Topics: 12
Hallo,
Vandaag voor het eerst me 240 station laten wassen in de wasstraat waar ik het al jaren doe.
Maar toen ik eruit reed had ik aan me linker kant een hele streep. Dof
Man erbij gehaald en die zei nog een keer erdoor heen, dus er nog een keer doorheen nog steeds zo doffe streep (je kan het wel poetsen)
Maar lijkt dit er niet op dat me auto aan de linker kant misschien opnieuw gespoten is ? of is de oude wax eraf gewassen ?
Wie o wie kan er meer over zeggen
Topics: 163
Misschien is je auto te breed...
Of heeft de poetsmachine een stuk overgeslagen.
Ik doe nooit een auto door de wasstraat, zeker geen oude auto als een volvo. Zeker een wasbeurt van de bodem is "lachen". Van die lengtestreepjes-krasjes is ook iets typisch voor wasstraat auto's.
Geen idee wat ermee is, ik zou het poetsen zodat het wel gaat glimmen, niet met wax maar met een polish; dan gaat de lak glimmen, niet de opliggende waslaag.
Topics: 42
Wel een mooie manier om te zien waar water vandaan komt,... dat weet ik dan weer uit ervaring :-\
Mja verder,... misschien olie resten of vet of zand of ,.... mja kan erg veel zijn,... Fototje hier help uiteraard.
Topics: 26
Ik waste in't begin ook altijd met de hand, maar als het koud en nat is word ik snel lui
Auto is waterdicht ;D
Topics: 8
Ik heb nooit een goeie ervaring gehad met wasstraten. Tis gewoon veel betalen voor weinig resultaat.
Topics: 135
vaak is het resultaat teleurstellend inderdaad. Daarnaast verruïneert het je laklaag. Diegene die beweren dat het mevalt...doe het dan maar eens een halfjaartje iedere week. Dan zie je de auto in zn geheel dof worden. Oude laklagen kunnen zelfs loslaten. Heb je de borstels wel eens goed bekeken? Sla jij jezelf ook onder de douche met je washandje?? (antwoorden niet verplicht!!)
Enige auto die bij mij door de wasstraat gaat is mn leaseauto. Dat is zowieso mijn traphok eerste klas. En dan NIET omdat het een leasewagen betreft, maar omdat ik hem al kreeg vol butsen en deuken en slecht gerepareerde schades. Plus wat motorstorinkjes af en toe..maar dat hoort zo dat hij uitvalt bij direct wegrijden bij koel weer. Volgens de Peugeot dealer dan. :-\ Franse degelijkheid. ;D
Dus het zou kunnen dat je oude blankelak laag nu pleite is ja. Ik zou even langs een poetsbedrijfje rijden om te laten checken.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Topics: 12
hahaha ga morgen weer even kijken ! lekker rustig met de hand wasje geven
Topics: 135
Een wasboxje is ook prima natuurlijk. Liefst dan wel met sponsje en emmer erbij. Maar dat mag niet altijd van de beheerders.
Ik was het liefst in de wasbox. Dan spuit ik m eerst met de spuitlans op 'wassen' helemaal nat. Zeker ook handig voor de vogelpoep.
Daarna zet ik m op 'schuimborstel' vul eventuele emmer met sop. En anders toch maar met de schuimborstel. Van boven naar beneden over de auto.
Afspoelen direct op de 'wax' stand. En dan eerst met volle kracht om het sop er snel af te blazen. Daarna zonder het pistool in te knijpen over de hele auto heen. (volgens de beheerder van de wasbox is de verhouding aan wax in het aangevoerde water op die manier hoger, zo maakte hij mij wijs)
Vervolgens spuit ik m snel na op de stand 'vlekvrij naspoelen' Dus met 'zacht' water zonder kalk. Eventueel kun je zo wegrijden zonder zeempje. Alles droogt dan ook echt vlekvrij op. Doe je dat niet krijg je vieze witte kringen van de opgedroogde wax. Vervelend op je ramen zeg ik je. Voor het betere werk zeem je hem goed na maar ik begrijp daar heb je niet altijd zin in en/of tijd voor.
Als ik me kwaad maak ben ik met ââ¬3,- euro klaar en is ie weer spik en span!! :-)
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Topics: 56
Vandaag ook ff gewassen, drie weken niet gedaan. Ziet er weer spic en span uit. In de wasbox, eerst met schuim helemaal rondom, ook de motorruimte. Daarna met emmertje en sopje (van huis meegenomen) de motorruimte en binnenkant deuren en sponningen gedaan en daarna de rest. Helemaal afgespoten met hotwax en vlekvrij naspoelen.
Met de hand toch het mooiste resultaat.
Black Moose is weer zwart
![[Afbeelding: blackmoose.png]](http://img829.imageshack.us/img829/2489/blackmoose.png)
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Haha, die sla je jezelf met een washandje opmerking.
[img width=800 height=600]http://img214.imageshack.us/img214/9130/afb322cw4.jpg[/img]
Ik vind dat inspuiten in zo'n hok ook ideaal. Je kunt mooi alle zooi eraf spuiten (wielkasten e.d.) en je houdt geen zooi op de inrit over.