2 December 2010, 22:11
![[Afbeelding: cimg28061.jpg]](http://img152.imageshack.us/img152/5940/cimg28061.jpg)
Was dit af fabriek of later gedaan?
Groet,<br />William<br /><br />244 GL B23A 1982 96000 km gedocumenteerd<br />945 LPT B23FK 1998
Wat is deze goudgele lak op het kleppendeksel/motor?
|
2 December 2010, 22:11
![]() Was dit af fabriek of later gedaan?
Groet,<br />William<br /><br />244 GL B23A 1982 96000 km gedocumenteerd<br />945 LPT B23FK 1998
2 December 2010, 22:40
hoe ziet dit er op het eerste gezicht uit Marc, deze motor?
Groet,<br />William<br /><br />244 GL B23A 1982 96000 km gedocumenteerd<br />945 LPT B23FK 1998
2 December 2010, 22:54
Hoe de motor er uit ziet? Nogal netjes zou ik zeggen. Ik denk dat er ÃÃn bougiekabelhouder te veel is, die aan de uitlaatkant.
Ongeveer de helft vd alu deksel motorblokken (waar ik foto's van heb) heeft die lak, kan zo gauw niet zien of dat met een bouwjaar of motortype te maken heeft.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
2 December 2010, 23:46
De goudgele lak is een fijn laagje vernis die er op gespoten werd tegen het verweren van het aluminium, door koude en warmte en ouderdom verkleurd de vernis en breekt af.
3 December 2010, 00:51
johan laveyne schreef:De goudgele lak is een fijn laagje vernis die er op gespoten werd tegen het verweren van het aluminium, door koude en warmte en ouderdom verkleurd de vernis en breekt af. vroeger ook vaak bij motoren toegepast, er is ook vernis die niet vergeelt, ben het merk ff kwijt..
3 December 2010, 10:15
bedankt, dus dit geeft wellicht aan dat de motor nog niet echt veel "geleden" heeft zeg maar.
motor is van mijn 244, de teller geeft aan 93000 km. "het verhaal" over en de staat van de auto rechtvaardigd die stand maar harde cijfers in de vorm van onderhoudsboekjes ed heb ik niet helemaal sluitend.
Groet,<br />William<br /><br />244 GL B23A 1982 96000 km gedocumenteerd<br />945 LPT B23FK 1998
3 December 2010, 13:54
Excuse me. De B19/21/23 heeft aan weerskanten van het kleppendeksel een bougiekabel houder.
93.000 is erg weinig maar waarom niet? ALs die afstand in dagelijkse 10 km ritjes is afgelegd is dat niet persà goed voor de motor natuurlijk.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
4 December 2010, 13:16
Marc1970 schreef:Excuse me. De B19/21/23 heeft aan weerskanten van het kleppendeksel een bougiekabel houder. Nee lijkt me ook niet. Maar ik heb er vertrouwen in dat deze heel goed is, hij rijdt perfect in ieder geval. Starten / lopen zo droog als een kurk dus het zal wel goed zitten.
Groet,<br />William<br /><br />244 GL B23A 1982 96000 km gedocumenteerd<br />945 LPT B23FK 1998
4 December 2010, 16:32
T spul lost op in Aceton in elk geval, toen ik het helemaal zat was met alle vlekkerigheid heb ik het een keer verwijderd
En een nieuw laagje van een of ander op teflon gebaseerd smeergoedje als toplaagje over een gepolijst deksel smeerde. Hield zich verder prima ook met hitte, kou zout en vocht ..
Volvofanaat met vroeger zweefvliegneigingen, tegenwoordig vlieg ik op (of van) de MTB. :-)
Huidige vloot: V70n T5 '01 >430K / 240 2.0 Polar xx-01-93 399K |
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|