Topics: 49
Mijn 740 sedan heeft in de koffer last van lekkage.
Beide bakken, uiterst links en rechts, van de kofferbak lopen vol water als het regent.
Ik vermoed dat de pakking van het achterlicht niet goed werkt.
Ze zijn vervangen laatst voor nieuwe.
Het water wat op het achterlicht terecht komt zou langs het achterlicht naar beneden weg moeten kunnen lopen.
Volgens mij verhinderd de pakking dit, hij sluit volgens mij de afwaterings route doordat hij ietsje uitsteekt ten op zichte van de lichtunit.
Zijn er mensen met ervaringen hiermee, en hoe hebben jullie dit verholpen????
gr.
Aernout
mijn vrouw en ik delen een auto, als ie vies of stuk is, is ie van mij ......
Topics: 16
Volgens mij heeft Dop dat gedaan door op de achterlichtunit zelf rondom een rupsje van kit te leggen.
Niet met de "natte" kit monteren maar dus eerst de kit op laten drogen en dan werkt het gewoon als soort rubber.
Topics: 288
frox schreef:Volgens mij heeft Dop dat gedaan door op de achterlichtunit zelf rondom een rupsje van kit te leggen.
Niet met de "natte" kit monteren maar dus eerst de kit op laten drogen en dan werkt het gewoon als soort rubber.
..goed plan..
Topics: 256
ik heb ze ook afgekit, langs de schuimrubberen 'pakkingen'. Aan de kant van de lampunit dus. Ik heb gewoon de oude pakkingen hergebruikt.
Daarmee voorkom je dat het water via de 'lampcompartimentjes' naar binnen lekt. Wel is het zaak dat de units goed vast zitten (drukken en vastschroeven), anders lekt het via de buitenkant van de pakkingen. Ook moet je de afwatering schoon houden (doorspoelen, -spuiten) want vuil kan zich ophopen en dan lekt het alsnog ergens naar binnen...
kortom: waardeloos systeem eigenlijk :-)
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Ik heb ze ook gekit, aan beide zijden wel te verstaan.
Ik heb de afdruk van de lampunit in de pakking gekit met "caravan-kit" (butyl kit dus), en de andere kant tussen de pakking en de auto.
Zonder resultaat dus ....
De afwatering waar Henqui het over heeft, vrees ik dus voor dat die niet werkt bij mij.
Het hoort toch aan de buitenzijde langs de lampunit te lopen?
Ik heb nu maar met duct tape de afwatering "over" de lampunit geleid.
Een betere oplossing zal nog moeten volgen.
Topics: 256
Inderdaad, het water moet weg kunnen lopen via een kleine opening aan de buitenzijde van de binnenunit. Heb je die niet toevallig helemaal dicht gekit?
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Nee, ik heb zelfs nog een "overtollig" stuk pakking weg gesneden omdat ik denk dat die de opening blokkeert.
Maar zelfs in de getrimde versie vertrouw ik hem nog niet.
Ook lijkt het of de pakking ergens in het midden van de boven kant niet goed sluit.(gezien het waterspoor aan de binnenkant)