Topics: 31
Mijn volvo staat na elke regenbui vol water het water loopt dan via ventilatie roosters in de parafaan via de dorpels het interieur in. Ook onder de in de felsrand van de dorpels loopt het water langzaam weg. Het water gaat via de ventielatieroosters in de paraafaan door een gootje in de A-stijl vervolgens loopt het zo de dorpel in!!!! Is dat origineel zo?? Wie weet waar dat water heen zou moeten en hoe dat geleid moet worden? Ik wil het eigenlijk niet in de dorpels hebben! Zitten er origineel gaatjes onderin de dorpels of zo?
Ik hoor graag van jullie!!
Wie heeft er een tekening of plaatje hoe het eruit moet zijn achter het voorspatbord terhoogte van de a-stijl? Ik zou graag weten hoe het water zopu moeten lopen.
Ik hoor heel graag van jullie
Topics: 22
De dorpels bij de 240 zijn open/geventileerd. Wat er bij de paravan ingaat (aan water) komt hoofdzakelijk achter de voorwielen uit maar daar splitst het op naar de dorpel, daar komt dus ook wat water. Door kleine openingen in de onderste naad van de dorpel stroomt het weer weg (dat klopt dus).
Soms lekken 240's bij die ventilatieluikjes bij de voeten. Of bij de ruitenwissermotor, de platen van de pedalen, een van de diverse kitnaden etc etc.
Zon dorpel kan goed tegen het water, mits alles goed in de lak (na lassen misschien bijwerken?) en beste nog een laag mike sanders vet oid.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Aha dus dat lijkt origineel te zijn! Dan moet ik nodig inderdaad kitten en met vet aan de slag!
Topics: 4
Geen paniek dus ! ;D
Volvo 240 GLE 1983 -121.000 KM<br />http://www.mijnalbum.nl/Album=YNI4JZ4D
Grappig is wel dat als ik water in de gaten in de motorruimte onder de scharnieren spuit het water er voor de dorpel op grond uit komt. Maar via de gaten in de parafaan loopt het de dorpel in.
AAAI het water dat in de dorpel komt kan er echter niet meer uit!!!! Begrijp ik goed dat er in de felsrand gaatjes zitten? Zeg maar spleetvormige gaatjes tussen de twee opstaande randjes die samen de naad vormen?
Dan mag je wel oppassen met sanders vet dat je die niet dicht tettert!!
Of zijn er ergens anders nog afwateringsgaten in de dorpel? (die nu bij mij dichtgelast zijn......) ??? ???
Topics: 26
Pepijn, ik heb me ook te pletter gezocht naar de lekkage in mijn 240 >

. Zoals gezegd loopt er water door de A-stijl. Niet zo handig natuurlijk, gezien alle vakje en schotjes waar het water langs moet. Bij mij kwam het water van bovenuit de paravan en door de schanieren als gevolge van water tussen paravan een voorspatbord. Ik had op het laatst zelfs van pakkingpapier afdichtingen gemaakt tussen de schanieren en de carrosserie. Het water bleef komen met als gevolg waterballet in de voetenbakken. Vandaag de portieren uit mijn turbo gehaald en zag een duidelijk verschil tussen de afdichting links en rechts. Links was de afdichting nog intact: er zat van dik vettig materiaal een soort afdichting gekit op de binnenzijde van de A-stijl.Hierdoor kan het water niet meer lang de randjes en rondingen in het interieur komen. De linkerzijde heb ik er inmiddels ook afgetrokken, maar loopt ook nog achter de zijkant van het dashboard door. Straks als de auto gespoten is maak ik hiervoor nieuwe afdichtingen en maak de binnenkant van de A-stijl weer waterdicht tot bovenaan alsmede een kitrandje langs de bovenkant van de schanieren (die er bij mij ook origineel op zit). M.i. niet vechten tegen het water aan de binnenzijde van de A-stijl, alleen goed naar beneden leiden. En vol prakken met tectyl of andere vette prut.
The brick is flying again (Volvo 245 Turbo 1985, Suzuki GS850G, Zundapp GTS 529-029
Topics: 33
in de felsrand waar je dorpel samenkomt met andere delen horen inderdaad spleten te zitten van ongeveer 2-3cm lang. die horen inderdaad open te zijn
Topics: 16
hier een voorbeeld gevonden:
[img width=328 height=600]http://lh4.ggpht.com/_9BkofYasd3c/TL_vHyg1tYI/AAAAAAAABOs/udVzKEXiTJU/s800/244gl.jpg[/img]