25 October 2010, 17:23
Sinds het vervangen van de cilinderkop zijn er 2 problemen met de 245.
Carb=pierburg.
1-Hij start vrij moeilijk op LPG, maar perfect op benzine.
De bougiekabels, puntjes, rotor en kap zijn vervangen. De bougies niet, die zijn 20.000 oud.
Het lijkt wel alsof, wanneer je voor het starten eerst enkele keren contact geeft, de auto wel snel start op LPG. Mogelijk komt een LPG klep niet direct bij?
2-Hij houdt zijn stationair niet netjes vast. Bij een koude motor is lange tijd de choke nodig. Bij warme motor loopt ie weer veel te hoog. Regel ik het toerental terug met het spruitstukschroefje, lijkt het goed, maar vervolgens zakt langzaam het toerental en staat ie weer te laag. Of, denk je dat ie mooi rustig loopt voor het stoplicht, kruipt het stationair toerental weer omhoog.
Ik heb spanning van de stationair solenoid even los gehad; dan valt het toerental flink omlaag.
Die doet het dus nog.
Als ik de carterventilatie richting het luchtfilter dichtknijp of uit het inlaatkanaal laat, heeft dit invloed op het stationair lopen.
De grote luchtinlaatslang is iets lek tgv schuren tegen chassis.
Ik weet niet of beide problemen te herleiden zijn naar 1 oorzaak maar ik zou beide problemen graag oplossen.
Ik was begonnen op benzine met stat. schroef max in- 4 slagen uit en heb toen het carb. lipje verbogen tot voldoende stationair. Toen schroefje iets verder in.
Vervolgens op stationair LPG verdraaid tot juiste toerental.
Fluctueren in stationair toerental is in ieder geval op LPG. Op benzine weet ik dit niet zeker.
Carb=pierburg.
1-Hij start vrij moeilijk op LPG, maar perfect op benzine.
De bougiekabels, puntjes, rotor en kap zijn vervangen. De bougies niet, die zijn 20.000 oud.
Het lijkt wel alsof, wanneer je voor het starten eerst enkele keren contact geeft, de auto wel snel start op LPG. Mogelijk komt een LPG klep niet direct bij?
2-Hij houdt zijn stationair niet netjes vast. Bij een koude motor is lange tijd de choke nodig. Bij warme motor loopt ie weer veel te hoog. Regel ik het toerental terug met het spruitstukschroefje, lijkt het goed, maar vervolgens zakt langzaam het toerental en staat ie weer te laag. Of, denk je dat ie mooi rustig loopt voor het stoplicht, kruipt het stationair toerental weer omhoog.
Ik heb spanning van de stationair solenoid even los gehad; dan valt het toerental flink omlaag.
Die doet het dus nog.
Als ik de carterventilatie richting het luchtfilter dichtknijp of uit het inlaatkanaal laat, heeft dit invloed op het stationair lopen.
De grote luchtinlaatslang is iets lek tgv schuren tegen chassis.
Ik weet niet of beide problemen te herleiden zijn naar 1 oorzaak maar ik zou beide problemen graag oplossen.
Ik was begonnen op benzine met stat. schroef max in- 4 slagen uit en heb toen het carb. lipje verbogen tot voldoende stationair. Toen schroefje iets verder in.
Vervolgens op stationair LPG verdraaid tot juiste toerental.
Fluctueren in stationair toerental is in ieder geval op LPG. Op benzine weet ik dit niet zeker.