Topics: 32
geestschrijver schreef:Maar nog steeds onder de motorkap... dat is een simulatie van in de regen rijden met de motorkap open. Sterk af te raden! (Net zoals het is af te raden te veronderstellen dat men aan een half woord genoeg heeft.)
Geestig
Volvo 240 GL estate B230f '91<br />BMW 2002 '73<br />Deutz D4005 '67
Topics: 54
peter
het hengsel (lees trekknop) waarmee de motorkap open gemaakt kan worden loopt via een plastic buis door het schutbord wat een enkelvoudige plaat is. Aan de buitenkant (de motorkant van het schutbord) is deze afgedicht door een afsluitrubbertje. Juist boven dit afsluitrubber loopt een afwateringsgat. En ja als je dan de regen simuleert door een tuinslang met sproeier (niet te veel water de kraan 1 slag open) boven dit afwateringsgat houd dan gaat deze lekken. Carroseriekit is de oplossing (wel kitten van binnenuit) van buitenaf kun je er niet bij. Ik hoop dat de verhandeling niet te academisch is geworden
Gr
Topics: 38
Owkeej, ik begrijp.
;D
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Topics: 107
Bert N schreef:Toevallig, ik ga ook in mijn auto zitten en ook is bij mij de vloerbedekking nat.
Het is eerder toevallig als er bij een 240 GEEN vocht onder de vloermat zit naar mijn ervaring.
Peter,
kun jij aangeven waarlangs je dat afwaterinsgat naar de A stijl kunt schoonmaken?
Hierbij een foto:
Topics: 38
dat stukje wat je op de foto ziet(en dan nog iets verder naar boven), kun je met (veel) moeite iets naar boven steken. Dan kom je uit in de ruimte onder je paravaan.
Iets verder naar voor als je foto, zit een plaatje of een ventilatieklep. deze kun je er afschroeven en via dat gat kun je ook in de ruimte komen onder je paravaan. je zit dan iets lager als in het eerste geval.
Ditzelfde verhaal geld natuurlijk ook aan de bestuurderszijde.
Het water wat in de ventilatieopeneingen in de paravaan komt loopt via de afwateringsgaten onderin de paravaan weg.
Als je nu in de regen rijd, komt je rijwind een beetje meespelen en gaat dit verhaal niet meer op.
Het water loopt nu door de A-stijlen neer beneden en komt in de dorpel terecht.
Dat is ook de reden dat veel A-stijlen er uitzien zoals op je foto (of erger) en dat er water in je dorpels terechtkomt.
Dus is het van belang om ook de afwateringsgaten in de dorpels schoon en open te houden.
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986