Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
verdeler vervangen, maar probleem blijft (update: opgelost!?)
hoort een bougie als deze op lpg loopt niet gewoon wit te blijven? Ik dacht dat alleen op benzine de bougie de mooie reebruine kleur aan moeten nemen.

electrode afstand heb ik voordat ik ze geplaatst heb gemeten en zijn goed.

Kleppenwerk week of vijf geleden gesteld door Nordicar, zou ook nog goed moeten zijn lijkt me, maar wel iets om na te kijken. Kan verklaren waarom een bougie verkleurd is misschien.

Antwoord
kijk anders hier even:

http://www.2cv.nl/alledag/storing_bougie.html

hier staan wat bougie kleuren op.

Antwoord
Duidelijk overzicht qua bougiekleuren. Ik zal morgen een setje NGK BP6ES bougies kopen en plaatsen misschien heb ik er nu verkeerde inzitten.

Ik las hier ook dat de kleur lichtbruin moet zijn op LPG, raar dat er eentje wel bruin verkleurd en drie niet.

Wat betreft het mengsel heb ik LPG afgesteld op gehoor, schroefje op verdamper (denk ik) ingedraaid tot de motor slechter begint te lopen en vervolgens opengedraaid tot de motor weer mooi loopt.

Wel wil ik proberen deze week de motor te laten afstellen door een professional.

Antwoord
Goed afstellen is altijd goed. ;D Hij moet dan echter wel ook goed afgesteld staan op benzine. Ben je je probleem met optrekken nu nog steeds kwijt?

Antwoord
Net even bij gasboer geweest, alles lijkt goed afgesteld te zijn. Hij heeft niets gemeten maar na een vraag en antwoord sessie lijkt alles in orde.

Auto rijdt nog steeds ok, ik ga zo nog wel de bougies vervangen door NGK BP6ES (ergens hier gelezen dat dit DE bougies zijn) bougies en de zuiger e.d. uit de stromberg vissen.

Antwoord
Bij dit soort klachten kontroleer ik altijd ÃÃrst de bougiekabels !!!
Daar hebben ze bij een vorige auto (nou ja ;-)) smart for2 bij de garage een hele dag naar gezocht en niets gevonden (gelukkig garantie)
"Ja meneer, we krijgen gÃÃn foutmelding en we kunnen niets vinden! We hebben contact opgenomen met Smart Nederland en het probleem vóórgelegd, we bellen u als we iets weten"
Is inmiddels 4 jaar geleden, en ja ze moeten nog steeds terugbellen!!

Wissel eens een kabel en kijk of de kleur dan mÃÃ wisselt, dan weet je genoeg!
Keep them old tanks rollin'
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  B230F probleem met één cylinder stoffel 18 658 6 April 2025, 21:21
Laatste bericht: stoffel
  Motor blijft koud? Boet 4 159 3 March 2025, 21:07
Laatste bericht: Dopski
  Zenith 175 cd Carburateur probleem Richard 2 426 17 September 2024, 09:07
Laatste bericht: Richard
  Geen toeren kunnen maken (opgelost) superD 10 961 16 August 2024, 08:22
Laatste bericht: superD
  Olielampje brandt bij stationair draaien - OPGELOST - Boet 8 1.180 24 July 2024, 15:42
Laatste bericht: Boet
  Volvo 264 PRV V6, B28e motor wil maar niet lopen Gerrit - Jan 1 955 23 April 2024, 13:12
Laatste bericht: Marc1970
  Probleem D Jetronic Coenraad 1 988 5 February 2023, 12:32
Laatste bericht: Coenraad
  Motor Slaat af na aanslaan OPGELOST pepijnwk 1 1.468 12 August 2022, 13:25
Laatste bericht: pepijnwk
  Bobine met voorschakelweerstand te vervangen door bobine zonder voorschakelweerstand? Arjan. 48 16.876 31 May 2022, 17:39
Laatste bericht: Marc1970
  265 probleempjes met lopen--> opgelost Wouter265 11 5.705 30 March 2022, 09:52
Laatste bericht: Wouter265

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)