Topics: 1
Hallo allen,
Ik heb sinds kort een 460 DL (1994). Prima auto, alleen een beetje jammer dat er water in de kofferbak komt te staan als het geregend heeft. Hierdoor is de kofferbakmat ook helemaal aangetast. Ook roest begint zijn plaats te vinden in mijn kofferbak. Iemand enig idee wat er loos kan zijn en hoe dit op te lossen valt?
succes, it's not the position you stand, but the direction in which you look
Topics: 42
He Robert,
Welkom hier!
Denk dat je het zoeken moet in de richting van rubbers. Rubbers van je achterraam, zijraam afdichting van koffer klap,... Zoiets denk ik. Je kunt ook op een droge dag de tuinslang van beneden naar boven halen en van binnen kijken waar een waterspoor zit,... Zo zou je er achter moeten komen.
Wat ook nog kan dat het lek vanonderen zit of een rot plek in een wielkast,....
Al met al kan het dus best veel zijn,... Maar ik zou met de rubbers beginnen.
Suc6
Topics: 163
Ik weet niet hoeveel 400 kenners hier zijn. Ik weet dat er bij de 850 slangetjes zitten, die zijn aan gesloten op de afvoerkanaaltjes, als hier een scheur in zit of los zijn geraakt, loopt je bak wel vol ja.
Topics: 107
Ik ben niet bekend met de 460 maar verwijder in ieder geval de kofferbakbekleding en doe die er niet terug in voordat de lekkage definitief verholpen is. Hetzelfde geldt trouwens wanneer je lekkage in het interieur hebt.
Topics: 55
Heeft jou auto toevallin een opendak? Heb ooit eens iemand gesproken die een lekke aansluiting had van de afwatering. In sommige gevallen kan het zijn dat de afwateringsslang van een open dak via de achterklep in de wiekbak terecht komt, waarna het water gewoon naar buiten loopt. Zo komt er mogelijk water in je kofferbak terecht.
Topics: 44
afwatering antenne kan ook de oorzaak al zijn
Volvo S70R B5234T4 M59
Topics: 0
Een soort vraag die hier misschien bij past..
Heb net een prachtige 244 gekocht (wit/beige).
De rubbers van de kofferbak-klep zijn los. Waarmee kan ik die het beste lijmen? Is bison kit een idee? Ze zijn bij de vorige eigenaar al eerder losgelaten. Dus dat ga ik eerst even schuren.
Ben benieuwd!
Martijn
Topics: 107
martijnvanessen schreef:Een soort vraag die hier misschien bij past..
Heb net een prachtige 244 gekocht (wit/beige).
De rubbers van de kofferbak-klep zijn los. Waarmee kan ik die het beste lijmen? Is bison kit een idee? Ze zijn bij de vorige eigenaar al eerder losgelaten. Dus dat ga ik eerst even schuren.
Ben benieuwd!
Martijn
Origineel is het kofferkleprubber niet gelijmd maar zit geklemd in een omgeslagen randje.
Misschien dat bij jou het randje is verroest (komt nogal eens voor).
In dat geval zit er weinig anders op dan ofwel het rubber tegen de klep lijmen (bisonkit zal wel lukken) of het randje repareren,of een andere achterklep.
Topics: 0
Nieuwe kofferbakklep. Is daar makkelijk aan te komen?
Martijn
Topics: 82
Ik schat dat er nog 1000 rondslingeren in schuurtjes en op sloperijen, de kunst is er een in de goede kleur te vinden en voor de goede prijs.
Als je 244 van voor 1979 is, passen de 140/160 serie kleppen ook. Bijvoorbeeld deze:
http://link.marktplaats.nl/223366296
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969