Topics: 24
@volvolover
Jeemig wat een mooie auto. Toch het ultieme dat 265 achterop de klep. Heb ook een 265 gehad, GLE, het vlaggenschip van de eind jaren 70, begin 80. Mooi hoor!!!
Volvo 244 DL 1974
Topics: 9
Almelo schreef:He wat doet een ander luchtfilter met de auto, voelbaar verschil?
What about de uitlaat, simons, feritta?
:-*
Luchtfilters zitten volgens mij meer tussen het hoofd. Ik kan me voorstellen dat bij extreme tuning een betere luchttoevoer extra pk's geeft, maar bij een standaard motor heb ik altijd m'n twijfels.
Welke uitlaat is gewoon de keuze van hoevaak je je uitlaat wilt vervangen en bij Ferrita is dat nooit :  Ik meen ooit wel is gehoord te hebben dat de Simons wel een betere pasmaat heeft dan de Ferrita, maar die heeft ook een halve inch in z'n voordeel.
1986 Volvo 360 - Koni, PU, B230F...en roest
1992 Volvo 960, B204FT, M46, zwart volleder, 412
1993 Volvo 245 - B230FT, M47, green, Bilstein, Polaris, 2.5" exhaust, 412
1995 Volvo 960 Ambassador line, B6254F, M90, beige volleder, 412
Topics: 1
scimitar schreef:Mooie wagen!
Belastingvrij wordt geheel door de belastingdienst verzorgd. Je krijgt een brief met daarin de vermelding dat de wagen vrijgesteld is. Wel even alert zijn dat ze dat ook daadwerkelijk doen, soms (heel soms) gaat het niet goed.
Vergeet ook niet erbij te zeggen dat je niet ingaat op het aanbod in beroep te gaan tegen de uitspraak. Dat stond in elk geval op mijn oldtimerverklaring: Als ik het er niet mee eens was, kon ik in beroep gaan. Nou, daar heb ik maar nel overheen gelezen ;D ;D
Veel plezier met die mooie bak !!
Groeten,
Mischa
Topics: 289
ZwerverRoodbaard schreef:Luchtfilters zitten volgens mij meer tussen het hoofd. Ik kan me voorstellen dat bij extreme tuning een betere luchttoevoer extra pk's geeft, maar bij een standaard motor heb ik altijd m'n twijfels.
Welke uitlaat is gewoon de keuze van hoevaak je je uitlaat wilt vervangen en bij Ferrita is dat nooit : Ik meen ooit wel is gehoord te hebben dat de Simons wel een betere pasmaat heeft dan de Ferrita, maar die heeft ook een halve inch in z'n voordeel.
luchtfilter is wel degelijk een verbetering, in sommige gevallen is het ook nodig om andere sproeier bezetting te plaatsen ivm meer lucht, een injectiemotor met ecu regelt het zelf, dat in combinatie met een free-flow uitlaatsysteem is meer trekkracht van lagere toeren, of hoger, hangt van de motor opzet af, iig de verstopte pk-tjes komen er uit..
Topics: 56
Citaat:meer trekkracht van lagere toeren
Is dat ook van toepassing op 'mijn' configuratie of is dat in de marge werken?
![[Afbeelding: blackmoose.png]](http://img829.imageshack.us/img829/2489/blackmoose.png)
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
een motor "tunen" heb je in fasen en begint aan de buitenkant, beter in- en uitademen is het begin, ander uitlaatspruitstuk monteren voor een betere doorstroming, en isoleren voor een nog betere doorstroming, indien puntjes onsteking dan electronische toepassen.. allemaal "bolt-on modificaties" ..
Topics: 56
Wat is de vermogenswinst bij een luchtfilter, uitlaatspruitstuk, uitlaat, elektronische ontsteking (velleman kitje??).
Waar begin je, ik denk bij het begin, de inlaat??
Ik rijdt op LPG, welk filter plaats ik dan, rechtstreeks op carb. of filter in filterhuis?
Is er verschil tussen deze filters qua doorstroming?
![[Afbeelding: blackmoose.png]](http://img829.imageshack.us/img829/2489/blackmoose.png)
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Topics: 13
Aanvullend vraagje: Hoe gaat dit in de winter? Op een vorige auto ook eens een K&N gezet, moeders neemt de auto mee en komt stil te staan met een bevroren carburateur (bij -8).
`88 245, B230K, M47
Topics: 18
Black Moose schreef:zoiets Ben gisteren al wezen kijken...
Zeker de moeite waard! Maar niet bestemd voor mij
245L VAN
Martin245 schreef:Aanvullend vraagje: Hoe gaat dit in de winter? Op een vorige auto ook eens een K&N gezet, moeders neemt de auto mee en komt stil te staan met een bevroren carburateur (bij -8).
herkenbaar, dan moet je er voor zorgen dat de warme lucht vanaf de buitenzijde uitlaat weer bij het filter komt zodat het niet alleen maar koud is..
ik heb momenteel het tegenovergestelde, de originele aanvoerslang van het luchtfilter heb ik verlengd en hangt aan de K&N voor koelere lucht in de warme maanden, koude lucht is "kleiner" en biedt meer ruimte voor brandstof. Daarmee is direct de link weer gelegd naar het topic, de intercooler..
|