Topics: 176
Mijn kleppendeksel is ge-glasparelstraald en (natuurlijk ?) alleen van de bovenkant.
Ik heb 'm net naar de coater gebracht om 'm mooi RAL 3001 (rood) te laten poederen; ben benieuwd hoe het eruit komt te
zien en of het houdt.
(ben ook benieuwd wat het kost, heb niet eens om een prijs gevraagd.........
![[Afbeelding: a033.gif]](http://www.cheesebuerger.de/images/midi/boese/a033.gif)
).
Hij vroeg wel of het 'Zwart' moest, maar ik : Nee! niet zwart; Rood!. Duhhhh
Goed dat je het zegt, over het achterblijven van het grid; ik zal 'm goed schoonmaken/blazen alvorens te monteren.
wel foto's van het eindresultaat he !
Topics: 22
Rob schreef:Mijn kleppendeksel is ge-glasparelstraald en (natuurlijk ?) alleen van de bovenkant.
Ik heb 'm net naar de coater gebracht om 'm mooi RAL 3001 (rood) te laten poederen; ben benieuwd hoe het eruit komt te
zien en of het houdt.
(ben ook benieuwd wat het kost, heb niet eens om een prijs gevraagd :-X ).
Goed dat je het zegt, over het achterblijven van het grid; ik zal 'm goed schoonmaken/blazen alvorens te monteren.
RAL 3001 rood, is dat de redblock kleur? ik ben nog op zoek naar de code zodat ik het in 2K lak kan kopen... De rode motorblok spuitbus bij de heuts heette vroeger "volvo red" maar ik heb liever wat stevigere lak..
EDIT: lijkt er goed op :-D
http://www.marcelvinck.com/pics/index.ph...umbs&Qis=M
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Citaat:RAL 3001 rood, is dat de redblock kleur?
weet ik niet, is wel de kleur van mijn Volvo EN van mijn garagedeur
Denk dat het wel mooi staat, een compleet rood blok (alleen jammer dat ze de letters "volvo" op het deksel niet apart kunnen coaten.......)
Had eerst
Hier gekeken (en dan onder webshop/motorlak), maar ik ben een beetje lui, dus laat ik het maar doen.
Btw, dat spul kost ook â¬30/blikkie
( Sjek )
Topics: 84
Net zo min als alle 240's chocoladebruin zijn, zijn alle kleppendeksels goud- of zilverkleurig.
Volgens mij kwam het zwarte kleppendeksel tegelijkertijd met de B200/230.
Voor die rode kleur kan je ook nog eens kijken in de scheepvaarthoek, denk Penta. Matrozen doen geregeld een nieuw laagje verf over alles.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Die gouden kleur dirk, is helemaal geen goud, dat is een middeltje om alu te beschermen, erg vies als je het mij vraagt.
oude type kleppendeksel horen zilver/ grijs te zijn.
nieuwe type zwart, met zilveren letters.
Lachen!
Ik zie je al staan op zondagochtend op de parkeerplaats bij de plaatstelijke Mac tussen de CRX-en en foute brede 205-jes,
Motorklep geopend om je mooie 'gouden' kleppendeksel te showen, en blijkt het alu-beschermingsmiddel te zijn.
Oke, ik vind het goud (het is toch ook gewoon de kleur goud, ondanks dat het een beschermiddel is).
Ik vind het ook vies en heb het er met een staalborstel vanaf geborsteld, net als de bovenkant van de carburateur.
Zit die goude tjap er origineel niet op omdat het zilver of grijs moet zijn?
Edit: Jelmar je hebt intussen gepost. Zo ziet de mijne er nu ook uit.