlaat naar het luchtfilter. Deze kan je (bij mij gebleken tenminste) het er beste er af halen.
![[Afbeelding: 50230371_6_BZi3-1.jpg]](http://i118.photobucket.com/albums/o108/janleendert/50230371_6_BZi3-1.jpg)
[B23A] stationair fluctueert en te laag bij koude, te hoog bij warme motor
|
26 October 2010, 13:21
Zit de "voorverwarm slang" er nog op? Dit is de slang van de uitlaat naar het luchtfilter. Deze kan je (bij mij gebleken tenminste) het er beste er af halen.
![]()
26 October 2010, 15:03
Is er volgens mij al af.
Zit in ieder geval niet gekoppeld aan de uitlaat, want die beugel zit er in ieder geval niet op.
31 October 2010, 15:21
Gisteren het inlaatsysteem nog maar eens nagelopen;
-de luchtinlaatkap op carb even losgehad en de slangenklem wat netter vastgezet. (zat scheef) -slang carterventilatie vervangen en vacuum slangetje doorgeblazen (ivm vocht/sludge) -pijpje vacuum carterventilatie aansluiting op carb schoongeblazen (vocht/sludge) -ATF olie bijgevuld (stand NIET leeg) -bouten inlaatspruitstuk nagetrokken - deze zaten te los ??? -extra tape over de afgedopte gaten van de warme start Wat me verbaast is dat de bouten van het inlaatspruitstuk zo los zaten. De uitlaatbouten zaten wel goed vast. Ik weet zeker dat ik alle bouten vastgezet had met het vervangen van de kop. Kennelijk drukt die papieren pakking langzaam in waardoor natrekken noodzaak is? Tijdens het kleine proefritje leek het ok. Even afwachten maar.
31 October 2010, 15:25
Valse lucht zou goed het probleem geweest kunnen zijn
door uitzetten en krimpen (warm/koud) zou het goed kunnen dat het los is gaan zitten als het nog eens voorkomt een beetje locktite gebruik of gewone moeren vervangen door nylocks?
31 October 2010, 16:17
Gewone veerringen zouden voldoende moeten zijn en die gebruik ik dan ook het liefst.
Kan je de moer er ook met de hand op draaien. De uitlaat had zo'n geknepen moer, met een beetje pech komt dan je draadeind los.
31 October 2010, 16:23
ja is ook weer zo, komt vadertje loctite toch weer om de hoek kijken?
![]() Draadeinden in zetten met loctite en moertje met veer ring zou het wel moeten doen dan. Nylocks zijn idd zo irritant dat je ze niet met de hand los kan draaien ;D
3 November 2010, 20:48
![]() De problemen zijn niet opgelost. Auto blijft het ene moment te laag en vervolgens weer te hoog lopen. |
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|