Topics: 116
hoort een bougie als deze op lpg loopt niet gewoon wit te blijven? Ik dacht dat alleen op benzine de bougie de mooie reebruine kleur aan moeten nemen.
electrode afstand heb ik voordat ik ze geplaatst heb gemeten en zijn goed.
Kleppenwerk week of vijf geleden gesteld door Nordicar, zou ook nog goed moeten zijn lijkt me, maar wel iets om na te kijken. Kan verklaren waarom een bougie verkleurd is misschien.
Topics: 31
kijk anders hier even:
http://www.2cv.nl/alledag/storing_bougie.html
hier staan wat bougie kleuren op.
Duidelijk overzicht qua bougiekleuren. Ik zal morgen een setje NGK BP6ES bougies kopen en plaatsen misschien heb ik er nu verkeerde inzitten.
Ik las hier ook dat de kleur lichtbruin moet zijn op LPG, raar dat er eentje wel bruin verkleurd en drie niet.
Wat betreft het mengsel heb ik LPG afgesteld op gehoor, schroefje op verdamper (denk ik) ingedraaid tot de motor slechter begint te lopen en vervolgens opengedraaid tot de motor weer mooi loopt.
Wel wil ik proberen deze week de motor te laten afstellen door een professional.
Topics: 31
Goed afstellen is altijd goed. ;D Hij moet dan echter wel ook goed afgesteld staan op benzine. Ben je je probleem met optrekken nu nog steeds kwijt?
Net even bij gasboer geweest, alles lijkt goed afgesteld te zijn. Hij heeft niets gemeten maar na een vraag en antwoord sessie lijkt alles in orde.
Auto rijdt nog steeds ok, ik ga zo nog wel de bougies vervangen door NGK BP6ES (ergens hier gelezen dat dit DE bougies zijn) bougies en de zuiger e.d. uit de stromberg vissen.
Topics: 2
Bij dit soort klachten kontroleer ik altijd ÃÃrst de bougiekabels !!!
Daar hebben ze bij een vorige auto (nou ja ;-)) smart for2 bij de garage een hele dag naar gezocht en niets gevonden (gelukkig garantie)
"Ja meneer, we krijgen gÃÃn foutmelding en we kunnen niets vinden! We hebben contact opgenomen met Smart Nederland en het probleem vóórgelegd, we bellen u als we iets weten"
Is inmiddels 4 jaar geleden, en ja ze moeten nog steeds terugbellen!!
Wissel eens een kabel en kijk of de kleur dan mÃÃ wisselt, dan weet je genoeg!
Keep them old tanks rollin'