Berichten: 3.249
Topics: 176
Lid sinds: Nov 2005
Weet iemand hoe heet een kleppendeksel wordt?
Ik heb net die van mij laten stralen, en op de hoek zat een poedercoat-bedrijf wat 'm voor weinig in alle kleuren kan coaten.
Alleen, poedercoat houdt niet boven de 800 wist hij mij te vertellen.
Dus, wordt het zo heet?
Berichten: 368
Topics: 27
Lid sinds: Mar 2006
Ik bak er worstenbroodjes op onderweg, dus ik denk warmer!
Volvo 245 GLE 1979
Berichten: 3.249
Topics: 176
Lid sinds: Nov 2005
Kay, thx.
Hittebestendige verf dus, en geen poeder.
boven de 80 graden houd een poedercoatng niet ? ???
Beetje raar dan, in mn polo heb ik ook een gepoedercoat kleppendeksel zitten en die is nog net zo mooi als de dag dat ie erop ging.
Berichten: 964
Topics: 38
Lid sinds: Nov 2006
eerlijk gezegd twijfel ik ook een beetje of het niet zou kunnen.
uitharden van poedercoaten vindt plaats bij 200graden in een oven,als daarna de temperatuur oploopt to zeg 100 graden moet dat toch makkelijk kunnen lijkt mij.
ik heb mijn ouderwetse gaskachel-mantel laten coaten en die wordt zeker heter dan 80 graden op bepaalde plekken, hij ziet er ook nog prima uit net als het kleppendeksel van bovengenoemde polo.
misschien kan je er nog eens op googlen of een ander poedercoater vragen
Berichten: 3.249
Topics: 176
Lid sinds: Nov 2005
Ik ga het toch maar proberen te coaten denk ik.
Als ik idd even google, dan kom ik veel meer berichten tegen dat het wel kan.
Rersultaat zal ongetwijfeld mooier worden en is mogelijk in alle kleuren (alhowel het toch rood zal worden denk ik)
Kleppendeksel is origineel goud toch?
Berichten: 3.249
Topics: 176
Lid sinds: Nov 2005
In de 'CRX-tuning-scene' misschien wel, maar die van mij is gewoon matzwart hoor.
Berichten: 2.372
Topics: 22
Lid sinds: Jul 2005
mij lijkt naast powdercoaten poly-urethaan 2K lak ook een goede optie.
Op turbobricks is wel eens wat discussie geweest over powdercoaten voor en nadelen, misschien wel nuttig.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Berichten: 964
Topics: 38
Lid sinds: Nov 2006
rob,
je had het over laten stralen, (beste voorbereiding voor coaten trouwens),kijk wel uit voor het "laatste" straalkorreltje!!!!
wij stralen ook op de zaak en na maanden kom je die bende nog tegen uit allerlei hoeken en gaatjes.
het hoeft geen betoog hoe funest harde straalgrid is voor het inwendige van de motor.
zeker de kleppendeksels waar inwendig spatplaten / filterplaten zijn aangebracht kunnen slechts met groete moeite 100% gritvrij worden verklaard.
waarschijnlijk zeg ik dit alles ten overvloede tegen jou maar dan kan een ander z'n winst er misschien nog mee doen